Beantwoord

Digitenne beeldverstoringen met nieuwe ontvanger

  • 27 July 2019
  • 9 reacties
  • 240 keer bekeken

Sinds het nieuwe kastje hebben we veel meer last van storing in beeld en geluid.
Is hier iets tegen te doen , of word er iets tegen gedaan
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 August 2019, 19:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Pajosavi2,

Ja, daar is wel wat tegen te doen.

Maar dan eerst graag even een paar vragen beantwoorden:

1/ In welke plaats staat de Digitenne-ontvanger?
2/ wat voor type antenne gebruik je?
3/ Staat jouw antenne binnen of buiten?

Nadat ik jouw antwoorden weet, kan ik jou een beter advies geven.
Hij staat in vijfhuizen NH , het type antenne is funke,geleverd bij de digitenne en hij staat binnen.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 7
Badge +28
Hij staat in vijfhuizen NH , het type antenne is funke,geleverd bij de digitenne en hij staat binnen.

Wat voor soort Funke is het?
KPN heeft tegenwoordig de Funke V5 , die antenne kun je ook buiten plaatsen. Dat geeft een betere ontvangst. Hieronder een foto van de Funke V5:



Als je last hebt van storingen, dan stuurt KPN jou vaak gratis deze antenne. Want deze antennes hebben minder last van storingen dan andere antennes.

Probeer ondertussen eens het volgende:

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Probeer jouw antenne een stukje te verplaatsen.
4/ Zorg dat jouw ontvanger niet in de buurt staat van storingsbronnen zoals een modem of een LED-lamp.

Geeft dit al enige verbetering?
Heb je de antenne op de foto of een ander type?
Reputatie 5
Badge +5
Op ongeveer vijf kilometer van Vijfhuizen staat de zendmast in Haarlem. Op die afstand zou het niet nodig moeten zijn de antenne buiten te plaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
Wat voor soort Funke is het?

Probeer ondertussen eens het volgende:

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Probeer jouw antenne een stukje te verplaatsen.
4/ Zorg dat jouw ontvanger niet in de buurt staat van storingsbronnen zoals een modem of een LED-lamp.


@Pajosavi2 Hebben deze tips voor een verbetering gezorgd?
Reputatie 7
Badge +28
@Pajosavi2

Hoe is het inmiddels met de ontvangst van Digitenne?

Als de hierboven geplaatste tips niet geholpen hebben, dan hoor ik graag nog even wat jij voor type binnenantenne gebruikt.
Mogelijk gebruik je nog een antiek type antenne zoals hieronder geplaatst. De oude "strijkijzer". In dat geval is het hoog tijd om jouw antenne te vervangen. een moderator stuurt jou dan kosteloos een nieuw binnenantenne.

Laat je nog even wat weten?


Hoi noordzee , ik heb het nieuwe type , ik heb hem nu op een andere plaats gezet en moet zeggen dat de ontvangst 90 % beter is.
Misschien ga ik hem wel buiten monteren.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi, dan was de tip voor het verplaatsen van de antenne dus genoeg.

Als het nog nodig mocht zijn, dan kun je van KPN gratis de buitenmontageset krijgen voor de Funke V5. Laat dat dan even weten hier in dit topic.

Maar ik heb het idee dat de ontvangst vooralsnog nu prima is. Klopt dat?