Sticky Vraag

Digitenne-afstandsbediening defect / werkt niet naar behoren


Reputatie 7
Badge +28

Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet?

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in.

 

Werkt het nog steeds niet?

Vervang de batterijen eens door nieuwe.

 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag?

Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt.

 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen?

Probeer dan als eerste de omwisseltool : https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-afstandsbediening-omwisselen.htm 

 

Lukt dat niet?

Wil je dan het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


222 reacties

Afstandbedieningen werken niet

Reputatie 7

Hey @FrankEnKarinal, welkom terug op het KPN forum. Heel zuur dat de afstandsbediening(en) niet meer werken. Wat werkt en precies niet? Heb je al iets gedaan om het op te lossen? :) 

Reputatie 7
Badge +20

Kunnen we je nog helpen @FrankEnKarinal? Zo ja, zou je me dan willen vertellen wat er precies gaande is? Je benoemt dat afstandsbedieningen niet werken, gaat het daarbij om meerdere afstandsbedieningen die bij dezelfde ontvanger niet (goed) werken? In dat geval kan het ook zijn dat het probleem bij de ontvanger ligt en wil ik je aanraden om de ontvanger opnieuw op te laten starten door de stroomstekker voor een minuut of 2 uit het stopcontact te halen!

Beste kpn mijn digitenne afstandbediening doet het niet. Ook niet na verwisselen van batterijen. Ik zou graag een andere krijgen

Danku. Mijn gegevens staan ook in mijn profiel

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rosa20, er is een nieuwe naar je onderweg! Hij zal zeer waarschijnlijk dinsdag bij je bezorgd gaan worden :slight_smile:

Ook bij mij werkt de afstandsbediening van de ZXV7200 ontvanger niet meer. (Heel soms wel?)

Ik heb een nieuwe afstandsbediening gekocht, maar dat bleek niet de oplossing. Dus geretourneerd. Verder alles gereset zoals aanbevolen.

Wat is de oplossing?

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @kaiserbrotchen, welkom! Je had niet zelf een nieuwe afstandsbediening hoeven kopen :) We hebben je bericht verplaatst naar dit verzameltopic. Neem de tips in het startbericht door en probeer deze. Als dat ook niet helpt, laat het weten. Dan kan ik dan van ons uit een nieuwe afstandsbediening sturen.

Goedemiddag,

 

Helaas werkt mijn Digitennr afstandbediening niet meer. Graag ontvang ik een nieuwe.

 

Alvast hartelijk dank!

Gr, Marike

@Marike S. : Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening op de post gedaan. Die zou uiterlijk begin volgende week binnen moeten zijn.

Mocht je niks ontvangen, laat je het dan weten? 

Mijn digitenne afstandsbediening is defect alleen de aan/uit knop en volume omlaag knop werkt, baterijen vervangen geen succes. Gr wiel

@Wiele : Ik heb je een nieuwe gestuurd! Die zal begin van de volgende week door de bus vallen.

@Erwin_ bedankt voor de snelle service

Onze afstandsbediening van digitenne is kapot.  Bovenstaande allemaal al geprobeerd maar het werkt niet. Kan dat via deze weg? Groeten Nienke

Reputatie 7
Badge +30

@Nienke97 welkom! Ik heb bij dezen een nieuwe afstandsbediening besteld. Binnen twee werkdagen heb je 'm in de bus!

Hallo

Ook hier een afstandbediening die niets meer doet,  mogelijke oplossingen van het forum al geprobeerd en werkt niet. Kan echt nog niet versleten zijn.

Forumprofiel is gevuld :) 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Marieth, Leuk dat je je vraag hier stelt! We hebben jouw vraag even onder het verzameltopic gesleept. 
Je geeft aan dat de afstandsbediening geen enkel teken van leven geeft. Daarnaast heb je alle(?) stappen al doorlopen om het opgelost te krijgen, zoals o.a. de batterijen vervangen, toch? 
Toch geef je aan dat het geen versleten (defect?) kan zijn van de afstandsbediening zelf. 
Wat denk je zelf dat er aan de hand is? Sinds wanneer is de afstandsbediening ineens gestopt met werken? Wat heb je allemaal an geprobeerd om het op te lossen? 

