Beantwoord

Digitenne activeren

  • 28 July 2019
  • 30 reacties
  • 367 keer bekeken

Graag mijn digitenne activeren

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 August 2019, 11:07

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @bouffski, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp uit je reactie dat er iets misgaat met jouw Digitenne. Het is me echter niet duidelijk of je bijvoorbeeld een foutcode krijgt of dat de ontvanger helemaal niks doet. Ik zie gelukkig wel dat jouw gegevens al wel ingevuld staan, top! Het Digitenne abonnement dat jij hebt ontvangen, het abonnement, gaat in per 1 augustus. Dus vanaf donderdag zal jouw ontvanger geactiveerd kunnen worden!

Om te voorkomen dat hij na een week alweer een foutcode geeft, zoek uitgebreid naar de zenders en laat hem dan minimaal een uur staan (tot bij abonnementsstatus 'JA' staat).

Werkt het na donderdag niet, trek dan opnieuw even aan de bel 😉
Alles gedaan zoals hier te vinden, NPO1,2,3 en Regio werken, alleen geen "commercielen"...
pls. advice me, abonnemnt gaat vandaag, 1 augustus 2019AD, in...
TV staat al 2 uur aan.
Cheers

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
@bouffski

Is het activeren van Digitenne vandaag gelukt?
@Noordzee

Helaas nog niet... Ik ga zo nog even alle zenders opnieuw installeren, dan uurtje, en laat je e.e.a. weten. NPO 1 etc. werkt goed , signaal 100%.
dank voor je reactie!
@Susan_
@Noordzee

okay, het is pas net 00:30, maar toch...
Ik heb het menu doorgewerkt, en gewacht, maar geen abonnement; blijft op nee (no) in de status staan. Dientengevolge ook geen RTL etc.

DVB_T fan, en altijd okay. Nu blijkt (DVB_T2) dat de hardware die ik had, allemaal naar de KringLoop kan, en dat dit DigiTenne avontuurtje weinig soulaas bracht. -- tot nu.
Een RasberryPI4 met DVB_T2 HAT, en koeling😎 wordt misschien een beter uitstapje.
Cheers
Reputatie 7
Badge +28
Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

@Susan_ wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met het CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat Susan jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.
@Susan_
@Noordzee
Dit is al tijden geleden gedaan...
En net gechecked.
Ik begin van de ene in de anderee verbazing te vallen... Wat is hier aan de hand? waarom werkt eea niet?
Reputatie 7
Badge +28
Als het toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet jouw ontvanger op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer opnieuw uitgebreid zenders zoeken.
@Susan_

@Noordzee
Werkt niet 😫
Reputatie 7
Badge +28
Even geduld. Nadat het activatiesignaal verstuurd is, kan het een uurtje duren. Laat de ontvanger tot die tijd op CNN staan.
@Noordzee
CNN op kanaal 30... maar geen beeld
@Noordzee
Kun je eigenlijk opnemen met deze Digitenne? of USB aansluiten?
Ik zag vaag iets over deze onderwerpen...
Reputatie 7
Badge +28
Nee, dat is niet mogelijk.

Daar zijn andere (FTA) ontvangers voor, maar die kunnen dan alleen NPO 1/2/3 en de regionale zenders ontvangen.

Als je dit belangrijk vind, kun je overwegen om zo'n ontvanger te kopen als tweede ontvanger.
Overigens, beste @Noordzee, ik wil wel een flesje wijn zetten op het feit dat het vandaag niet gaat lukken!
eh... van nature ben ik optimistisch...
Daarnaast, @Noordzee , is iedere 2 dgn dat digiT. het niet doet, alweer 1 euro terugverdient... tralalala
dit moet natuurlijk "terugverdiend" zijn
@Susan_
Hoe nu verder?
Kan ik nog iets doen?
Kunnen julie nog iets doen?
Gaat dit bij iedere nieuwe klant zo?
Ondertussen al meerdere "uurtjes" gewacht,
Wanneer, oh wanneer volgt er een antwoord dat werkt?
Reputatie 7
Badge +28
Let maar op, @Bart_ komt eraan....
Reputatie 7
Badge +21
@bouffski en @Noordzee, ik ben er hoor! Even alle berichtjes doorgelezen, ik begrijp dat het nog niet werkt hieruit. Ik heb de gegevens erbij gepakt en zag dat het CAS-ID nummer nog niet toegevoegd was aan jouw abonnement. Dat is ook de reden dat het niet werkt! Ik heb dit nu alsnog gedaan, en na een herstart (en evt. opnieuw uitgebreid zoeken) zou je alle zenders moeten hebben! Wil je dit eens testen?

Laat hem ook even een uurtje op NPO1 staan, dat zorgt ervoor dat hij ook geactiveerd blijft!

Ohja, ik hou wel van rode wijn! Het liefst een pinot noir of gran reserva 😉 😄
Reputatie 7
Badge +28
Ik gun jou de fles rode wijn @Susan_ ! 🍷

Zelf heb ik de uitdaging maar niet aangenomen, want ik heb nu eenmaal niet zelf de mogelijkheid om het activatiesignaal te versturen...

En @bouffski : Heb je al beeld op alle zenders?
Cheers!
Er is TV!
@Susan_ okay, geef je adres maar... Ik heb onlangs een mooie Chianti gevonden...
@Noordzee Dank voor je assistentie!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, veel plezier met je nieuwe ontvanger!

Let er wel even op dat de abonnementsstatus nu op JA staat in het menu.
Reputatie 7
Badge +21
@bouffski, hahaha dat was natuurlijk een grapje! Ik zou zeggen drink hem lekker zelf op tijdens het televisie kijken binnenkort! Ik heb genoeg aan het feit dat ik je geholpen heb 😊. Maar bedankt voor je aanbod!
@Noordzee
@Susan_
Maar... Na eens gebladerd te hebben door de gids, is mijn conclusie dat het zender aanbod, en ook de beeldkwaliteit mager is.
Ik zet dit weekend een goede bril op, om nog eens e.e.a. te bekijken, ook figuurlijk!
Maandag laat ik weten of ik door ga met Digitenne.
Daarnaast, ik zou wel het apparaat willen houden, kan dat?
Reputatie 7
Badge +28
De beeldkwaliteit is Full HD 1080P. Dat is de beste beeldkwaliteit die er is.

Gebruik je wel een HDMI-kabel?

Waf betreft het zenderaanbod, er zijn zo’n 32 zenders. Over smaak valt niet te twisten. Welke zenders mis je?

Wat betreft jouw oude ontvanger: Als je die ontvanger ooit gekocht had, dan mag je die natuurlijk houden. KPN gaat die oude ontvanger alleen maar recyclen. Huurapparatuur moet uiteraard retour.

Reageer