Beantwoord

Digitenne als noodoplossing werkt niet goed

  • 10 March 2023
  • 13 reacties
  • 81 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag, ik heb Digitenne als noodoplossing ontvangen. Alleen ned 1,2 & 3 doet het. Hoe kunnen de andere zenders geactiveerd worden?

icon

Beste antwoord door Julir 16 March 2023, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Julir . Welkom.

Kun jij het Cas id van die tuner in je profiel zetten en mij dan hier een seintje geven? 

Reputatie 7
Badge +28

@Erwin_ 

Ik zie het Cas-ID-nummer in het profiel staan. 

@Julir 

Zet je ontvanger alvast aan op NPO 1. Erwin gaat zo een activatie versturen. 

 

Reputatie 1

@Erwin_ ik heb het CAS ID bij modemtype vermeld

Reputatie 1

Afijn, hij staat op 1

@Erwin_

Ik zie het Cas-ID-nummer in het profiel staan. 

@Julir

Zet je ontvanger alvast aan op NPO 1. Erwin gaat zo een activatie versturen. 

 

Ho ho ho.. Niet te snel van stapel, @Noordzee  ;-)

 

Het is weekend en dit is een noodpakket. Die knopjes heb ik daar immers zelf niet voor.

Ik ga kijken of er een collega is die dit nu voor mij wil doen en anders wordt het (helaas) over het weekend getild ben ik bang. 

Reputatie 7
Badge +28

O, dat is jammer.

@Julir : Mocht het niet werken : Ook de zenders 23, 33 en 34 doen het zonder codering. 

Heb je in ieder geval zes zenders.  

Reputatie 1

Goedemorgen, zouden jullie nu voor mij kunnen kijken? Ik heb het via de klantenservice geprobeerd zo’n twee uurtjes geleden maar helaas geen verandering voor wat betreft de andere zenders.

tv staat op 1…

 

dankjewel!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Julir ,

Als het nog steeds niet is gelukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan aanstaan op CNN. 

Heb je beeld op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 1

@Noordzee bedankt voor het meedenken en moeite. Ik heb al de stappen doorlopen en het is helaas niet gelukt….. best frustrerend want we zijn de tweede week ingegaan in deze situatie. Ik zie mezelf niet nog een keer bellen naar de klantenservice… de ene zegt hij doet het binnen 24 uur dan bel je terug na een dag, omdat het nog steeds niet werk… zegt de andere binnen 1 uur is het gefixt en zo gaat het door….

Ik heb namens jou een melding gemaakt. @Julir .  Rechtstreeks naar het team die de activaties doet. 

Nu even afwachten. Ik ga er van uit dat jij in de loop van vandaag alle zenders hebt. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Julir ,

Als het nog steeds niet is gelukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan aanstaan op CNN. 

Heb je beeld op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Ik heb namens jou een melding gemaakt. @Julir .  Rechtstreeks naar het team die de activaties doet. 

Nu even afwachten. Ik ga er van uit dat jij in de loop van vandaag alle zenders hebt. 

@Julir 

Is het nu voor elkaar? 

 

Reputatie 1

Hoi hoi, het werkte niet maar de monteurs zijn gisteren geweest voor het herstellen van de schade buiten aangebracht aan de internetbedrading. Ik heb dus weer verbinding via mijn reguliere aansluiting.

 

Ik zal de Digitenne box retour verzenden. Bedankt voor jullie moeite en het meedenken.

Hoi hoi, het werkte niet maar de monteurs zijn gisteren geweest voor het herstellen van de schade buiten aangebracht aan de internetbedrading. Ik heb dus weer verbinding via mijn reguliere aansluiting.

 

Ik zal de Digitenne box retour verzenden. Bedankt voor jullie moeite en het meedenken.

Oh, gelukkig maar.  Eind goed al goed. :-)