Beantwoord

Digitenne antenne geeft storing

  • 7 October 2019
  • 9 reacties
  • 352 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Wij hebben onze paarden gestald bij een boer, een man op leeftijd. Om op zijn boerderij TV te kunnen kijken is er ooit Digitenne aangevraagd voor hem.

Aangezien deze man moeite heeft met apparaten helpen wij hem. Laatst kreeg hij een nieuwe ontvanger toegestuurd. Deze hebben wij voor hem aangesloten en zo kon hij een lange tijd probleemloos TV kijken.

De laatste tijd geeft Digitenne met regelmaat aan dat er geen signaal is. Als ik dan langs kom om te kijken dan brand het controle lampje niet op de antenne. Ik haal de stekker er uit en stop hem weer terug en het lampje begint weer te branden op de antenne en er is weer beeld.

Kijkend naar de antenne lijkt mij dat dit al een oud model is. Hij heeft ook al heel lang Digitenne. Kan het zijn dat de antenne kapot is? Kan deze vervangen worden? De ontvanger had ik al helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen, met de signaal wizard gekeken wat de beste locatie is voor de antenne.

Als het werkt dan werkt het goed. 100% signaal en prima beeld maar de laatste tijd krijg ik zo 1x in de week een belletje dat hij het weer eens niet doet. Gezien de technische kennis van deze man schiet ik dan weer even langs.

Zou er een nieuwe antenne opgestuurd kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 October 2019, 09:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Max van Dijk welkom op het forum! Normaal gesproken werkt dat het makkelijkste door het invullen van de eigen adresgegevens en klantnummer in je profiel. In dit geval zou je de gegevens van de Digitenne gebruiker moeten invullen. Een moderator kan het dan verder oppakken.
Reputatie 7
Badge +28
Naast een nieuwe antenne (die vast gaat helpen), heb ik nog een ander advies.

Geef eens een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Want er zijn de laatste tijd veel frequentiewijzigingen geweest. Het zoeken op provincie werkt momenteel nog niet goed.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Max van Dijk, wat goed dat je je hier meldt! Het uitgebreid zenders zoeken, zoals Noordzee noemt, is een uitstekend idee. Daarnaast wil ik graag een nieuwe antenne voor meneer bestellen. Zou je zijn adres en achternaam in een privébericht naar mij willen sturen? Dan help ik graag verder.
Reputatie 1
Badge
Ha @Max van Dijk, wat goed dat je je hier meldt! Het uitgebreid zenders zoeken, zoals Noordzee noemt, is een uitstekend idee. Daarnaast wil ik graag een nieuwe antenne voor meneer bestellen. Zou je zijn adres en achternaam in een privébericht naar mij willen sturen? Dan help ik graag verder.

Bedankt Marcia. Ik zal de gegevens naar je sturen via een Privebericht. Daarnaast zal ik de genoemde handeling uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +30
Yes, in goede orde ontvangen! Ik heb een V5 antenne én een montageset erbij gestuurd. Deze ontvangt meneer binnen twee werkdagen. Als je de nieuwe antenne hebt aangesloten, zoek dan nog eens uitgebreid naar de zenders. Mochten we nog iets voor jullie kunnen doen, laat het gerust weten.
Reputatie 7
Badge +28

@Max van Dijk

 


Mogelijk heb je vandaag al de buitenantenne ontvangen.

Wil je de installatie als volgt uitvoeren?

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek bij het huis.
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Ik ben benieuwd. Is de installatie van de nieuwe antenne een succes?

 

Reputatie 7
Badge +28
@Max van Dijk

Hoe is het nu met zijn ontvangst van Digitenne?
Reputatie 1
Badge
@Noordzee antenne is geïnstalleerd en ik heb uitgebreid zoeken gedaan. Aankomende dagen kijken we het even aan. Hierna zal ik melden hoe het verloopt. Onwijs bedankt voor de hulp tot nu toe!
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan! 👍