Sticky Vraag

Digitenne-afstandsbediening defect / werkt niet naar behoren


Reputatie 7
Badge +28

Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet?

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in.

 

Werkt het nog steeds niet?

Vervang de batterijen eens door nieuwe.

 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag?

Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt.

 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen?

Probeer dan als eerste de omwisseltool : https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-afstandsbediening-omwisselen.htm 

 

Lukt dat niet?

Wil je dan het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


222 reacties

Goedemiddag,

Ik heb gister van KPN een set voor de digitenne ontvangen(ZXV7200). Het werkt allemaal prima alleen de afstandsbediening doet helemaal niets. Batterijen al gecheckt. Wat kan ik hier verder nog aan doen?

Groetjes Marlies
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marlies,

Een moderator wil jou graag een nieuwe sturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Is het aansluiten wel gelukt? Heb je beeld?
Laat de ontvanger wel minimaal een uur aan staan, want dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Marlies! Ik stuur je graag een nieuwe, maar dan is het inderdaad wel nodig dat je jouw gegevens invult op je forumprofiel. Zoals Noordzee al noemt. Laat hier even weten als je dit gedaan hebt, dan sturen we zo snel mogelijk een nieuwe op 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt nog niet weer gereageerd @marliesd! Heb je inmiddels al een nieuwe afstandsbediening? Zo niet, vul alsnog je profiel in, dan help ik je aan eentje.
Hoi Erik, zojuist aangevuld, alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Top! Dan is er bij dezen een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg 🙂 Hij ligt met een dag of twee in de brievenbus.
Reputatie 7
Badge +24
Hey Noordzee, leuke post! Mooi initiatief om dit centraal te doen hier. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dankjewel, Ik had Marcia een PB gestuurd om hier eventueel een sticky van te maken. Want deze vraag komt regelmatig terug. Er is bij interactieve TV ook zo'n dergelijk sticky...
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het nu ook sticky van gemaakt. Opperbaas @Marcia_ zal het later ongetwijfeld nog beoordelen of dit zo goed is. 😉
Reputatie 7
Badge +30
Supergoed!😋
Reputatie 7
Het blijft hier wel (lekker) rustig 😉
Reputatie 7
Badge +28
Ja, die apparaatjes werken kennelijk toch beter dan verwacht. Sticky-button maar verwijderen dan?
Reputatie 7
Nee, blijft gewoon Sticky. Wat niet is, kan nog komen 😉
Badge
Hoi
De afstandsbediening is defect en alle oplossingen die hierboven staan al geprobeerd.
Hoe kom ik aan een nieuwe?
Groetjes Anouck Siero

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Anouck,

Wil je sneller worden geholpen?:

Vul dan jouw volledige profiel op dit forum.

En ik heb jou ook even gemeld in het speciale topic over afstandsbedieningen.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-afstandsbediening-defect-werkt-niet-naar-behoren-474448

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee: Samengevoegd!

@Anoucktim: Welkom! Ik zie dat je je gegevens al hebt ingevuld. Een nieuwe afstandsbediening komt er aan 🙂
Badge
Hoi Joran,
Wij hebben geen digitenne maar digitale tv.
Ik zie net dat ik bij de verkeerde topic heb gereageerd.
Gr anouck
Reputatie 7
Badge +28
Kan gebeuren! De aanvraag voor de Digitenne afstandsbediening kan ik niet meer stoppen, dat is een systeemtechnische beperking. Je krijgt dan twee pakketjes.

Je mag de Digitenne afstandsbediening ongeopend in de doos laten en (gratis) terugsturen naar KPN / Antwoordnummer 10119 / 2400VB / Alphen aan de Rijn, als je de mogelijkheid hebt. Hoeft niet, mag wel!
Badge
Bedankt. Ik zal de afstandsbediening terugsturen...
Badge
Heb sinds een paar weken de nieuwe ontvanger + afstandbediening in huis en eerst werkte alles. Toen stierf de afstandbediening - na 3 keer batterijwissel nog steeds geen sjoege. Ik lees hier dat er dan nieuwe afstandbedieningen worden gestuurd, maar als dit zo'n zwak onderdeel is: stuur dan aub een betere versie op zodat het niet weer gebeurt 😉

Kan ik ervan uitgaan dat er automatisch een nieuwe afstandbediening komt nu ik (na alle posts braaf gelezen te hebben) mijn profiel heb ingevuld?

Groet, Stina
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen @Stina! Ik heb je bericht even samengevoegd met een ander topic. Dank voor het invullen van je gegevens. Een nieuwe afstandsbediening is onderweg, hij ligt met een dag of twee in de brievenbus :)

Normaal krijg je een sms ter bevestiging maar ik zie dat wij geen correct contact 06-nummer van je hebben. Wat dat betreft kan ik je dan ook aanraden om (als je dat nog niet hebt) je Digitenne abonnement te koppelen aan je KPN ID. Je kunt dan via de MijnKPN de contactgegevens aanpassen.
Afstandbediening defect. Als ik op Gids, volume of nummer 8,9 druk denkt deze dat ik op 7 druk. Batterijen eruit en voor de rest alles geprobeerd. Maar blijft dit defect geven.
Iemand idee waar ik deze moet omruilen?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, hier op het forum. Ik vermoed dat er hier morgen een moderator langs komt. Zorg dat jouw forum-profiel volledig is gevuld met adres, postcode en zo mogelijk klantnummer.
Ja, hier op het forum. Ik vermoed dat er hier morgen een moderator langs komt. Zorg dat jouw forum-profiel volledig is gevuld met adres, postcode en zo mogelijk klantnummer.

Top! Heb ik gedaan. Bedankt alvast
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Antoniot! Ik kan geen Digitenne vinden onder jouw abonnement. Gaat dit om Interactieve TV?

Reageer