digitenne abonnement niet geactiveerd

  • 5 July 2019
  • 3 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik heb op 4 juli mijn digitenne kastje gekregen en direct geinstalleerd. Nu hen ik geen rtl 4 enz dus naar jullie gebeld en wat krijg ik te horen:
Het abonnement word pas 9 juli geactiveerd!!
Jullie adverteren dat je gelijk alle zenders hebt als je alle stappen hebt doorlopen!! Klantenservice gebelt en die zeggen dat het niet eerder kan.... Dit is niet zoals het hoort te gaan en hoe jullie de digitenne promotten. Kan dit alsnog opgelost worden zodat ik vanavond alle zenders kan ontvangen. Ben zeer teleurgestelt in KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @MoniK, welkom! Als je te horen krijgt dat je meteen kunt kijken, dan mag je dat natuurlijk ook verwachten van ons! Daarom kijk ik graag met je mee om te zien wat er aan de hand is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Wil je ook je CAS ID vermelden onder persoonlijke opmerkingen? Als je het hier even laat weten, help ik je er graag verder mee.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd zie ik. Heb je de boel aan de praat gekregen? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het vooral weten.
Reputatie 7
Badge +28
@MoniK

Morgen is het 9 juli 2019 en dan start jouw abonnement. Maar het is goed mogelijk dat jouw ontvanger het nu al doet.

Probeer het zenders zoeken nog eens een keer, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvanger dan een tijdje aanstaan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan nogmaals zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.