Beantwoord

Digitenne apparatuur omruilen voor iemand anders

  • 28 May 2019
  • 11 reacties
  • 313 keer bekeken

Badge
Hallo beste mensen. Ik probeer een digitenneontvanger om te ruilen voor iemand anders (in mijn geval: mijn moeder). Ik weet het klantnummer. Echter daar wordt niet om gevraagd, wel om de laatste 3 cijfers van de rekening die voor betalingen wordt gebruikt. (die weet ik ook). Het enige wat ik te zien krijg is:

"De controle is mislukt

De ingevoerde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij ons bekend zijn. Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
  • De gegevens zijn bij ons onbekend
  • De gegevens zijn verkeerd ingevuld
  • Je bent niet verbonden met je eigen netwerk"
lijkt me logisch omdat nooit om een klantnummer is gevraagd.
Wat kan ik doen om voor een ander de digitenne apparatuur om te ruilen?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 June 2019, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Cor,

Een moderator wil jouw moeder graag helpen met de omwisseling. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer van jouw moederen? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Badge
bij persoonlijke opmerkingen staan de gegevens.
Reputatie 7
Badge +28
@Cor_vL : Weet je wel zeker dat het volledige profiel is gevuld? Ik zie niets staan. Nu kan ik maar een beperkt aantal rubrieken zien, maar er staat helemaal niets.

Na het volledig invullen van het[profiel komt hier vanzelf een moderator langs. Dat kan wel is morgen in de loop van de dag worden.
Via jouw kpn verbinding kan je het alleen voor jezelf wijzigen. A.d.h.,v. je IP checkt ie de ingevulde 3 rekeningcijfers. Dat komt natuurlijk niet overeen met je moeders (digitenne)abonnement.

Je kunt het dan wel doen via bijvoorbeeld een 4G verbinding! 😉
Badge
en als ik geen 4G heb. wat dan?
Heb je geen smartphone?

Ik denk dat het dan aan komt op bellen of de moderator hier.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Cor, welkom op het forum! Zoals Peter al aangeeft, als je het via je eigen verbinding doet, en je hebt KPN, dan gaat de tool ervan uit dat het om je eigen abonnement gaat. En dan geeft hij inderdaad een foutmelding als je dan het rekeningnummer van je moeder gebruikt. Maar, ik ga je hiermee helpen!

Met de gegevens uit het profiel zie ik dat je moeder 1 Digitenne ontvanger heeft. Daar ga ik een omruil voor plannen. Dat betekent dat de nieuwe ontvanger bezorgd wordt op een servicepunt. Je kunt deze daar dan ophalen en gelijk de oude inleveren. De vraag is dan, zal ik daar een servicepunt voor uitzoeken in de buurt van je moeder's adres (dat is dan The Read Shop bij haar in het dorp), of in de buurt van jouw adres (bijvoorbeeld GCC Printers, Plus of Gamma)?
Badge
The Read Shop lijkt mij de beste optie. Als je kunt zorgen dat ik daar terecht kan om de ontvanger (volgens mij is het een pcmcia achtige kaart) om te ruilen zou dat fijn zijn. Heb je enig idee wanneer dat zou kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Daar krijg je een bericht van zodra @Erik_ de omwisseling heeft geregeld. De omwisseling gaat meestal binnen enkele werkdagen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb de omruil ingepland, @Cor_vL!

Het pakket met de nieuwe ontvanger wordt maandagmiddag, 3 juni, bezorgd op het servicepunt in The Read Shop. Hij blijft daar dan 2 weken liggen. In die periode kun je daar de oude insteekkaart inleveren en nieuwe pakket ophalen. Neem dan wel even het ID van je moeder mee. Zorg dat je de antenne niet inlevert, dat zit niet inbegrepen in het pakket van de nieuwe ontvanger.

Verpak de oude insteekkaart in een doosje en zet daar onderstaand adres op, en dit nummer: 3547453
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Nog even terugkomend op de antenne, controleer even of het dit model is. Zo niet, laat het weten, dan stuur ik ook nog even een nieuwe antenne op.

Mocht het nodig zijn (is eigenlijk nooit zo) dat er contact moet worden opgenomen over deze zending, dan wordt er gebeld op het contactnummer dat we van jouw hebben, Cor. Dat leek me wel zo handig.
Reputatie 7
Badge +28
@Cor_vL

Nu je de ontvanger vanmiddag hebt opgehaald, is het tijd voor de installatie. Dalem ligt op de grens van een aantal regio's, daarom kan je het beste dit proberen:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. Bij voorkeur voor een raam.
2/ Ontvanger aanzetten.
3/ TV aanzetten.
4/ Ga in het menu van jouw ontvanger eerst is terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je de ontvanger.
5/ Kijk of er een software-update gedaan moet worden.
6/ Ga zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

(Eventueel kan je stap 5 en stap 6 omwisselen)

Wil je nog even aangeven of de installatie is gelukt?

En geef nog even het type antenne aan? Want de nieuwe Funke 5 ontvangt beter dan de oudere types.