Beantwoord

Digitenne

  • 24 July 2020
  • 16 reacties
  • 244 keer bekeken

Hallo,

 

tot afgelopen april had ik een abonnement van Digitenne via KPN. Wij zijn verhuisd en hebben het abonnement opgezegd.

Ik heb de apparatuur nog in mijn bezit en zou deze weer graag willen activeren. Of moet ik nu wederom een nieuwe set aanschaffen?

mvg eef

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 July 2020, 07:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Dank je wel! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met het ontvangst. 
Grt eef 

Reputatie 7
Badge +28

@Eef54

In jouw situatie zou ik vandaag  even bellen met 0800-0402

De klantenservice kan dan vrij eenvoudig jouw Digitenne-abonnement  weer heractiveren. Jouw ontvanger wordt dan ook meteen op afstand geheractiveerd. 
 

Zorg dat jouw ontvanger dan aanstaat op NPO 1. En geef vooraf eerst een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +20

 

@Eef54 Bij het opzeggen van je abonnement had je je digitenne ontvanger moeten retour zenden?

Contact opnemen met KPN en vragen of ze je ontvanger willen activeren, dat kan namelijk op afstand door hun ( is bij mij geprobeerd).

Maar voor je dat besluit neemt CHECK OF OP JOU NIEUWE ADRES DIGITENNE MOGELIJKS IS want bij mij kon  het wel maar achteraf bleek van niet?

Excuses dat ik het hier heb geplaatst en hoop dat KPN contact opneemt met mij...

 

 Admin: rest van het bericht verplaatst naar eigen topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eef54, heb je Noordzee zijn advies overgenomen? Is het inmiddels gelukt het met het heractiveren? 

Reputatie 7
Badge +28

@Eef54

In jouw situatie zou ik vandaag  even bellen met 0800-0402

De klantenservice kan dan vrij eenvoudig jouw Digitenne-abonnement  weer heractiveren. Jouw ontvanger wordt dan ook meteen op afstand geheractiveerd. 
 

Zorg dat jouw ontvanger dan aanstaat op NPO 1. En geef vooraf eerst een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

@Eef54 

Heb je via 0800-0402 jouw abonnement kunnen heractiveren? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat gelukt is aangezien ik geen reactie meer heb gezien.

Reputatie 7
Badge +28

@Eef54

In jouw situatie zou ik vandaag  even bellen met 0800-0402

De klantenservice kan dan vrij eenvoudig jouw Digitenne-abonnement  weer heractiveren. Jouw ontvanger wordt dan ook meteen op afstand geheractiveerd. 
 

Zorg dat jouw ontvanger dan aanstaat op NPO 1. En geef vooraf eerst een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

@Eef54

H? 

 

@Eef54 

Heb je alweer beeld op alle zenders? 

LS. Ik heb al tijden digitenne, betaal mijn 18 euro per maand trouw, lees op het scherm betalingsachterstanden: nee, basisabonnement: nee maar kan alleen Nederland 1, 2 en 3 ontvangen. De overige kanalen geven de foutcode E 016. Vele pogingen om een en ander op te lossen zijn mislukt. Via KPN.com/digitennewijzigen word ik voortdurend in een cirkel gebracht. De KPN site is ronduit klantvijandig. 

Bij pogingen om het product te wijzigen kan ik alleen een wijziging aanbrengen waarbij ik een geheel nieuwe set van tv, antenne en kastje toegewezen krijg, maar die heb ik al. Wie kan mij helpen een en ander te verbeteren?

hans1285

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hans1285 ,

Dan staat er iets niet goed in de administratie bi KPN. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Beste Noordzee.

dank voor je antwoord. Ik heb mijn profiel aangevuld. Er was geen aparte rubriek voor het CAS nummer maar ik heb dat her en der in het profiel genoteerd. Ik hoop dat je me kunt helpen. Behalve Nederland 1, 2 en 3 staan de E 016 meldingen nog bij. Alle zenders.

fijn weekend.

 

hans1285

Reputatie 7
Badge +28

Ok, top.

Zet jouw ontvanger nu aan op NPO 1. Je kunt de TV eventueel uitzetten. In de loop van de avond zal een moderator het acivatiesignaal versturen. 

Jij ook alvast een fijn weekend ! 

 

 

beste Noordzee.

dank voor dit snelle antwoord. Ik zal de installatie op NPO 1 zetten over een kwartier en de tv uitzetten. Ik ben benieuwd. Alvast dank voor de hulp.

hans1285

@Hans1285  Volgens mij staat er een foutje in het Cas ID.  (het derde getal moet een 3 zijn).  Ik heb jouw digitenne een digitale schop gegeven. 

Kun jij checken of het nu werkt?

Mocht het Cas id wat jij hebt opgeschreven wél kloppen, laat het ook even weten.

Beste Erwin.

het cas nummer is 4637-677-311-8.

ik stap nu in de auto naar de boot waar de tv instaat en ga een en ander controleren. Over drie kwartier bericht ik terug.

hans1285

Erwin, dat was een voortreffelijke schop: HIj DOET wat hij moet doen. Je herinnert mij aan mijn moeder. Die gaf in de jaren 50 de bakelieten radio ook een klap als hij het niet deed. Er is niets veranderd. Ik heb zeker zes weken geprobeerd en geprobeerd zonder succes. Ik dank je en wens je een fijn weekend! Hans1285

Reputatie 7
Badge +20

Super! Namens Erwin, graag gedaan.