Beantwoord

Digitenne beeld staat regelmatig stil, het signaal staat dan op 0%

  • 17 June 2020
  • 41 reacties
  • 1120 keer bekeken

Bij mijn digitenne valt iedere dag het beeld stil en gaat dan na een paar seconden weer verder. Ik zit in postcode gebied ******. Als ik kijk naar mijn signaal dan staat deze op 100% en bij het wegvallen staat deze dan op 0%. De antenne staat op het dak en heeft vrij zicht maw er zijn dus geen belemmeringen. Ik hoor dit van meer gebruikers in mijn omgeving maar dit zou niet mogen.

  • Antenne is goed uitgericht anders staat er geen 100%, het bijzondere is dat dagelijks meerdere keren per dag deze wegvalt en dan op 0% staat. Het resultaat is dat het beeld even stilstaat en als het langer duurt op zwart staat. Dit is niet de kwaliteit waarvoor ik toch een aardig bedrag per maand betaal.
  • ik heb al vele pogingen uitgevoerd om dit te verbeteren met het instellen etc van de zenders via uitgebreid etc. Het lijkt erop dat het signaal vanuit de centrale niet goed wordt verzonden en verlies opleverd.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 July 2020, 09:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Dit is een bekend probleem bij een zxv7200 ontvanger. Dit komt door externe storingen (langsrijdende auto's, brommers, buitenthermometer etc). De Rebox ontvanger heeft hier een stuk minder last van.

 

Wat wel belangrijk is is dat je een goede antenne gebruikt, de Funke V5. De kan beter tegen deze storingen dan de oude antenne. Gebruik je deze antenne nog niet dan kan een KPN moderator je een nieuwe antenne opsturen. Dan moet je wel je forum profiel gegevens aanvullen met je persoonlijke gegevens.

 

Dat moet je ook doen als je de Rebox ontvanger wilt krijgen alleen daar doen ze om 1 of andere reden hier nogal moeilijk over.

 

hoe kan ik met een KPN moderator in contact komen om dit issue te verhelpen?

Reputatie 6
Badge +7

Door te wachten en in de tussentijd alvast antwoord te geven op mijn vragen. Een moderator gaat dan vanzelf hier reageren.

ik gebruik inderdaad deze zxv7200 ontvanger met een buitenantenne zoals in de afbeelding vermeld. 

De storingen worden niet veroorzaakt door auto's, brommers, buitenthermometer etc.  Wij zitten ook niet direct aan weg, de weg is op 75 meter afstand.

Reputatie 6
Badge +7

Volgens mij zit je op een afstand van ca 15 km van de mast in Leeuwarden dus daar zou met een buitenantenne op een mast prima ontvangst moeten zijn. Zelfs met de antenne binnen met zicht op de mast zou het nog goed moeten zijn. @Erik_ Nog ideeën?

er zit op ongeveer 500 meter een mast voor mobiel bellen volgens mij. Maar dat mag geen probleem zijn voor dit issue.

Reputatie 7
Badge +28

ik gebruik inderdaad deze zxv7200 ontvanger met een buitenantenne zoals in de afbeelding vermeld. 

De storingen worden niet veroorzaakt door auto's, brommers, buitenthermometer etc.  Wij zitten ook niet direct aan weg, de weg is op 75 meter afstand.

@Trebor999

Toch is de kans groot dat (zoals @waltervl al aangeeft) een externe storingsbron de oorzaak is. Je kunt verder dan ook denken aan een modem, een DAB+-radio of een LED-Lamp. Zet al dit soort apparaten niet te dicht bij jouw ontvanger of jouw antenne. 

Wat je verder even kunt proberen is een volledige reset van jouw ontvanger: 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af.

2/ Doe de ontvanger en TV weer aan.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Doe de software-update indien mogelijk. De huidige versie is 34. 

 

  

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Trebor999, welkom op het forum! Heb je met de bovenstaande stappen je verbinding nog stabieler kunnen krijgen? Dit wordt vaak veroorzaakt door externe storingsbronnen!
Zou je de stappen die @Noordzee noemt eens kunnen doorlopen?
Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi Thomas @Thomas , Heb mijn profiel ingevuld.

 

Ik heb de stappen die @Noordzee uitgevoerd en het issue is nog steeds aanwezig.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Mogelijk helpt het omwisselen van een ontvanger voor een ander exemplaar? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Zoals @Noordzee voorstelt heb ik net een nieuwe ontvanger op de post gedaan. Hij gaat naar een servicepunt bij jou in de buurt. Per sms krijg je daar nog een bevestiging van! 
Ik stuur je per DM ook nog wat meer informatie toe!

Laat ons straks vooral weten of dit de oplossing was!

Reputatie 7
Badge +28

@Trebor999

Als het goed heb je de nieuwe ontvanger nu in huis. Heb je al een stabiel beeld op alle zenders na het doen van de volgende handelingen?:

1/ Doe de ontvanger en TV aan.

