Beantwoord

Digitenne antenne lampje brand niet vandaag pakket ontvangen

  • 25 July 2020
  • 26 reacties
  • 381 keer bekeken

vandaag nieuw digitenne pakket ontvangen angen lampje antenne brand niet dus ook geen signaal

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 July 2020, 19:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Welkom bij de club, heb gisteren ook digitenne ontvangen maar bij doet hij ook niets.

Digitenne door heel Nederland behalve waar jij en ik wonen?

Terugsturen en abonnement beeindigen meer kan je niet doen…

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MVerkuijl ,

Krijg je wel het Digitenne-menu te zien op jouw TV? 

Als dat zo is, dan lijkt de antenne kapot. En dan wordt vanuit KPN een nieuwe antenne aan jou verstuurd. 
Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Het is een T2 pakket wat dat ook zou mogen inhouden? Had wel een buiten antenne bij de aanvraag gevraagd. Cas nummer heb ik in gevuld. Ja krijg zeker een menu te zien heb ook even ontvangst gehad maar dan alleen Nederland 1.

Reputatie 7
Badge +28

Dan ga ik toch even doorvragen. Wat gebeurt er als je het volgende uitvoert?

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Krijg je nu zenders in jouw zenderlijst? 

Reputatie 7
Badge +28

Dan ga ik toch even doorvragen. Wat gebeurt er als je het volgende uitvoert?

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Krijg je nu zenders in jouw zenderlijst? 

@MVerkuijl 

Heb je dit al geprobeerd? 

 

Beste ik heb dat geprobeert maar ontvang te weinig signaal. Ik heg gebeld met KPN en heb een buiten antenne besteld en ontvang van KPN 5 meter verlengkabel. Zodra dat binnen is hoop ik dat het opgelost is.

Reputatie 7
Badge +28

Dan ga ik toch even doorvragen. Wat gebeurt er als je het volgende uitvoert?

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Krijg je nu zenders in jouw zenderlijst? 

@MVerkuijl

Heb je dit al geprobeerd? 

 

@MVerkuijl 

Hoe is de ontvangst met de buitenantenne na het doorlopen van bovengenoemde procedure? 

@MVerkuijl Was die buitenantenne de oplossing?

Reputatie 7
Badge +28

Beste ik heb dat geprobeert maar ontvang te weinig signaal. Ik heg gebeld met KPN en heb een buiten antenne besteld en ontvang van KPN 5 meter verlengkabel. Zodra dat binnen is hoop ik dat het opgelost is.

Dan ga ik toch even doorvragen. Wat gebeurt er als je het volgende uitvoert?

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Krijg je nu zenders in jouw zenderlijst? 

@MVerkuijl

Heb je dit al geprobeerd? 

 

@MVerkuijl 

Heb je nu goed beeld met jouw buitenantenne na het uitgebreid zenders zoeken? 

Nou geen bereik, en na nog maar weer eens bellen konden ze mij vertellen dat er in mijn gebied geen Digitenne signaal zou zijn. Dus alles gaat retour. 

@MVerkuijl . Zo te zien woon je midden op de Veluwe. Klopt dat? Van oudsher was dat niet de ideale plek voor digitenne. Jammer dat het met een buitenantenne ook niet lukt.

Klopt redelijk midden op de Veluwe, de grap is dat ik eerst een oud digitenne kastje had en dat werkte wel. Ik had deze een behoorlijk lange tijd niet gebruikt. Wilde deze nu gebruiken in ons gasthuis bij ons op t terrein. Deze deed t niet meer door de overgang en zo. Dus nieuw kastje gekregen maar dat lukte dus niet.

Reputatie 7
Badge +28

@MVerkuijl 

Je zou kunnen overstappen op een FTA-ontvanger. Die ontvangers werken beter qua ontvangst. 
 

Voor enkele tientjes ben je klaar. Je kunt dan gratis kijken naar de drie NPO-zenders, Omroep Gelderland en Omroep Flevoland. 
 

Meer info: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Ik weet niet hoe hoog jij de antenne buiten kunt hangen. Er zijn ook betere antennes te krijgen maar dat is ook weer een investering en helaas nog geen garantie. Het vergt op dat moment nog flink wat knutselwerk.

Als je een NPO kijker bent dan is de suggestie van @Noordzee een goede. 

Reputatie 7
Badge +28

Het klopt wat Erwin zegt. Voor meer informatie over betere antennes : https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

 

Maar inderdaad : Geen garantie. 

Reputatie 6
Badge +7

Op de veluwe moet er toch gewoon ontvangst mogelijk zijn?

https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/DVBTindoor60thresholdGE.jpg

 

Reputatie 7
Badge +28

@waltervl 

Is afhankelijk van de locatie. Helemaal ingebouwd door hoge bomen is het wat lastiger. 

Reputatie 6
Badge +7

Zo te horen is het nieuwe kastje gewoon niet goed, er zitten soms ook hele slechte exemplaren tussen. Oude Digitenne deed het wel dus er is ontvangst mogelijk. Dan zou het de nieuwe Digitenne iets minder kunnen zijn maar met een buitenantenne zou er zeker voldoende signaal moeten zijn.

Ik zou eens het kastje laten omruilen.

Als @MVerkuijl  daar nog tijd en zin in heeft, vind ik dat geen probleem.

Hoe moeten we het voor ons zien met de buiten antenne? Heeft die ‘ruim zicht’ of zit je in een bosrijke omgeving?

Wij hebben rond om het huis vrije ruimte met hier en daar een boom. De buitenantenne stond op zo'n 4 a 5 mtr hoog. Het mocht helaas niet baten. De info dat er geen bereik zou zijn komt overigens van KPN zelf. Daarom ook besloten om alles retour te zenden. Een ieder bedankt voor de input en moeite. 

Prima, @MVerkuijl . Dan laten we het hierbij. Geniet van de warme dagen.

Reputatie 6
Badge +7

Zo, weer een digitenne klant weggejaagd door incompetente telefonische helpdesk…

@Erwin_ Ik zou dat intern maar eens een fatsoenlijke dekkingskaart op laten vragen en verspreiden ( en misschien ook op het forum en/of website zetten?)

Reputatie 7
Badge +28

At your services ! 

 

Helaas wel uit 2008, maar er is niet heel veel gewijzigd. 

Reputatie 6
Badge +7

Op het kaartje wat ik deelde staat er een zender westelijk van Apeldoorn (JC Wilslaan). Is die er niet?

Reputatie 7
Badge +28

Klopt, daar staat een zendmast, maar KPN heeft na 2008 geen nieuw kaartje uitgebracht. Er zijn sindsdien een paar wijzigingen geweest, zoals bij Nijmegen, Leusden, Veenendaal en kennelijk ook Apeldoorn.Â