Beantwoord

Digitenne duurder vanwege nieuwe ontvangers

  • 23 April 2019
  • 7 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb een KPN abonnement met gratis Digitenne plus ontvangers. Waarom moet ik nu 5 euro huur gaan betalen voor een ontvanger? Dit is toch verandering van het abonnement?

Met vriendelijke groet
Marcel
icon

Beste antwoord door Noordzee 23 April 2019, 18:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Klopt Marcel,

Zo'n prijsverhoging is natuurlijk geen mooi verhaal. Want het is inderdaad gewoon een verkapte verhoging. KPN omschrijft het anders: Al bijna 10 jaar kon den er geen koopontvangers meer gekocht worden. Al jarenlang konden nieuwe klanten alleen maar huren.

In de nieuwe situatie moeten iedereen een ontvanger huren. Hoewel een verhoging van 5 euro per maand niet leuk is, is de schade (60 euro per jaar) voor jou redelijk te overzien. Je hebt er dadelijk wel een heel mooi beeld voor terug. En dat is ook wat waard.

Als je dit niet acceptabel vind, kun je overschakelen naar alleen FTA. Je kan dan alleen nog NPO 1/2/3 en een paar regionale zenders zien via de ether. Meer info nodig? Laat maar horen......
De verhoging is 10 euro per maand. Ik heb twee ontvangers. Maar het gaat niet om geld maar om de verkapte verhoging. Niet erg klantvriendelijk en zeker niet voor klanten die al jaren diensten afnemen van KPN. Misschien wordt het tijd om elders te gaan kijken.
Reputatie 7
Badge +28
Tsjaa, dat moet je natuurlijk zelf weten. Elders gaan er ook verhogingen komen, let maar op!

Denk er is over na om één van jou twee ontvangers te vervangen door een FTA-ontvanger. Dan kan je jouw huidige antenne blijven gebruiken en heb je gratis de NPO-zenders. Dat scheelt dan weer 5 euro per maand.
Al zou de mogelijkheid bestaan om op eigen ontvangers alle kanalen te ontvangen dan nog zal je maandelijks die €5,00 moeten afdragen. De tijd van zonder extra kosten op meerdere tv' kijken is toch echt voorbij een enkele provider uitgezonderd.

De één legt het uit als huur de ander als bijdrage in de licentiekosten reken het eens over 10 jaar flinke huurprijs.

Een 'gewone' tv ontvanger gaat je evenveel kosten.

Als je de 1,1% belasting vergeet dan is NPO inderdaad gratis 😉
Reputatie 7
Badge +28
Kijken naar Betaal-TV is anno 2019 een dure hobby geworden.

Voor Marcel is dit nog steeds de goedkoopste optie om een extra TV-aansluiting te hebben. Eentje die ook nog is te gebruiken op b.v. de camping.

Kijken naar TV in de buitengebieden kan maar op een paar manieren. Kijken via internet is nou niet bepaald overal een daverend succes. En via de satelliet is het goedkoopste abonnement op dit moment 22,95 per maand.
Wat zijn dat voor achterlijke abonnementsprijzen. Het geld, groeit, mij niet op de rug!🌩️
Reputatie 7
Badge +28
@Keesje1 :

Je kan je aansluiten bij de snel groeiende club van vrije kijkers. Dan betaal je niets meer voor een TV-abonnement. In 2018 zijn er netto 25.000 minder TV-aansluitingen dan een jaar daarvoor. En dat terwijl er meer adressen waren dan een jaar daarvoor.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/abonnement-ziggo-en-kpn-te-duur-aantal-televisieaansluitingen-daalt/

Reageer