Beantwoord

Digitenne abonnement niet actief, wel maandelijks afschrijven

  • 7 October 2020
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik keek onlangs televisie met Digitenne en kwam er toen achter dat ik alleen nog maar NPO 1, 2 en 3 kan kijken. Bij de overige zenders krijg ik de foutmelding E016-0 (geen abonnement voor deze zender). Nu kan ik me voorstellen dat dit klopt, want in MijnKPN staat beschreven dat het abonnement maar 12 maanden liep, dit was tot juni 2020. Echter wordt er nog wel netjes elke maand (juli, augustus, september) afgeschreven door KPN.

Ik wil Digitenne wel graag behouden, zouden jullie dit (opnieuw) kunnen activeren?

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 October 2020, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Polsie3 ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Hallo @Noordzee

Bedank voor je reactie. Ik heb de gegevens ingevuld in mijn profiel en wil bij deze dan ook het verzoek tot activatie doen.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Prima, laat de ontvanger aanstaan. De TV kan eventueel uitgezet worden. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Polsie3, welkom! Ik zie hier dat je CAS ID goed geactiveerd is. Voor de zekerheid heb ik hem een refresh gegeven. Laat de ontvanger minimaal een uur aanstaan, dan zou het weer in orde moeten zijn. Als dat niet helpt, probeer dan de methode voor handmatig zender zoeken die Noordzee heeft beschreven. 

Reputatie 7
Badge +28

Prima, laat de ontvanger aanstaan. De TV kan eventueel uitgezet worden. 

 

@Polsie3 

Heb je nu dan beeld op alle zenders? 

Ja excuses, het is nu inderdaad opgelost

Hartelijk dank @Noordzee en @Erik_ voor de snelle hulp!