Beantwoord

Digitenne abonnement niet geactiveerd

• 29 november 2018
  • 12 reacties
  • 1822 keer bekeken

2 weken geleden een nieuw digitenne kastje van jullie ontvangen. Ik heb alles geïnstalleerd en alles werkte.
Nu krijg ik opeens een melding vanaf RTL 4 dat mijn abonnement niet geactiveerd is. Wel kan ik 1 2 en 3 kijken maar de rest niet.
Alles geprobeerd dus vanmorgen jullie gebeld maar ook dan lukt het niet om de zenders te ontvangen.
Ik betaal hier ook voor en wil gewoon tv kunnen kijken.
Op jullie site wordt een oplossing gegeven die werkt ook niet.
Fout code E150-0 en E017-0
HELP
icon

Beste antwoord door nelly zeeman 29 november 2018, 21:20

Heb het toch uiteindelijk zelf opgelost....
Digitenne terug naar fabrieksstand, regio kiezen en zenders opnieuw installeren.
Vervolgens half uur op rtl4 laten staan en toen waren alle zenders weer te zien.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hierbij is het CAS ID v.d. ontvanger niet correct bij je administratiegegevens.
Snelst is even bellen; houdt je CAS ID (onderop ontvanger) en (digitenne)klantnummer bij de hand.
0800-0402

Je kunt ook even wachten voor een KPN moderator op het forum. Daarvoor is nodig:

Zodat je beter door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijk opmerkingen); CAS ID kan ook op die regel.
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Vanmorgen al met KPN gesproken en alles incl. CAS ID doorgegeven. Ik stond al aangemeld zei de mevrouw en ik moest mijn digitenne kastje uitzetten en rond 12 uur nogmaal proberen.
Hij doet het nog steeds niet.....
Reputatie 7
Ik heb webcare (KPN moderator) even een headsup van je topic gestuurd. Staan voor hen alle relevante gegevens in je forumprofiel (zie eerdere reactie)?
Heb het toch uiteindelijk zelf opgelost....
Digitenne terug naar fabrieksstand, regio kiezen en zenders opnieuw installeren.
Vervolgens half uur op rtl4 laten staan en toen waren alle zenders weer te zien.
Reputatie 7
Badge +16
Bij de eerste opstart uit de doos heb je inderdaad een paar dagen alle betaalzenders. Dat verklaart waarom je ineens geen rtl4 meer had. Fijn dat het opgelost is!
Enkele weken geleden heb ik de digitenne verwisseld, maar krijg alleen zenders NPO1,2,3 en de regionale. Bij de andere zenders krijg ik steeds te lezen dat abonnement niet geactiveerd is. Op forumprofiel heb ik gegevens weergegeven (o.a. CAS-nr). Kunnen jullie mij helpen om de zenders te ontvangen?
Ik heb gebeld en het is opgelost!

Waar kan ik ergens mijn abonnement activeren voor de digitenne ?

Reputatie 7
Badge +20

Wil je een Digitenne-abonnement zonder Interactieve TV, dan kun je je aanmelden op de website:

https://www.digitenne.nl

Heb je al interactieve TV + internet?, dan kun je extra Digitenne-ontvanger erbij huren voor 5 euro per maand. Dit kun bedoen via Mijn KPN, door te bellen met 0800-0402 of anders eventueel via dit forum. 

Hallo Noordzee,

Ik heb al een Digitenne-ontvanger maar die heb moet ik nog activeren geeft hij aan maar ik weet niet waar ik dat moet doen hij geeft nu steeds de foutcode E017-0 en E-150-0 met de melding “Uw abonnement is nog niet actief”

Reputatie 7
Badge +20

OK Egbert-Jan,

Dan wordt het anders. 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef even een seintje in dit topic wanneer dit gedaan is.: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Ik heb alle gegevens aangevuld op het forum 

Reageer