Beantwoord

Digitenne continue storing

  • 14 July 2019
  • 44 reacties
  • 1015 keer bekeken

Reputatie 2
Ik word hier schikt ziek van al tig x gemailt gebeld gechat en nog is mijn digitene niet goed nieuwe antenne nieuwe hdmi kabel niks helpt heb nog steeds continu storing is niet leuk meer niemand weet waar het door komt welkom bij kpn
icon

Beste antwoord door Noordzee 14 July 2019, 19:15

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Misty 1964,

Dat is inderdaad knap waardeloos.

Mogelijk kan ik jou wat helpen.
Eerst even een paar vragen:

Wat voor type antenne gebruik jij?
Staat de antenne binnen of buiten?
Staat jouw ontvanger op een warme plek?
Staat jouw ontvanger direct naast een storingsbron, zoals een modem of een LED-lamp?
Wat is jouw locatie?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


Reputatie 2
Antene hangt heel hoog buiten is een nieuwe kastje staat binnen droog en warm staat verder niks bij alleen de tv dan
Reputatie 7
Badge +28
De bedoeling is juist dat jouw ontvanger niet te heet wordt. Maar gewoon op kamertemperatuur is prima.

Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw type antenne (Haaienvin? , Funke V4 ? , Funke V5?) en naar jouw locatie.
Reputatie 7
Badge +28
@Misty1964

Ik zie nog geen antwoord op mijn vraag. Wel zie ik reactie's van jou in diverse andere topics.

Ik zal jou hieronder mijn persoonlijke mening geven. (Ik ben dus geen medewerker van KPN)

Het probleem ligt bij de huidige ontvangers van KPN. De ontvangst van Digitenne via de ZTE en de Rebox werkt aantoonbaar minder goed dan via andere (FTA) ontvangers. Dit probleem is bekend bij KPN. Hier op het forum hopen wij (ook de moderators, alleen die kunnen wat minder vrijuit spreken) dat de ontvangers in de toekomst beter gaan werken na een software-update van de ontvangers.

Afhankelijk van jouw locatie (die je nog niet hebt opgegeven) kan de ontvangst nog verbeterd worden na de frequentiewijzigingen die er nog aankomen. Een betere opstelling van jouw antenne is ook vaak een oplossing.

Als echt niets helpt, kun je overwegen om op een andere manier TV te gaan kijken. Misschien kun je wel leven zonder de commercieel zenders? Vaak kan je met een FTA-ontvanger namelijk wel een goede ontvangst krijgen van de NPO-zenders en de regionale zenders. Via de satelliet en internet kun je gratis kijken naar heel veel buitenlandse zenders. Er zijn tegenwoordig hele mooie combi-ontvangers voor DVB-T2, satelliet en internet op de markt.
Reputatie 2
ik heb de funke v4 in velsen noord
Reputatie 7
Badge +28
Dan is voor jou zeker nog verbetering mogelijk. Deels door de frequentiewijziging op 17 september, maar dat zal slechts een geringe winst opleveren met betrekking tot de ontvangst.

De grootste winst valt te behalen door het vervangen van jouw huidige antenne door de beter werkende Funke V5 antenne. Bij voorkeur de antenne buiten plaatsen. Daar is een speciale buitenmontageset voor.

Een moderator wil jou vast wel een nieuwe antenne opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Geef ook nog even aan aan of je antenne binnen of buiten wilt plaatsen.
Reputatie 2
Antene is niks mis mee met zoeken geeft hij 100procent aan daar ligt het ook niet aan

*Admin: reactie samengevoegd met eigen topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Misty1964, bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat je al een tijdje bezig bent om je signaal van Digitenne te verbeteren, en hiervoor al op meerdere topics hebt gereageerd. Ik help je graag verder! Momenteel is de eerste stap toch wel een nieuwe antenne, omdat je nog geen Funke V5 hebt. Daarnaast wil ik graag even kijken of op jouw adres wel volledige dekking is.

Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer? Dan kan ik het een en ander voor je nakijken. Geef je even een seintje als het gelukt is het profiel in te vullen?
Reputatie 7
Badge +28
Antene is niks mis mee met zoeken geeft hij 100procent aan daar ligt het ook niet aan

*Admin: reactie samengevoegd met eigen topic


Eens met Susan ! De Funke V5 heeft een ingebouwd filter tegen LTE-storingen.

Dus het vervangen van je antenne kan helpen.
Reputatie 2
ik krijg nu een heel nieuw kastje hopende hier mee geholpen te zijn was in de war heb wel de nieuwste antene dus als ik hem binnen heb hoop ik dat het goed komt heb kpn zelf gebelt als dit het ook niet is weten zij het zelfs niet meer

*Admin: reactie samengevoegd met eigen topic
Reputatie 7
Badge +28
Citaat van @Misty1964 :

ik krijg nu een heel nieuw kastje hopende hier mee geholpen te zijn was in de war heb wel de nieuwste antene dus als ik hem binnen heb hoop ik dat het goed komt heb kpn zelf gebelt als dit het ook niet is weten zij het zelfs niet meer


Eerder schreef je :
ik heb de funke v4 in velsen noord


Voor de zekerheid : De Funke V4 is NIET de nieuwste antenne.
Reputatie 7
Badge +28
@Misty1964 :

Ik heb jouw reactie ook even in jouw eigen topic geplaatst:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-continue-storing-476189

*Admin: Reactie samengevoegd met eigen topic Misty1964
Reputatie 7
Badge +21
@Misty1964, helemaal goed dat je een nieuwe ontvanger krijgt. Wil je even laten weten als dit de oplossing blijkt te zijn?
Reputatie 2
Zal ik doen maar heb hem nog niet ook mijn antene naar beneden gehaald is toch de funke 5
Dacht nu moet hij naar beneden wil toch zeker weten welke het was
Reputatie 7
Badge +21
Helemaal goed, dan hoor ik het vanzelf!
Reputatie 7
Badge +28
Voer na de ontvangst van jouw ontvanger de volgende procedure uit:

  1. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  3. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  4. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.

Laat de ontvanger een uur aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA.
Reputatie 2
oke zal ik doen als hij binnen komt maar antenne draaien gaat niet zit met 2 schroefjes vast als ik hem moet draaien kan er maar1 schroefje in
Reputatie 7
Badge +28
OK, en toch is dat draaien van de antenne naar de juiste richting belangrijk.

Ik heb hier zelf ook de buitenmontageset in gebruik voor de V5 en ik weet dat je met behulp van de twee schroefjes de richting van de antenne kunt regelen.

Als je goed kijkt op deze foto , dan kun je de gaatjes voor de schroefjes zien.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Reputatie 2
ja die heb ik ook
Reputatie 7
Badge +28
Gebruik dan die verschillende gaatjes om de antenne uit te richten. Het is even werk, maar het is de moeite waard. De Funke V5 is n.l. een richtantenne.
Reputatie 2
zou een nieuw kastje krijgen dinsdag afgesproken maar nog steeds niks binnen
Reputatie 7
Badge +28
Misschien kan @Susan_ een leveringsdatum zien staan in het KPN-systeem?
Reputatie 2
ja zou dat kunnen
Reputatie 7
Badge +21
@Misty1964, ik heb gereageerd op je privébericht. Ik heb het CAS-ID nummer nodig van de ontvanger die omgeruild zou worden om het na te kijken! Wil je die nog even doorgeven? 🙂
Reputatie 2
Krijg net sms hij komt morgen bedankt voor de hulp

Reageer