Beantwoord

Digitenne beeld blijft regelmatig stilstaan

  • 4 June 2019
  • 11 reacties
  • 893 keer bekeken

Badge
Al diverse opmerkingen gelezen over het vastlopen van Digitenne. Ben niet zo'n uitprobeerder, maar verplaatsen van antenne is van geen enkele invloed. Probleem: Beeld blijft bij alle zenders regelmatig stilstaan. Geluid gaat door. Via afstandsbediening geen enkel contact met digitenne modem zxv7200 mogelijk. Na stroom uit en aan weer bewegend beeld. Wisselen van zenders kost ca. 12 seconden.
Wat te doen? Dank.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 June 2019, 20:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Nou Lama,

Dat is één en al ellende.

Wil je het volgende is proberen? :

  1. Ontvanger van de stroom.
  2. Antenne zo hoog mogelijk plaatsen. Kabel goed stevig bevestigen aan de ontvanger.
  3. Ontvanger weer aan.
  4. Nu eerst via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  5. Geef een opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
  6. Als je en melding krijgt over een software-update , die dan uitvoeren.
  7. Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Badge +28
@Lama

Heb je de bovenstaande procedure al uitgeprobeerd?
Badge
Dank voor de reactie.
Nee nog niet kunnen proberen. Hoop nog vanavond, anders later. Houd je op de hoogte.
Groet.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben benieuwd wat het resultaat is van het uitproberen. Wil je ook nog even jouw locatie opgeven?
Badge
Goedemorgen,
Gisteren enkele uren aangestaan zonder enig probleem. Zou het kunnen dat weersomstandigheden invloed hebben? IK woon in een bosgebied met bomen van ca. 25 m hoog. Gisteren was het windstil hier. Ik zal de komende dagen de ontvangst bij wisselend weer in de gaten houden. Ik woon in Knegsel, N.Br.

Als ik enkele dagen niet reageer niet denken dat ik geen interesse heb, maar ben gewoon niet altijd in de gelegenheid een antwoord te geven.

Groet en fijn weekeinde.
Reputatie 7
Badge +28
Wil je nog even opgeven wat voor type antenne je gebruikt?
En staat die antenne binnen of buiten?

In principe moet je wel goede ontvangst kunnen krijgen. Maar je gaat wel last hebben van die hoge bomen. Daardoor is de plaats van de antenne ook heel belangrijk.

De problemen met het zappen en de afstandsbediening hebben daar echter totaal niet mee te maken. Zijn die problemen verholpen na mijn tips uit mijn eerste bericht?

Benieuwd weer naar jouw antwoorden.

En ook jij een fijn weekend! 🤠
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lama, Welkom op het forum 🙂 Ik lees dat @Noordzee je al heeft voorzien van goede informatie en helpt je al een eind op weg. Als we weten welke antenne je gebruikt en op welke plaatst je de antenne hebt staan, kunnen we beoordelen of er nog iets kan gebeuren waardoor jouw beeld stabieler blijft. Het kan zijn dat ik je gegevens nodig heb om je verder te helpen. Zou je voor de zekerheid jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf)
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen,
Gisteren enkele uren aangestaan zonder enig probleem. Zou het kunnen dat weersomstandigheden invloed hebben? IK woon in een bosgebied met bomen van ca. 25 m hoog. Gisteren was het windstil hier. Ik zal de komende dagen de ontvangst bij wisselend weer in de gaten houden. Ik woon in Knegsel, N.Br.

Als ik enkele dagen niet reageer niet denken dat ik geen interesse heb, maar ben gewoon niet altijd in de gelegenheid een antwoord te geven.

Groet en fijn weekeinde.


Als je weer in de gelegenheid bent voor het plaatsen van een reactie:
Wil je dan nog de vragen over de antenne beantwoorden? (zie twee berichten hierboven)
En natuurlijk je forumprofiel vullen....
Reputatie 7
Badge +19
@Lama, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Badge
Goedemorgen,
Dank voor alle medewerking. Gisteren langdurig uitgeprobeerd op verschillende zenders en geen problemen ondervonden. Lijkt dus voor dit moment opgelost te zijn. Komen de problemen opnieuw, dan zal ik het melden.
Vriendelijke groet.
Weersomstandigheden, zware regen en onweer, zijn zeker van invloed op de digitenne ontvangst. Heb dit zelf ook al ondervonden de afgelopen weken.

Reageer