Beantwoord

Digitenne afstandsbediening werkt niet meer

  • 15 March 2023
  • 11 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 1

De afstandsbediening van de digitenne werkt niet. Ik heb alles geprobeerd: met een andere digitenne afstandsbediening (die het wel doet), batterijen verwisseld, gereset (zoals bij een ander forumlid werd aangegeven) etc. 

Waar kan ik een nieuwe bestellen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 March 2023, 11:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bouke Jansma ,

Reageert de Digitenne-afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe. 

Reageert de Digitenne-afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of Digitenne-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de Digitenne-ontvanger zendt. 

Werkt je Digitenne-afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. En geef hier of in het topic hieronder even een seintje wanneer dit gedaan is.

 

Reputatie 1

Ik heb dat allemaal geprobeerd: zie mijn bericht. Het betreft een type ontvanger zxv7200

Reputatie 7
Badge +28

Vul dan jouw forumprofiel aan met postcode, huisnummer en je klantnummer. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Reputatie 1

Mijn forumprofiel heb ik aangepast.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bouke Jansma. Welkom op het KPN Forum! Ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening verstuurd. Ik verwacht dat je het deze week nog in huis hebt. 

Reputatie 1

De nieuwe afstandsbediening is in goede orde ontvangen en werkt. Mijn hartelijke dank voor de goede service. 
Nu ben ik mijn pincode kwijt. Ik dacht dat dit hetzelfde was als die van de “normale” tv ontvanger, maar blijkbaar niet. Hoe pas ik de pincode van digitenne aan?

Reputatie 7
Badge +28

Uit de instructie: 

Kan ik de zenderlijst aanpassen/zenders verbergen?
Ja dit kan. In het menu kun je de bestaande zenders van plaats veranderen. Ook kun je zenders verbergen of vergrendelen. Verbergen zorgt ervoor dat je de zender helemaal niet meer ziet, ook niet in de (mini)gids. Vergrendelen zorgt dat je een pincode moet invoeren tijdens het zappen ernaartoe. Deze pincode kun je in het menu ook zelf instellen. Daarnaast kun je ook een Kinderslot activeren, dit vergrendelt zenders gebaseerd op Kijkwijzer indicaties.

Reputatie 7
Badge +21

@Bouke Jansma De standaard pincode voor de Digitenne tv-ontvanger is 1234. Pincode gewijzigd en weet je 'm niet meer? Reset dan je tv-ontvanger, daarna is je pincode weer 1234.

Belangrijk om te weten: Als je de tv-ontvanger reset, wis je tv- en radiozenders die je als favoriet ingesteld hebt.

Reputatie 1

Dank voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +28

@Bouke Jansma 

Is alles nu gelukt met de nieuwe afstandsbediening? 

Reputatie 1

Zeker wel! Heel hartelijke dank nog. Alles doet het.