Beantwoord

Digitenne activeren

  • 14 July 2019
  • 5 reacties
  • 359 keer bekeken

Graag mijn digitenne activeren, werkt niet meer geen zenders na nieuwe ontvanger.

Cas nr : *
klantno : *

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.
icon

Beste antwoord door Susan_ 15 July 2019, 11:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Peet150955, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.

Ik heb meteen even voor je gekeken en ik zag dat het CAS-ID nummer nog niet toegevoegd was aan jouw abonnement. Ik heb het smartcardnummer verwijderd en het CAS-ID nummer geactiveerd. Als je hem opnieuw opstart en even aan laat staan (zenders zoeken) dan zou het het moeten doen 😉

Laat je het even weten of dit inderdaad zo is?
Reputatie 7
Badge +28
@Peet150955

Werkt het al? Heb je weer beeld?
Reputatie 7
Badge +28
@Peet150955

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Reputatie 7
Badge +21
@Peet150955, ik heb helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Kan je aangeven of je alweer beeld hebt?
Reputatie 7
Badge +28
@Peet150955

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


@Peet150955

Nog steeds geen beeld in Vierpolders?
Voer anders bovenstaande instructie uit.
Laat je even weten of het gelukt is?

Reageer