Beantwoord

Digitenne

  • 22 March 2019
  • 13 reacties
  • 317 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb een nieuw digitennekastje gekregen. Dat heb ik aangesloten maar hij geeft altijd de foutcode:E016-0. Hij heeft het overigens wel ca 10 min gedaan op alle zenders. Wat kan ik doen??
icon

Beste antwoord door Joran 25 March 2019, 13:02

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En geef daarna in dit topic nog even een melding, daar komt vaker een moderator langs:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 3
Badge
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En geef daarna in dit topic nog even een melding, daar komt vaker een moderator langs:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

8
Reputatie 3
Badge
Heb mijn profiel aangevuld
Reputatie 7
Badge +28
Wel je nog even melden in dat topic. Dan wordt het later vandaag voor jou opgelost.
Reputatie 3
Badge
Vermoed langzamerhand dat ik 2 klantnummers heb.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Lord53, welkom op het forum! Ik zie maar één klantnummer, onder dat abonnement loopt de aanvraag nog voor een 2e ontvanger. Dat wordt maandag de 25e afgerond. Uiterlijk maandag (misschien vandaag of morgen al) zal de 2e ontvanger ook commerciële zenders weergeven. De ontvanger met het CAS ID eindigend op 452 hoort nu al te werken. Kun je dat bevestigen?
Reputatie 3
Badge
Ja Jordan, die werkt perfect.
Reputatie 7
Badge +28
Prima, dan ga ik ervan uit dat de andere ontvanger (uiterlijk) morgen werkt en dat je niets meer hoeft te doen. Als dat toch niet het geval is, laat dan van je horen. Dan gaan we het direct verder uitzoeken.
Reputatie 3
Badge
Hallo Jordan, helaas moet ik Je mededelen dat er nog niets aan de situatie veranderd is nog steeds : foutcode E016-0 geen abonnement.
Reputatie 3
Badge
Hallo Jordan, ik denk te weten waar de fout zit. Onder het kastje zit een sticker met het CAS-nr. Die heb ik ook doorgegeven. Als ik op de tv kijk onder abonnement staat er een heel ander nr, nl : *****. Ik denk dat er een verkeerde sticker onder zit.
Reputatie 3
Badge
Sorry, Joran.
Reputatie 7
Badge +28
Goed dat je dat hebt gezien! Dat verklaart het een en ander. Ik heb dat nummer nu geactiveerd, kun je nog eens testen of het werkt? Als het niet direct werkt kan een herstart nodig zijn.
Reputatie 3
Badge
Het werkt nu perfect, heel veel dank voor de gedane moeite.

Reageer