Beantwoord

Digitenne commerciƫle zenders werken niet

  • 1 June 2019
  • 13 reacties
  • 2921 keer bekeken

Ik heb een nieuw kastje gekregen van jullie doordat ik in mijn KPN dit aan heb gekruist.
De zenders 1, 2 en 3 doen het maar bij rtl krijg ik in beeld Melding: U hebt geen abonnement voor deze zender. Dit kunt u aanvragen via kpn.com/digitennewijzigingen.
Als ik in mijn abonnement kijk staat hier foxsport eredivisie pakket Nee
Basis abonnement Nee
Ik heb de ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen daarna zenders gezocht en een uur lang op ned 1 laten staan. Er veranderd niks.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 June 2019, 12:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Gait V , kan het zijn dat de decoder nog even geactiveerd moet worden via KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Je kan ook even gratis bellen,is vaak sneller tel 0800 0402
Dank jullie wel voor de reacties, ik heb al gebeld maar kreeg een sms met een link. Deze had ik al gelezen vandaar dat ik het maar vroeg op het forum. Ik ga wel bellen als het rustiger is,
Reputatie 7
Badge +11
In het weekend zijn de moderators minder of niet aanwezig hier,hoop dat je op een later tijdstip meer geluk hebt.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Gait V, ik ben hier! Ben je verder niet geholpen telefonisch? Of heb je geen collega gesproken? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en onder 'persoonlijke opmerkingen' je CAS ID zetten? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt.
Hallo Marcia,

Ik heb daarna inderdaad opgehangen omdat er al aangegeven werd dat het lang ging duren. (dus geen problemen wat dat betreft).
Ik heb mijn gegevens aangepast zodat je kunt zien wie ik ben.
Reputatie 7
Badge +30
Top! Ik zie dat de ontvanger inderdaad niet goed aangemeld is, dus wil dit graag opnieuw doen. Maar ik zie ook dat ik vergeten ben het CAS ID te vragen. Wil je deze nog onder je 'persoonlijke opmerkingen' zetten?
Cas nummer ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Gait! Ik zie hier dat de ontvanger nog niet helemaal goed gekoppeld is aan jouw abonnement. Dat gaan we laten herstellen door een achterliggende afdeling. Dat zal dan na het weekend gebeuren (ik verwacht maandag of dinsdag). Mocht het nodig zijn wordt er telefonisch contact met je opgenomen. Ik verwacht dat echter niet. Zet komende week maandag/dinsdag/woensdag dan even de ontvanger aan en laat hem dan een uur aanstaan. Zodra de koppeling en activering door ons hersteld is, zal dan alles actief worden.
Hallo Erik,

Bedankt voor het antwoord en het doorspelen naar de afdeling. Ik wacht volgende week even af en zal af en toe even testen.
Reputatie 7
Badge +28
@Gait V

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. Zeker in jouw woonplaats, want jouw regio is Ć©Ć©n van de plaatsen in Nederland waar de ontvangst helaas niet ideaal is.

In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Zet je antenne zo hoog mogelijk! Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. Mocht dat kanaal niet werken is kanaal 44 een alternatief.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger na deze stap minimaal een uur op CNN staan.

Zodra je ontvangst hebt van CNN, kan je daarna opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie hier dat de koppeling inmiddels hersteld is, Gait. Dus van ons uit moet alles nu werken. Mocht de ontvangst nog niet optimaal zijn, volg dan de stappen die Noordzee hier boven beschrijft.
Hallo Erik, ik heb net inderdaad getest en alles werkt nu gewoon.
Bedankt allemaal voor de hulp