Sticky Vraag

Digitenne-afstandsbediening defect / werkt niet naar behoren


Reputatie 7
Badge +28

Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet?

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in.

 

Werkt het nog steeds niet?

Vervang de batterijen eens door nieuwe.

 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag?

Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt.

 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen?

Probeer dan als eerste de omwisseltool : https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-afstandsbediening-omwisselen.htm 

 

Lukt dat niet?

Wil je dan het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


222 reacties

Hoi @A. Moes, welkom, en dank voor het alvast invullen van je forumprofiel! Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Je ontvangt hem met een dag of twee in de brievenbus 👍🏻

Heb je losse topic met dezelfde vraag even verwijderd zodat we niet per ongeluk nog een opsturen 😁

Dank je wel, hoop dat dit de oplossing is. Zet net de ontvanger aan en de afstandsbediening doet het maar na tien minuten is het weer afgelopen. Toch de ontvanger? Heb ook nog even de afstandsbediening uit de caravan gehaald maar die doet het ook niet. Zal alvast het cas nummer in mijn profiel zetten :)

  

Reputatie 7
Badge +30

Goed idee, @A. Moes. Ik heb, nu ik hier toch ben, gelijk even een kijkje genomen. En ik zie geen gekke dingen met je ontvanger. Hij is actief en alles zou het moeten doen. Heb hem voor de zekerheid een schop gegeven vanaf hier. Je kunt de ontvanger eens een reset geven. En eventueel, voor de zekerheid, wat experimenteren met je antenne.

Goed idee, @A. Moes. Ik heb, nu ik hier toch ben, gelijk even een kijkje genomen. En ik zie geen gekke dingen met je ontvanger. Hij is actief en alles zou het moeten doen. Heb hem voor de zekerheid een schop gegeven vanaf hier. Je kunt de ontvanger eens een reset geven. En eventueel, voor de zekerheid, wat experimenteren met je antenne.

Ik heb de ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen en heb 100% signaal maar helaas de ontvanger reageert niet op de AB. Zal straks nog eens kijken na een nacht zonder spanning of hij het wel weer doet en na 10 minuten weer stopt met reageren.

Goed idee, @A. Moes. Ik heb, nu ik hier toch ben, gelijk even een kijkje genomen. En ik zie geen gekke dingen met je ontvanger. Hij is actief en alles zou het moeten doen. Heb hem voor de zekerheid een schop gegeven vanaf hier. Je kunt de ontvanger eens een reset geven. En eventueel, voor de zekerheid, wat experimenteren met je antenne.

Ik heb de ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen en heb 100% signaal maar helaas de ontvanger reageert niet op de AB. Zal straks nog eens kijken na een nacht zonder spanning of hij het wel weer doet en na 10 minuten weer stopt met reageren.

Helaas, vanochtend helemaal geen reactie op de afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +30

Dan stel ik voor de nieuwe afstandsbediening even af te wachten, @A. Moes. Mocht die ook niet werken, geef het aan. Dan gaan we verder kijken.

Dan stel ik voor de nieuwe afstandsbediening even af te wachten, @A. Moes. Mocht die ook niet werken, geef het aan. Dan gaan we verder kijken.

Zoals ik al verwacht had doet de nieuwe ab het ook niet. Voor de zekerheid nog even op de andere ontvanger in de caravan geprobeerd en daar doet hij het wel. Waarschijnlijk toch de ontvanger? Deze had al eerder deze problemen maar toen gebruikte ik hem maar weinig, nu dagelijks.

Reputatie 7
Badge +15

@A. Moes Dan lijkt het probleem inderdaad in de ontvanger te zitten. 

Ik heb een nieuwe ontvanger besteld, ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 

Vandaag nieuwe ontvanger gekregen en het probleem is opgelost 👍

Reputatie 7
Badge +19

Goed om te horen @A. Moes! Dank voor de terugkoppeling. 

Goedemiddag,

Onze afstandsbediening is kapot. Wij zouden graag een nieuwe ontvangen. Via de website kom ik niet verder en de telefoonlijn verwijst naar de website. Niet zo makkelijk dus als er gezegt word.

Mvg 

Meurs

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Ricardo Meurs! Dit gaat om de afstandsbediening van welke type ontvanger? En vul jij ook jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. Graag hier een seintje zodra je dat gedaan hebt. Alvast bedankt!

Goedenavond,

De afstandsbediening van de Digitenne werkt bij ons niet meer.

Ook al batterijen vervangen en ontvanger opnieuw opgestart.

Graag ontvangen we een nieuwe.

MVG,

Reputatie 7
Badge +17

@Patrick2112 gaan we in orde maken! 🙂 Laat je nog wel even weten welk type ontvanger je hebt? Dan zorg ik dat de juiste afstandsbediening je kant op komt. 

@Bram_  Ik heb even gekeken het is een ZXV7200.

Reputatie 7
Badge +20

@Patrick2112, is onderweg. :)

Noordzee. Mijn afstandbediening werkt ook niet meer. Heb gegevens ingevuld. Alvast dank voor het opsturen.

Reputatie 7
Badge +20

@Gladiatorv, afstandsbediening is onderweg. 

Dag Noordzee,

Ook mijn Digitenne afstandbediening is stuk. Kan ik een nieuwe krijgen? Digitenne ontvanger is de ZXV7200

Reputatie 7
Badge +24

Dag Noordzee,

Ook mijn Digitenne afstandbediening is stuk. Kan ik een nieuwe krijgen? Digitenne ontvanger is de ZXV7200

Hi @Zeeiw, wat is er precies aan de hand? Batterijen al vervangen? 

Batterijen zijn vervangen, de stroom is er ook al af geweest. Heel soms werkt de afstandbediening op ca 5 cm van de ontvangenr

Reputatie 7
Badge +24

Batterijen zijn vervangen, de stroom is er ook al af geweest. Heel soms werkt de afstandbediening op ca 5 cm van de ontvangenr

Duidelijk. Ik heb een nieuwe voor je besteld. Bij deze onderweg. 

Top! dank voor de snelle reactie.

Reageer