Beantwoord

Digitenne antenne

  • 13 November 2019
  • 12 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Geeft de nieuwe digitenne decoder 5 volt voeding naar de antenne ?

Heb ik een nieuwe buitenantenne nodig als ik op een camping ga staan bij Zuidland?

Ik heb nu nog een oude binnen antenne staan die bij de vorige decoder hoorde.

Gr Wim

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 November 2019, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo sailorwim,

Ja, jouw ontvanger levert 5 volt voeding aan aan de antenne.  De antenne van KPN is een actieve antenne.

Voor op de camping in Zuidland is het aan te raden om gebruik te maken van een buitenantenne. 

Mogelijk wil een moderator jou een nieuwe buitenantenne opsturen. Vul daarom even jouw volledige forumprofiel. 

Op het kaartje hieronder (uit 2008) kun je zien dat Zuidland altijd al in het gebied lag waar een buitenantenne nodig was. In de nieuwe situatie met DVB-T2 is de ontvangst nog wat kritischer geworden. Maar met een buitenantenne gaat het vast voor elkaar komen. 

 

 

Reputatie 3
Badge

Een nieuwe buiten antenne zou leuk zijn, maar daar ben ik niet op uit.

Reputatie 7
Badge +28

Zie het als een service van KPN. In Zuidland ga je met het oude type binnenantenne geen goede ontvangst krijgen. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @sailorwim, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is een kleine moeite om een buitenantenne op te sturen! Al helemaal als dat het ontvangst een stuk gaat verbeteren. Dat aanbod zou ik niet afslaan :wink:  Dus mocht je eentje willen ontvangen, dan hoor ik het graag en stuur ik hem met alle liefde voor je op :hugging:

Reputatie 3
Badge

Beste Susan,

Natuurlijk vind ik je aanbod zeer aantrekkelijk. 

En neem dit aan.

Maar ik wil er wel bijschrijven dat ik in eerste instantie opzoek was naar advies.

Gr Wim

 

Reputatie 7
Badge +28

Nou, zo zie je naar wat mijn advies jou gaat opleveren.👍

 

Een goede ontvangst in Zuidland! 

Reputatie 3
Badge

Een eerlijk advies is goud waard.

Zo sta ik ook in het leven.

Eerlijk duurd het langst Noordzee.

Reputatie 7
Badge +21

@sailorwim, dat begrijp ik maar we helpen je hier graag mee! Dus goed dat je op het Forum gekomen bent, alleen maar positieve berichten :slight_smile: Een nieuwe Funke V5 mét montageset voor buiten is inmiddels aangevraagd en kan je binnen 2 werkdagen thuis verwachten! Laat je even weten of dit nog verbetering heeft gegeven in jouw geval?

Reputatie 3
Badge

@Susan,

Alles in goede orde ontvangen.

Volgend jaar uitproberen en het resultaat ga ik hier uiteraard vermelden.

Bedankt zover.

Gr Wim

Reputatie 7
Badge +21

Helemaal goed! Succes!

Reputatie 3
Badge

Er is ondertussen 1 jaar voorbij.

Natuurlijk is de antenne ontvangen en werkt thuis prima.

Helaas op de camping verblijven in Zuidland  is niet doorgegaan door Corona.

Is kijken wat er dit jaar voor mogelijkheden komen.

Zoals afgesproken vermeld ik de antenne werking.

Gr Wim

 

Reputatie 3
Badge

Zo weer thuis uit het digitenne loze Frankrijk. En op 11de naar een camping bij Egchel omdaar de nieuwe set uit te proberen..

Is daar genoeg ontvangst? 

Anders sleep ik nog een richt antenne mee die kant op.

Gr Wim