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/Doe de software-update indien mogelijk. De huidige versie is 34. 

 

@Noordzee ik haal hem as maandag op en zal dan je instructie volgen en laat je het resultaat weten.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Trebor999, is het nog gelukt je ontvangers om te ruilen en installeren?

@Thomas @Noordzee Ik heb deze maandagmiddag opgehaald. Ik zie dat ik hetzelfde kastje heb gekregen als degene die ik al had.  ik heb deze maandagavond geinstalleerd en zit nu zelfs al een tijdje Nederland 1 te kijken. Helaas valt het geluid en het beeld om de haverklap stil en zie ik als dit langer dan 2 a 3 seconde duurt ook de signaalkwaliteit van 100% naar 0% gaat. Overigens is het vreemd dat het geluid wegvalt en beeld stil staat terwijl ik bij signaalkwaliteit nog 100% zie staan?

Hoe kunnen we dit nu verhelpen. Het omruilen voor het kaste voor hetzelfde type kastje heeft niet geholpen en lijkt me ook niet de meest logische oplossing voor dit issue.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Trebor999! Dat schiet natuurlijk niet op zo! Excuses!
Ik vermoed dat ik een fout gemaakt heb bij het aanvragen van de nieuwe ontvanger. Ik heb het nog een keer geprobeerd. Morgenmiddag ligt er een nieuwe klaar bij het zelfde servicepunt om 14:30

@Thomas mag ik vragen wat je nu hebt besteld waardoor het nu wel zou moeten werken? Welke nieuwe ontvanger heb je besteld dan, type en merk?

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop op de rbx2800 maar ik kan je niet garanderen dat het niet nog een zxv7200 wordt. Bij het bestellen heb ik daar helaas geen 100% grip op. 
Als het weer een zxv7200 wordt en hij de zelfde problemen geeft moeten we natuurlijk verder gaan zoeken.

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn als het uiteindelijk toch een Rebox is geworden. Mij heeft het veel geholpen.

@Thomas inderdaad met verbazing zie ik dat het weer een zxv7200 is met hetzelfde slechte resultaat. Met verbazing lees ik dat jij (ik neem aan dat je bij KPN werkt) geen grip hebt op hetgeen je besteld. Hoe kan dat nou, je kunt toch gewoon in het systeem opgeven wat je besteld en desnoods bel je Ceva op om ervoor te zorgen dat het juiste product wordt verstuurd. Je kunt toch niet een klant iedere keer iets opsturen zonder er zeker van te zijn dat hij het juiste product ontvangt. Moet ik dan nog x keer hetzelfde product zxv7200 ontvangen en dan weer terug sturen. Ik ben nu 2 keer naar het afhaalpunt gegaan om mijn oude in te leveren en een nieuwe te ontvangen die exact hetzelfde is. Desnoods vraag je een primafoon om het juiste product (ik lees bij waltervl dat hij goede ervaring heeft bij een Rebox) naar mijn huisadres te versturen. Volgende week ben ik vrijdag pas weer thuis.

Ik hoor graag van je hoe KPN dit kan oplossen.

@waltervl Ik lees dat jij goede ervaring hebt met een Rebox. Kun je ook aangeven hoe je deze hebt ontvangen. Ik begrijp nl van Thomas dat hij geen grip heeft op wat voor product hij aan klanten kan leveren. Bij jou is het denk ik wel gelukt dus ik ben even zoekende hoe dat toen wel is gelukt. Wellicht kan Thomas dan op die manier de bestelling in orde maken.

Reputatie 6
Badge +7

In het volgende topic (laatste pagina) heeft @Thomas dat toen  voor mij en anderen geregeld….

https://forum.kpn.com/digitenne-12/veel-last-van-haperingen-sinds-het-nieuwe-hd-signaal-463188?postid=932316#post932316

Reputatie 7
Badge +28

Ik hoop op de rbx2800 maar ik kan je niet garanderen dat het niet nog een zxv7200 wordt. Bij het bestellen heb ik daar helaas geen 100% grip op. 
Als het weer een zxv7200 wordt en hij de zelfde problemen geeft moeten we natuurlijk verder gaan zoeken.

@Trebor999 

Heb je inmiddels alweer een andere ontvanger in huis? Wat zijn de ervaringen tot nu toe? 

@Noordzee tot mijn verbazing heb ik weer dezelfde ontvanger ontvangen met hetzelfde negatieve resultaat. Ik heb @Thomas gevraagd om nu een ander merk ontvanger te sturen. Het kan toch niet zo zijn dat kpn niet bij machte is om de juiste ontvanger naar mikte sturen. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb zo’n vermoeden dat Thomas in de komende week zijn best gaat doen om wat voor jou te regelen. 
 

Even geduld nog, het is nu weekend.Â