Beste antwoord door Noordzee
Ik zie nog geen antwoord op mijn vraag. Wel zie ik reactie's van jou in diverse andere topics.
Ik zal jou hieronder mijn persoonlijke mening geven. (Ik ben dus geen medewerker van KPN)
Het probleem ligt bij de huidige ontvangers van KPN. De ontvangst van Digitenne via de ZTE en de Rebox werkt aantoonbaar minder goed dan via andere (FTA) ontvangers. Dit probleem is bekend bij KPN. Hier op het forum hopen wij (ook de moderators, alleen die kunnen wat minder vrijuit spreken) dat de ontvangers in de toekomst beter gaan werken na een software-update van de ontvangers.
Afhankelijk van jouw locatie (die je nog niet hebt opgegeven) kan de ontvangst nog verbeterd worden na de frequentiewijzigingen die er nog aankomen. Een betere opstelling van jouw antenne is ook vaak een oplossing.
Als echt niets helpt, kun je overwegen om op een andere manier TV te gaan kijken. Misschien kun je wel leven zonder de commercieel zenders? Vaak kan je met een FTA-ontvanger namelijk wel een goede ontvangst krijgen van de NPO-zenders en de regionale zenders. Via de satelliet en internet kun je gratis kijken naar heel veel buitenlandse zenders. Er zijn tegenwoordig hele mooie combi-ontvangers voor DVB-T2, satelliet en internet op de markt.