Beantwoord

Digitenne abonnement eerder laten ingaan

  • 17 August 2019
  • 19 reacties
  • 536 keer bekeken

Is het mogelijk om de digitenne abbonement eerder in te schakelen sta nu op 23 aug maar mag 't al doen alles al aangesloten enz ze zit nu zonder tv namelijk

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 19 August 2019, 18:42

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo @Monideni , als je de apparatuur al in huis hebt kun je gerust proberen de boel op te starten, wie niet waagt die niet wint. Succes.
En de FTA zenders moet je hoe dan ook kunnen zien.
FTA = de vrije zenders, NPO + (2x) regionaal.
Alles in huis ze kan nl 1 2 3 kijken en meer niet
Zou leuk zijn als ze de rest ook snel kan kijken
Alles in huis ze kan nl 1 2 3 kijken en meer niet
Zou leuk zijn als ze de rest ook snel kan kijken

Hallo @Monideni , behalve NPO1, 2 en 3 moet je ook 2 regionale zenders kunnen ontvangen.
A !
Zo ver was je al, mooi.
Dan is het wachten op iemand van kpn.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat een moderator de ingangsdatum van je abonnement niet kan vervroegen. Maar voor de zekerheid:

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Ik heb de gegevens ingevuld alleen cas id nog niet omdat ik momenteel niet thuis ben
Reputatie 7
Badge +28
Die cas-ID is juist nodig om de antenne te activeren.

Ben jij trouwens die oud-wielrenster?
Whaha nee hoor die ben ik niet haha

Ik zal zo die cas id pakken je hoor me zo
(...) cas id

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +28
Ok, er komt hier vanzelf een moderator.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Monideni , de niet-oudwielrenster. 😉 Noordzee heeft inderdaad gelijk: ik kan je abonnement niet eerder laten ingaan dan de datum die er al staat. Dus nog heel even geduld, ben ik bang.
Reputatie 7
Badge +28
Voor de geïnteresseerden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Monique_Knol
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Monideni

Maar het is niet altijd zo dat het abonnement dan op 23 augustus klokslag om 0.00 gaat werken.
Vaak doet het abonnement het al één of twee dagen eerder.

Je kunt het eens proberen op de onderstaande manier. Misschien heb je geluk?

Ga nog eens zenders zoeken, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat wij KPN activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger daarna op CNN. Als er (het kan een uurtje duren) dan beeld verschijnt op CNN, dan nogmaals zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
23ste ging abbonement in zouden we gelijk gebruik kunnen maken maar hij doet 't nog steeds niet
Al keer opnieuw aan uit gedaan stekker 10 minuten eruit gehaald zenders opnieuw opgezocht. Op cnn een uur naja zelfs 2 uur laten staan en doe nog steeds niks
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dat niet goed gegaan is.

Dan kan @Bart_ dit nu voor jou oplossen door alsnog de activatie te versturen.

Maak daarna eventueel gebruik van de instructie die hier twee berichten hoger staat.
Inmiddels alles geprobeerd en net nog geen verbinding geef aan geen abbonement te hebben terwijl deze 23 aug in zou gaan pff word er nu wel gek van
Reputatie 7
Badge +28
Dat begrijp ik. Maar Bart werkt nu niet.
Ik denk dat je je beter even kunt melden in dit topic:
Link naar hulptopic
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Daar wordt je sneller geholpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Monideni Ik zie dat je je inmiddels hebt gemeld in het topic waar Noordzee al naar verwees en dat collega Joran je al helpt. Het komt vast snel in orde nu!

Reageer