De afstandsbediening had al redelijk snel kuren, ik denk toen het begon toen ik digitenne een maand had. Soms deed de afstandsbediening het niet. Dat werd steeds erger en sinds nu 2 weken reageert digitenne geheel niet. Ik zou gokken dat ik nu 1,5 jaar digitenne heb. De afstandsbediening dient dan nog gewoon te werken lijkt mij. 

Baterijen zijn nu al paar keer vervangen met geheel nieuwe baterijen. De baterijen er in en uit halen is geprobeerd.  Stekker minuut uit box halen en opnieuw proberen. Stekker uit stopcontact halen voor paar minuten en opnieuw proberen. 

Afstandbedienen werkt geheel niet meer, alleen via de box is het nog te bedienen.  

 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor de uitleg @Marieth! Een Digitenne afstandsbediening dus! Heb ik ons toch nog een keer verplaatst naar het juiste topic :D. Noordzee legt uit dat o.a.  LED-/spaarlampen een storingsbron kunnen zijn voor het signaal dat de afstandsbediening uitzendt. Dit zou je als laatste kunnen controleren. 

Ik zou je uiteraard graag een andere afstandsbediening willen toesturen. Helaas vindt ik geen abonnement bij ons met de gegevens die je hebt ingevuld in je profiel. Kan dit kloppen? 
Kun je jouw profiel voorzien van de juiste gegevens? Dan kan ik je verder helpen:blush:

Alleen de televisie is in de buurt als bron wat licht geeft. Maar ik hoop dat dat toch moet kunnen. 

Ik heb een digitenne abonnement en op de rekening staat kpn. Ik had al mijn klantnummer ingegeven, en zojuist gecontroleerd.  Dat is wat er ook bij mijn betaling staat als klantnummer. 

Reputatie 7
Badge +17

Oh joh, wat gek! Ik heb denk ik een foutje gemaakt, toen ik je wilde opzoeken, want ik kan je nu gewoon vinden als klant @Marieth. Mijn Excuses! Er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg. Je ontvangt een sms en e-mail met de details over de verzending. Hij past waarschijnlijk wel door de brievenbus:wink:

Hallo, 

Zojuist heb ik bericht gekregen dat het pakket verzonden is. Echter naar het adres van mijn wijlen ouders. Dit is niet het adres in mijn profiel. 

Mogelijk dat mijn email aan dat adres gekoppeld is omdat ik voor hen alles heb geregeld. 

Zou het naar het adres in mijn profiel verstuurd kunnen worden. En de koppeling naar het andere adres opgeven? 

 

Alvast bedankt, 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Marieth Het Digitenne abonnement staat ook op een ander adres geregistreerd dan dat in jouw profiel staat. Het lijkt me slim om dit eens te wijzigen, dit kun je telefonisch regelen. We zijn elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis bereikbaar via 0800 0402. Op dit moment lukt het mij niet om een afstandsbediening naar jouw adres te sturen, omdat de vorige nog niet is uitgeleverd. We gaan morgen voor je kijken of het wel lukt en houden je op de hoogte!

Hallo,

Helaas nog geen afstandsbediening thuis gekregen. Ben zodoende 50 km verderop gaan aanbellen op verkeerde adres en daar deze opgehaald (heb adres al gewijzigd). 

Helaas lost dit het probleem niet op. Ook de nieuwe afstandsbediening doet niets. De ontvanger al 30 sec uit stopcontact gehaald, werkt ook niet. 

Knopjes op ontvanger zelf werken wel. 

Reputatie 7
Badge +16

Goed dat jij het adres aangepast hebt: jammer dat de afstandsbediening geen oplossing voor het probleem is. Ik stel voor dat wij een nieuwe Digitenne ontvanger toezenden: ik heb bij deze een omruilafspraak in orde gemaakt bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. De details heb ik je via een privébericht toegezonden en ontvang je per SMS/mail. Laat je het weten als je de nieuwe ontvanger ontvangen en aangesloten hebt?

Sinds gisteren werkt de afstandbediening van de digitenne niet meer. Het kastje en de ontvanger werken nog wel. Ik heb al de batterijen vervangen, maar er gebeurt nog steeds niks. Hij heeft daarvoor bijna 2 jaar goed gewerkt.

Kan ik een nieuwe afstandsbediening krijgen/bestellen? Of is er nog iets anders wat ik kan proberen? 

Reageer