Beantwoord

Digitenne alleen nog NL 1

• 25 september 2018
  • 7 reacties
  • 190 keer bekeken

Badge
Hallo, sinds een week geeft de Digitenne alleen nog maar NL1 door en geen andere kanalen.
Wie kan helpen?
icon

Beste antwoord door Bart_ 27 september 2018, 15:41

Dag RoelofHazewindus. Dat is wel erg beperkt tv-kijken, natuurlijk. Waar Noordzee op doelt is zijn de veranderingen bij Digitenne, vanwege een nieuwe techniek. Hierom wisselen de huidige ontvangers om voor nieuwe en zullen de oude het niet meer doen. We zijn begonnen in de regio Noord. Dit zou bij jou ook kunnen spelen. Je hebt dan uiteraard wel een mail met uitleg van ons ontvangen, met het verzoek om je apparatuur aan te melden voor omruiling.

Wellicht speelt er iets anders. Ik kijk dat graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Woon je in Drenthe of Groningen?
Want dan kan het kloppen.
Reputatie 7
Badge +20
Dag RoelofHazewindus. Dat is wel erg beperkt tv-kijken, natuurlijk. Waar Noordzee op doelt is zijn de veranderingen bij Digitenne, vanwege een nieuwe techniek. Hierom wisselen de huidige ontvangers om voor nieuwe en zullen de oude het niet meer doen. We zijn begonnen in de regio Noord. Dit zou bij jou ook kunnen spelen. Je hebt dan uiteraard wel een mail met uitleg van ons ontvangen, met het verzoek om je apparatuur aan te melden voor omruiling.

Wellicht speelt er iets anders. Ik kijk dat graag voor je na. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Dag Roeloefhazewindus. Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Is alles inmiddels opgelost? Laat het gerust weten als ik nog iets kan doen.
Badge
Hallo Bart, het probleem is er nog steeds. Ik heb de gegevens aangevuld. Ben benieuwd wat je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Roelof. Als ik het goed zie heb je twee Digitenne-aansluitingen, met een smartcard. Speelt dit probleem op allebei? Kun je in elk geval de stappen op deze pagina eens doorlopen?

En zou je ook de betreffende smartcardnummers nog in je profiel willen vermelden? Dan kan ik daar ook mee verder.
Badge
Hallo Bart, werkt nog steeds niet. We hebben nog 1 smartcard (andere zijn we kwijt) nummer ingevuld in et profiel bij TV-ontvangers. is wel een hele oude van Het Net.
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk, Roelof dank je wel.

Eerst wat extra toelichting. Er verandert momenteel het nodige bij Digitenne, vanwege een nieuwe uitzendtechniek. Daarvoor krijg je nieuwe ontvangers en de smartcards gaan helemaal vervallen. Belangrijk om te weten is dat je deze gaat huren, voor 5,- per ontvanger per maand, per ontvanger. Je hebt nu nog kooptuners, die verkopen we al lang niet meer en de ondersteuning zal straks verdwijnen. Ik zie dat er twee tuners staan geregistreerd, waar je er dus maar 1 hebt gebruikt. Hou er daar ook rekening mee als je de apparatuur gaat omruilen. Je krijgt daar vanzelf bericht over en je kunt dat zelf regelen via deze site.

Dan over je ontvangstprobleem, waar je bericht eigenlijk over gaat. Er is kort geleden een kleine wijziging geweest die verder los staat van bovenstaande. Ik vermoed dat hier de verklaring in zit waarom je zoveel zenders mist. Zou je de kaart sowieso even willen oppoetsen, om daarna de antenne wat te verplaatsen en de zenders opnieuw in te stellen. Hier lees je hoe je dat doet.

Reageer