Beantwoord

Digitenne antenne doet het niet meer

  • 6 May 2019
  • 19 reacties
  • 533 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemiddag,
vorige week heb ik mijn nieuwe tv ontvanger ontvangen en ook bij mij doet de buitenantenne V4 het niet meer.
Ben er 2 dagen mee bezig geweest maar het lukt niet. Geen signaal en ook het blauwe lampje brand niet.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door J. Andringa 12 May 2019, 12:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @J. Andringa, welkom! Wat vervelend dat het niet meer werkt! 😞. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee en stuur, indien nodig, een nieuwe antenne. Wat heb je geprobeerd te doen?
Reputatie 1
Bij deze gebeurd.
Ik heb hem div. keren opnieuw aan mijn ontvanger aangesloten, kabel los en vast gedraaid. Van het ene kant van het huis naar de andere kant. Op div. plaatsen van kort naar ver geprobeerd.
Ik geef niet gauw op maar nu ben ik er klaar mee.
Reputatie 7
Badge +28
Weet je wel zeker dat het profiel is gevuld? Ik zie daar niets van terug.

De nieuwe antenne die je van Marcia gaat krijgen is erg richtingsgevoelig. Ik was dus benieuwd naar jouw woonplaats, vanwege de afstand naar de dichtstbijzijnde zendmast.

Wil je alsnog je forumprofiel vullen?
Reputatie 1
Ik heb Mijn postcode en Huisnr ingevuld maar volgens mij is dat privé voor KPN. Zou ook te gek zijn als iedereen mijn adres kan zien...
Reputatie 7
Badge +28
Zou je dan je woonplaats hier willen vertellen? Want dan ik jou mogelijk een advies geven.
Reputatie 1
Amsterdam😁
Reputatie 1
Marcia_ heeft u mijn bericht van gisteren gelezen?
Reputatie 7
Badge +28
OK @J. Andringa,

In Amsterdam staan twee zendmasten, eentje op de Zuidas en eentje op de Hemweg. Normaal gesproken moet ontvangst geen probleem zijn met een buitenantenne. De richting van de antenne is wel belangrijk.

Zodra je de nieuwe antenne hebt ontvangen, kan je daar wat mee uittesten.

@Marcia_ werkt natuurlijk niet zeven dagen per week. Normaal gesproken wordt er altijd binnen 48 uur gereageerd. Ik blijf dit topic in de gaten houden, voor het geval het te lang gaat duren.

Heb je ondertussen tijd om het volgende is te proberen?
  1. Stroom eraf
  2. Kabels naar de TV en de antenne goed vast maken.
  3. Stroom weer aan.
  4. Ontvanger via het menu terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
  5. Eventueel een software-update uitvoeren indien daar om gevraagd wordt.
  6. Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik had gisteren een feestje bij de tandarts😥, dus ik ben er nu pas weer! Ik heb een nieuwe versie antenne besteld voor je, daar zitten geen kosten aan vast. Je ontvangt 'm binnen twee werkdagen per post. Ik kan je eventueel ook een montageset voor buiten sturen, die kost eenmalig 9,50 euro. Laat je even weten of de nieuwe antenne z'n werk doet?
Reputatie 1
Dank je wel Marcia.
Ik laat het weten als hij werkt en kan dan altijd de montageset bij een KPN winkel kopen. Die hebben we wel in de buurt.
Reputatie 7
Badge +28
Of hier bestellen:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Reputatie 1
Marcia_ goedemorgen.
Krijg ik een track & trace code van de antenne die wordt gestuurd?
Reputatie 7
Badge +28
Het zou zo maar kunnen dat dit niet het geval is. Maar heb je antenne inmiddels nog niet ontvangen?

Zolang de antenne nog bij jou binnen staat, kan je de antenne het beste zo hoog mogelijk plaatsen, bij voorkeur voor een raam.

Verder is het experimenteren met de richting van de antenne. Gebruik daarvoor eventueel de signaalmeter in het menu van jouw ontvanger.

Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 1
Dat is mij allemaal bekend Noordzee, maar nee ik heb de antenne nog niet ontvangen vandaar mijn vraag naar een track en tracé code.
Het is nu de 2e werkdag.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb ook wel is via dit forum een vervangend onderdeel op gestuurd gekregen. Toen (dat was een paar maanden geleden) kreeg ik ook geen track en tracé code.
Reputatie 7
Badge +30
Normaliter wel, maar nu staat er dat de tracking niet mogelijk is. Het is me niet helemaal duidelijk of 'ie nu verstuurd is of niet. Ik kijk sowieso maandag nog even hoe het ervoor staat, als er dan niets veranderd is, stuur ik opnieuw eentje toe. Excuses voor de verwarring!
Reputatie 1
Hallo Marcia_ ik heb de antenne ontvangen en wel als 'briefpost', in de brievenbus dus wat prima ging als dun doosje.
Heb hem net 'geïnstalleerd' en hij doet het GEWELDIG. Waar ik hem ook zette, hij gaf vrijwel overal 100% aan dus hoop dat dit zo blijft als ik hem meeneem naar plekjes buiten mijn woonplaats.
Nogmaals bedankt voor de goeie service.
Reputatie 7
Badge +30
Heel erg fijn 🙂. Jij bedankt dat je het nog even liet weten en veel plezier ervan!
Reputatie 7
Badge +28
Veel plezier met het nieuwe Digitenne, Vanaf 9 juli heb je een prachtig HD-beeld!