Beantwoord

Digitenne activeren lukt niet

  • 7 May 2021
  • 13 reacties
  • 118 keer bekeken

Reputatie 1

Heb digitine als 2e aansluiting van XS4ALL. Al 2 jaar niet gebruikt, verzoeke mijn abonnement te activeren. Klantnummer en CAS-nummer staan in mijn profiel. Alvast hartelijk dank.

icon

Beste antwoord door RobertBm 22 May 2021, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RobertBm ,

Zet jouw ontvanger dan alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Reputatie 1

Heb ik gedaan, bedankt alvast.

Reputatie 6
Badge +10

Heb digitine als 2e aansluiting van XS4ALL. Al 2 jaar niet gebruikt, verzoeke mijn abonnement te activeren. Klantnummer en CAS-nummer staan in mijn profiel. Alvast hartelijk dank.

Alweer voor elkaar :grinning:

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RobertBm ,

Zet jouw ontvanger dan alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Heb ik gedaan, bedankt alvast.

OK, laat de ontvanger nu minimaal 30 minuten aanstaan en kijk over een kwartiertje eens of je beeld hebt op bv RTL4. 

Als je dan nog geen beeld hebt, dan weer terug naar NPO 1. 

Het ontvangen van een activatiesignaal kan tot maximaal en uur duren. 

 

 

Reputatie 1

NPO 1,2,3 wel beeld. RTL4 etc foutmelding dat abonnement niet is geactiveerd. 

Reputatie 1

Heb digitine als 2e aansluiting van XS4ALL. Al 2 jaar niet gebruikt, verzoeke mijn abonnement te activeren. Klantnummer en CAS-nummer staan in mijn profiel. Alvast hartelijk dank.

Alweer voor elkaar :grinning:

Nog steeds niets. Alleen NPO 1, 2 en 3. RTL4 etc foutmelding abonnement niet geactiveerd.

Reputatie 6
Badge +10

Heb digitine als 2e aansluiting van XS4ALL. Al 2 jaar niet gebruikt, verzoeke mijn abonnement te activeren. Klantnummer en CAS-nummer staan in mijn profiel. Alvast hartelijk dank.

Alweer voor elkaar :grinning:

Nog steeds niets. Alleen NPO 1, 2 en 3. RTL4 etc foutmelding abonnement niet geactiveerd.

Dat is wel heel vreemd. Ik ga intern even iemand aanspreken en hou je op de hoogte!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb zojuist terugkoppeling gekregen, de ontvanger is geactiveerd uiteindelijk (er was nog even een figuurlijke schop nodig)
Mocht je nog dezelfde melding krijgen, dan kun je de stapp@Noordzee er nog bij pakken:

 

 

Hallo @RobertBm ,

Zet jouw ontvanger dan alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Heb ik gedaan, bedankt alvast.

OK, laat de ontvanger nu minimaal 30 minuten aanstaan en kijk over een kwartiertje eens of je beeld hebt op bv RTL4. 

Als je dan nog geen beeld hebt, dan weer terug naar NPO 1. 

Het ontvangen van een activatiesignaal kan tot maximaal en uur duren. 

 

 

 

Reputatie 1

Ik heb zojuist terugkoppeling gekregen, de ontvanger is geactiveerd uiteindelijk (er was nog even een figuurlijke schop nodig)
Mocht je nog dezelfde melding krijgen, dan kun je de stapp@Noordzee er nog bij pakken:

 

 

Hallo @RobertBm ,

Zet jouw ontvanger dan alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden.

 

Heb ik gedaan, bedankt alvast.

OK, laat de ontvanger nu minimaal 30 minuten aanstaan en kijk over een kwartiertje eens of je beeld hebt op bv RTL4. 

Als je dan nog geen beeld hebt, dan weer terug naar NPO 1. 

Het ontvangen van een activatiesignaal kan tot maximaal en uur duren. 

 

 

 

Ondanks jouw inspanningen tot dusver geen resultaat. Begonnen met langere tijd op NPO1 in te stellen in afwachting van het activatiesignaal. Niets. Abonnementsinformatie bleef basisabonnement op Nee staan. Vervolgens de stap handmatig zoeken gedaan met RF kanaal op 28 (Gelderland) en daarna op CNN. Ook niets. Omdat ik op de grens zit met Flevoland de stap nog een keer herhaald met RF kanaal 44 (Flevoland) en daarna op CNN. Ook geen succes. Tenslotte zenders ingesteld met Antenne_Wizard en weer op NPO1 gezet in afwachting van ?? Wat me opviel is dat na gebruik van de Antenne_Wizard het RF kanaal ingesteld lijkt te staan op 26 (gezien in scherm Abonnementinformatie).

Reputatie 6
Badge +10

:cold_sweat::scream:
Oei, dit vraagt om drastische maatregelen. Ik ga weer voor je aan de slag!

Reputatie 1

:cold_sweat::scream:
Oei, dit vraagt om drastische maatregelen. Ik ga weer voor je aan de slag!

Zojuist getest, alles werkt weer prima!!! Bedankt zover voor alle moeite. RF kanaal staat nu op 42 ingesteld en abonnement staat op JA. 

Reputatie 1

:cold_sweat::scream:
Oei, dit vraagt om drastische maatregelen. Ik ga weer voor je aan de slag!

Zojuist getest, alles werkt weer prima!!! Bedankt zover voor alle moeite. RF kanaal staat nu op 42 ingesteld en abonnement staat op JA. 

Inmiddels staat RF kanaal weer op 26.

Reputatie 6
Badge +10

Super om te lezen dat het is opgelost :grinning::grinning: