Beantwoord

Digitenne buitenantenne montageset

  • 9 April 2021
  • 21 reacties
  • 503 keer bekeken

Reputatie 2

Dag forumleden! 

Heb op dit moment can*ldigitaal tv en wilde overstappen naar Digitenne. Laatst wees een vriend die al Digitenne heeft, mij daar namelijk op.

Toen heeft hij zijn ontvanger en antenne (die standaard v5 funke) even bij mij voor het raam gehouden, en we hadden hier gewoon 10 minuten lang super beeld en tv. met signaalsterkte 80 procent.

Nu heb ik mijn pakket binnen en krijg ik 't maar niet voor elkaar, heeeeeel af en toe ontvang ik npo1 en L1 als ik de draad van de antenne strak houdt. Heb zelfs al buiten gestaan met de antenne, en steeds stukje bij beetje een andere richting uitgericht. 

Heb zojuist al een vervangende antenne en kabel opgevraagd via de klantenservice en die komen nu mijn kant op, om uit te sluiten of het daar niet aan ligt.

 

Echter vermoed ik wel dat als ik hem nu buiten hoog bij mijn dak plaats dat het dan wel beter wordt hopelijk. Zou ik hier niet kosteloos een buitenmontageset voor kunnen ontvangen omdat het nu eigenlijk niet te doen is op deze manier?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Locatie: 5855 Well L. Waarschijnlijk krijg ik het signaal uit Venlo of is er een mast welke dichterbij staat?

 

Offtopic: Toen het gisteren allemaal niet werkte met die geleverde antenne uit m'n eigen pakket, dacht ik voor de grap is even om de oude (beschadigde) harkantenne uit 1995 aan te sluiten. 

Tot mijn verbazing werkte het toen en had ik 65 procent signaal. Het ding is zo krom als wat.

 

Ongekend dat dat nog werkte ;).

 

Vraag me niet hoe dat zou gaan als het waait of regent.

icon

Beste antwoord door jhebben30 14 April 2021, 21:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Brandt het lampje wel op de antenne als de ontvanger aan staat.

(is blauw oplichtende ring rond de antennebus op de antenne)

Reputatie 2

Ja de blauwe LED brandt👍🏼.

Reputatie 7
Badge +28

Halo @jhebben30 ,

Je kunt de buitenmontageset zelf ook bestellen via de website van KPN: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/digitenne/

 

Reputatie 2

Hoi Noordzee!

Vroeg me wel af of dit niet kosteloos kon? Zie op andere forumtopics dat deze wel eens kosteloos verstrekt worden. Wellicht kom ik hiervoor ook in aanmerking?

 

groeten!

Reputatie 7
Badge +28

Daar gaat een moderator over. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Een antenne is een antenne. Die oude hark is ook voor UHF waar Digitenne ook op uitzendt.

TIP: Je zal een (veel) betere ontvangst hebben als je 'm een kwartslag draait, dus rechtop. De modulatie is tegenwoordig vertikaal namelijk. En goed richt.

Reputatie 2

Goedemorgen Noordzee & Peter,

 

Bedankt voor jullie reacties!

Foruminfo heb ik nu aangevuld @Noordzee . Benieuwd wat de moderator aangeeft :).

 

@PeterG , die kwartslag ga ik v.d. week ook eens proberen als ik een ladder heb geregeld. Bedankt voor je tip.

 

Hopelijk gaat 1 van de 2 opties werken!

Reputatie 2

Goedemorgen, 

Harkantenne (tevens vertIcaal gepolariseerd nu) geeft geen stabiel hoog signaal. Hopen op moderator 😊

Goedemorgen, 

Harkantenne (tevens vertIcaal gepolariseerd nu) geeft geen stabiel hoog signaal. Hopen op moderator 😊

Is die hark een actieve antenne?  Is mij niet echt duidelijk als ik dit topic zo lees, misschien wel.

Mijn ervaring is dat je voor Digitenne DVB-T2 een actieve antenne nodig hebt, of je moet met eigen ontvanger gaan knutselen en die op het dak of in de boom o.i.d. plaatsen.

Reputatie 2

Idd een passieve antenne @tmoesel 

Harkantenne (tevens vertIcaal gepolariseerd nu) geeft geen stabiel hoog signaal. 

Wel goed gericht op de zendmast? (Dat is niet per sé dezelfde richting/locatie als vroeger met de analoge uitzendingen!)

NOTA BENE

De zxv7200 zal bij signaalsterkte hooit hoger aangeven dan zo'n 55 %. (mijn tv geeft dan 96 % )
Bij signaalkwaliteit gaat ie wel tot 100 %.

Idd een passieve antenne @tmoesel 

Vroeger is bij ons de harkantenne(s) een keer van het dak gewaaid, toen heb ik er een hooihark van gemaakt. Helaas braken/bogen de pennen nogal makkelijk af, maar er bleef nog wel een mooi stuk vierkant aluminium buis over. Misschien kun je daar een ‘montageset’ van maken, het hangt al buiten lijkt me en boort makkelijk met metaal boortje. KPN levert wel spullen gratis (of beter iemand hoef niks extra’s te betalen), maar ze worden wel steeds beter in het maken en leveren van sigaren uit eigen doos.

Reputatie 2

@PeterG , ja ik heb hem goed uitgericht op de zendmast inderdaad.

Echter vermoed ik dat de antenne toch echt te beschadigd is. De pennen zijn echt heel erg krom.

 

@tmoesel , goed idee indien er geen gratis bevestigingssetje geleverd zal worden.

 

Is er een mogelijkheid om een moderator te taggen ofzo om mijn situatie te beoordelen? Ik kan jammer genoeg nog steeds geen tv kijken.

We zullen hier inderdaad maar eens een moderator op attenderen. 4 dagen wachtrij is wel erg lang.

Je hebt al heel veel geprobeerd.

Heb je ook al geprobeerd of jouw ontvanger het op de locatie van je kennis (die je bij jouw hebt getest) het ook niet doet?

Verder haal ik nergens uit welke ontvanger je hebt ontvangen voor digitenne: de zxv7200 of de rbx2800?

De antenne lijkt me inmiddels uitgesloten; het lampje erop brandt. 

Blijft over een mogelijk brakke ontvanger. 

Staat je profiel hier volledig ingevuld, dus incl. naam, adres e.d.?

Reputatie 7
Badge +28

@jhebben30 

Heb je de bij de klantenservice bestelde binnenantenne inmiddels wel ontvangen? 

Dag forumleden! 

 

Heb zojuist al een vervangende antenne en kabel opgevraagd via de klantenservice en die komen nu mijn kant op, om uit te sluiten of het daar niet aan ligt.

 

 

 

Reputatie 2

We zullen hier inderdaad maar eens een moderator op attenderen. 4 dagen wachtrij is wel erg lang.

Je hebt al heel veel geprobeerd.

Heb je ook al geprobeerd of jouw ontvanger het op de locatie van je kennis (die je bij jouw hebt getest) het ook niet doet?

Verder haal ik nergens uit welke ontvanger je hebt ontvangen voor digitenne: de zxv7200 of de rbx2800?

De antenne lijkt me inmiddels uitgesloten; het lampje erop brandt. 

Blijft over een mogelijk brakke ontvanger. 

Staat je profiel hier volledig ingevuld, dus incl. naam, adres e.d.?

Ja dat is idd zo! 

Die kennis kan ik nu jammer genoeg even niet bereiken, is met de camper aan het touren.

Ik heb de ZXV7200 ontvangen. Profiel overigens volledig ingevuld inmiddeld :)

@Noordzee De nieuwe antenne overigens ontvangen idd! Gelukkig ook een 3m lange kabel erbij gekregen (dank hiervoor KPN). Zojuist mee naar buiten gelopen en op m'n ladder gestapt. Als ik hem boven ons dak houdt dan doet hij het wel. Alleen gemonteerd krijgen nu :D.

@Noordzee , ik zag een foto van hoe jij het op jouw dak hebt gemonteerd in een ander topic.

Ik wil het eigenlijk ook op die manier proberen en checken of het stabiel blijft.

Reputatie 7
Badge +28

Gaat ongetwijfeld lukken met een buitenmontageset. Daar zit een 10 meter lange kabel bij. 

Reputatie 7
Badge +15

@jhebben30 Welkom op het forum. 

Excuses dat een reactie wat langer op zich liet wachten, ik was in de veronderstelling dat er contact met mijn collega's was geweest en er een montageset opgestuurd was. 

Ik heb deze set nu alsnog verstuurd, deze ontvang je zo snel mogelijk thuis! @Noordzee @tmoesel en @PeterG Bedankt voor jullie ondersteuning! 

Reputatie 2

@Rutger_ , hartstikke bedankt voor je hulp!

@PeterG , @Noordzee , @tmoesel , houdt jullie even op de hoogte hoe 't ermee gaat nadat ik de montageset ontvangen heb.

Reputatie 2

Mannen, hartstikke bedankt allen. Buitenmontageset vanmiddag ontvangen en daarstraks gemonteerd. 
signaal van 100 procent op elke zender. Werkt super!

 

tot horens!

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat het zo gelukt is! 👍