Beantwoord

Digitenne decoder omwisselen

• 21 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 174 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
In het verleden heb ik decoder apparatuur gekocht en kan op twee tv’s televisie kijken aan boord via digitenne.
Nu word ik verplicht om een extra decoder te huren als ik het zo wil houden zoals ik nu heb.
Dus €15,50 + €5,- wordt het nieuwe maandbedrag, hier vraag ik niet om, temeer dat ik digitenne maar een paar maanden per jaar gebruik.
Is het niet mogelijk om een DVB-T2 decoder te kopen, kosten ongeveer €60,- zodat ik van huren af ben en dit bedrag is binnen een jaar er al uit.
Stel ik heb al een TV met DVB-T2 ,hoe gaat KPN hier mee om, toch nog een kastje huren?
Dit is toch te gek voor woorden dat je hier mee opgezadeld wordt door KPN

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 oktober 2018, 11:58

Hallo GRW. Dank je voor het plaatsen van je bericht hier op het Forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met enkele vragen zit hierover. De aanleiding voor de wijzigingen, waar ook jouw probleem uit voort komt, zit 'm in de wijzigingen in de uitzendtechniek van Digitenne. Daar kun je hier alle ins en outs trouwens over lezen.

In het kort: omdat de uitzendtechniek van Digitenne verandert moeten er nieuwe ontvangers komen. De huidige kunnen de nieuwe techniek niet ondersteunen. Dat geldt dus ook voor jouw apparatuur. Nu geef je aan dat je je ontvangers hebt gekocht. We hebben inderdaad klanten de mogelijkheid geboden om dat te doen, maar dat is wel lang geleden. Al meerdere jaren werken alleen met huurtuners en dat is ook het geval bij de nieuwe ontvangers. Er gaat geen optie komen om ze te kopen. Noordzee geeft denk ik een mooie tip en ik hoop van harte dat je er mee uit de voeten kunt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo GRW. Dank je voor het plaatsen van je bericht hier op het Forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met enkele vragen zit hierover. De aanleiding voor de wijzigingen, waar ook jouw probleem uit voort komt, zit 'm in de wijzigingen in de uitzendtechniek van Digitenne. Daar kun je hier alle ins en outs trouwens over lezen.

In het kort: omdat de uitzendtechniek van Digitenne verandert moeten er nieuwe ontvangers komen. De huidige kunnen de nieuwe techniek niet ondersteunen. Dat geldt dus ook voor jouw apparatuur. Nu geef je aan dat je je ontvangers hebt gekocht. We hebben inderdaad klanten de mogelijkheid geboden om dat te doen, maar dat is wel lang geleden. Al meerdere jaren werken alleen met huurtuners en dat is ook het geval bij de nieuwe ontvangers. Er gaat geen optie komen om ze te kopen. Noordzee geeft denk ik een mooie tip en ik hoop van harte dat je er mee uit de voeten kunt.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi,

In de nieuwe situatie heb je voor de betaal-TV-zenders van Digitenne altijd een aparte ontvanger nodig. Daar ontkom je niet aan.
Als je alleen naar de NPO-zenders wilt kijken (+twee regionale zenders) zou je met alleen een hypermoderne TV (met H.265 HEVC on board) afkunnen zonder ontvanger. Maar let op, er zijn nog maar heel weinig van dit soort moderne TV's verkocht.

Als je maar een paar maanden per jaar Digitenne gebruikt, heb ik het volgende advies aan jou: Neem één abonnement op digitenne, dus dan krijg je één ontvanger. Dit kost je dan 15,50 per maand. Koop daarnaast een FTA ontvanger (met H.265 HEVC) voor de tweede TV. Zo'n ontvanger kost tussen de dertig en veertig euro. Op die tweedeTV ontvang je dan alleen NPO 1/2/3 en twee regionale omroepen. Als het een keertje echt nodig is om op de andere TV naar betaal-Tv te kijken , kan je altijd nog het kastje tijdelijk omwisselen.

Ik kan je vertellen dat het HD-beeld erg mooi is, hier in Drenthe kan ik het al ontvangen!

Reageer