Sticky Vraag

Digitenne-afstandsbediening defect / werkt niet naar behoren


Reputatie 7
Badge +28

Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet?

Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in.

 

Werkt het nog steeds niet?

Vervang de batterijen eens door nieuwe.

 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag?

Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt.

 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen?

Probeer dan als eerste de omwisseltool : https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-afstandsbediening-omwisselen.htm 

 

Lukt dat niet?

Wil je dan het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


222 reacties

Ik ben dus niet de enige. Ik heb hetzelfde probleem
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Janno93

Een moderator wil jou graag een nieuwe sturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
@Noordzee
Ik heb de gegevens aangevuld.
Reputatie 1
Badge
Heb laatst ontdekt dat het signaal van Digitenne ( antenne ) niet goed werkt als het snoer op de grond ligt. Misschien omdat dit een oude woning is, iedere keer als verkeer over de weg rijdt, was het signaal weg, geen tv. Heb zojuist het snoer weggewerkt, van de vloer af en nu doet ie het veel beter. Misschien heeft niemand hier iets aan, maar vermeld het toch maar even.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Janno93! Ben je recent verhuisd? Digitenne staat nog geregistreerd op een ander adres. Ik hoor graag of ik dat nog moet aanpassen. De afstandsbediening is in ieder geval onderweg naar het adres in je profiel. Dank voor de assist @Noordzee !

Goedemiddag,

mijn afstandsbediening werkt niet goed meer, inmiddels ook ander tv

gr Mccloud

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @mccloud! Ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Het klopt dat het om de afstandsbediening voor Digitenne gaat? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan stuur ik een nieuwe op.

Reputatie 7
Badge +28

@mccloud 

 

Wil je nog even jouw forum-profiel vullen ? 

 

Goede avond, 

Mijn Digitenne afstandbediening doet helemaal niks meer. Ik heb alles wat jullie hebben aan gegeven gedaan,maar helaas niks. Deze is nog niet zo oud (omruiling nieuwe Digitenne). Kan ik een nieuw exemplaar krijgen. 

Mvg, a van Gelder.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Goede avond, 

Mijn Digitenne afstandbediening doet helemaal niks meer. Ik heb alles wat jullie hebben aan gegeven gedaan,maar helaas niks. Deze is nog niet zo oud (omruiling nieuwe Digitenne). Kan ik een nieuw exemplaar krijgen. 

Hoi @Alfie vg. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de afstandsbediening defect is. Binnen 2 werkdagen ontvang je een nieuwe afstandsbediening.:slight_smile:

 

Hoe kom ik aan een nieuwe afstandsbediening?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @brigittevdlaan, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je graag aan een nieuwe. 

Hallo 

Beide afstandsbedieningen  zijn kapot.

Graag twee nieuwe voor een digitene ontvanger.

BVD

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

@Carrolijn, goedemorgen! Dat is natuurlijk niet fijn, beide tegelijkertijd. Ik help je graag aan nieuwe, maar heb hiervoor wel wat gegevens nodig.  Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) en een seintje willen geven als dat gelukt is?

Reputatie 1
Badge

Gisteren is er een monteur geweest, internet is nu aangesloten. Nu heb ik weer een probleem met Digitenne; wel beeld maar kan er niks mee, afstandsbediening werkt niet. Alles is nieuw, gisteravond deed alles nog prima. Ik ga dus niet nog een keer een nieuwe tv aanschaffen!

Hoi @Roodgrapje .  Dat klinkt alsof de afstandbediening misschien stuk is. Of dat de batterijen leeg zijn. Heb je al geprobeerd om er nieuwe batterijen in te doen?

Om uit te sluiten of de tuner is ‘vastgelopen’  kun je voor mij proberen om met de knopjes op de digitenne tuner zelf van zender te wisselen? Als dat wel werkt moeten we het in de afstandbediening zoeken. Laat je weten hoe het afloopt? 

Reputatie 1
Badge

Hoi @Roodgrapje .  Dat klinkt alsof de afstandbediening misschien stuk is. Of dat de batterijen leeg zijn. Heb je al geprobeerd om er nieuwe batterijen in te doen?

Om uit te sluiten of de tuner is ‘vastgelopen’  kun je voor mij proberen om met de knopjes op de digitenne tuner zelf van zender te wisselen? Als dat wel werkt moeten we het in de afstandbediening zoeken. Laat je weten hoe het afloopt? 


Sorry, schaam me kapot. Was gewoon een kwestie van batterijen uit en weer erin doen, probleem opgelost. Staat notabene bovenaan dit topic, ik ben gauw geneigd om van ergste uit te gaan.

Reputatie 7
Badge +28

@Roodgrapje 

Fijn dat je de oplossing gevonden hebt. :thumbsup_tone4:

Reputatie 7

Bedankt voor je eerlijke terugkoppeling, @Roodgrapje :) Gelukkig was het zo opgelost, fijn! 

Reputatie 2

Hoi,

Mijn afstandsbediening van digitenne is ook kapot, nieuwe batterijen geprobeerd helpt niet. 

Kan iemand mij helpen?

Reputatie 7
Badge +21

@Dtje5, welkom in dit topic! Zeker kunnen we je hierbij helpen :blush: Omdat je jouw gegevens al had aangevuld heb ik meteen een nieuwe aangevraagd!

Reputatie 2

@Dtje5, welkom in dit topic! Zeker kunnen we je hierbij helpen :blush: Omdat je jouw gegevens al had aangevuld heb ik meteen een nieuwe aangevraagd!

Super Susan, ik kreeg vandaag een sms van kpn, pakje is onderweg. Bedankt!!!!!!

Hoi, 

Mijn Digitenne-afstandsbediening werkt sinds deze week ook niet meer. Batterijen verwisselen helpt niet en instellingen resetten ook niet. Kan iemand mij aan een nieuwe helpen?

Bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @IngeMJ. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw afstandsbediening niet meet werkt. Binnen 2 werkdagen heb je een nieuwe afstandsbediening in huis. :relaxed:

Reputatie 2

@Dtje5, welkom in dit topic! Zeker kunnen we je hierbij helpen :blush: Omdat je jouw gegevens al had aangevuld heb ik meteen een nieuwe aangevraagd!

Goedenavond,

Toch te vroeg gejuigd, de nieuwe afstandsbediening werkt ook niet 😕

En nu? Waar zou het dan aan kunnen liggen?

Reageer