Beantwoord

Digitenne: alleen NPO 1, 2, 3 en Veronica, Comedy Central

  • 26 March 2019
  • 13 reacties
  • 337 keer bekeken

Ls,

helaas hebben ook wij een nieuw kastje (+afstandsbediening), en sindsdien kunnen wij geen commerciƫle zenders RTL 4 5 7 SBS 6 NET5 en alle andere zenders van Bouquet 60 niet meer ontvangen. Wij wonen in Noord-Oost Brabant.

Diverse malen is het kastje 'gereset' door de klantenservice, en ook geĆ¼pdate. Zelf handmatig zenders gezocht. Alles zonder succes.

Het is nu al bijna 2 weken zo.

Graag willen we deze zenders wƩl ontvangen.

En we willen graag financiƫle compensatie voor de dagen dat we geen ontvangst hadden van het grootste deel van de zenders.
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 March 2019, 20:34

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Ackermans,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Gedaan.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zit jouw eerste bericht nog een keertje te lezen en zo te zien heb je wel sommige andere commerciele zenders.

Dan heb ik nu een paar tips voor jou.

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Reputatie 7
Badge +21
@Ackermans, goed dat je even contact opneemt! Ik zie dat je inmiddels ook al contact hebt gehad met een collega van mij. Is hier nog iets uitgekomen? Of is het probleem inmiddels verholpen door de tips van Noordzee? Ik hoor het graag!
Dag Susan, nee de tips van Noordzee hebben niet geholpen.

Deze stappen heb ik allemaal al uitgevoerd, al diverse malen de afgelopen dagen. Fabrieksinstellingen, zenderzoekopdracht, software-update, antenne verplaatsen. Handmatig zenders zoeken. Niks helpt.

Noordzee, bedankt voor je uitgebreide en vriendelijke reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan!

Ik heb eigenlijk dan nog maar Ć©Ć©n advies voor jou. Ga een buitenantenne gebruiken. Tegenwoordig is de Funke V5 de beste antenne. Er is ook een buitenmontageset beschikbaar.

Mogelijk kan @Susan_ jou daarmee helpen.
Daar baal ik dan wel goed van, nog meer geld uitgeven en maar hopen dat het goed gaat? Met de SmartCard werkte het voorheen perfect, nu een extra kastje en een extra afstandsbediening en het werkt voor geen klap. Mooi balen!! šŸ‘ŽšŸ»

Ik ga er maar vanuit dat er iets ''niet goed staat in de administratie van KPN'' zoals je eerder aangaf. Het heeft altijd goed gewerkt, antenne heeft altijd op dezelfde plek gestaan, dus ik zou niet weten waarom nu ineens niet meer.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, als je geen goede ontvangst hebt, krijg je de antenne over het algemeen gratis van KPN.

En mijn eerdere opmerking over de administratie van KPN is niet juist, aangezien je sommige commerciƫle zenders wel kunt ontvangen. Alleen is het wel zo dat je met het nieuwe Digitenne een kritischer ontvangst hebt. Het is dus lastiger om alle zenders goed te ontvangen. Is in jouw situatie alleen maar op te lossen door een buitenantenne.
Dag Susan, nee de tips van Noordzee hebben niet geholpen.

Deze stappen heb ik allemaal al uitgevoerd, al diverse malen de afgelopen dagen. Fabrieksinstellingen, zenderzoekopdracht, software-update, antenne verplaatsen. Handmatig zenders zoeken. Niks helpt.

Noordzee, bedankt voor je uitgebreide en vriendelijke reactie.


Dag Susan, kan jij ook nog even reageren? Want er is niks opgelost.
Reputatie 7
Badge +21
@Ackermans, zeker! Ik ben alleen niet 24/7 aanwezig op het Forum 😉 Ik heb je gegevens erbij gepakt, en zie dat je deze maand al een nieuwe antenne (V5) hebt ontvangen, een nieuwe afstandsbediening en ook is er gisteren een andere ontvanger voor je aangevraagd. Klopt dat? Die zou je dan uiterlijk vrijdag kunnen omruilen. Is dat inmiddels al gelukt?

Een nieuwe antenne in dit geval helaas niet zoveel zin, aangezien je de nieuwste al hebt. Wil je hem buiten ophangen, kan ik kijken of ik een montageset kan nasturen!
Reputatie 7
Badge +28
Wil je hem buiten ophangen, kan ik kijken of ik een montageset kan nasturen!

Goed plan. De antenne buiten plaatsen is in deze situatie de enigste oplossing. šŸ‘ŒšŸ»
Reputatie 7
Badge +28
En ergens in de zomer (i.i.g. na 9 juli 2919) gaat de ontvangst beter worden. Dat komt omdat er nog een frequentiewissel gaat plaats vinden van kanaal 60 naar (waarschijnlijk) kanaal 21. En op een lager kanaal zijn er minder storingen.
Reputatie 7
Badge +21
@Ackermans, kan je aangeven of je nog belang hebt bij een montageset voor buiten?

Reageer