Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

digitenne DVB t2

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Beste ....
sinds ongeveer 1 jaar heb ik een abonnement op digitenne, Dit abonnement is afgesloten via Telfort, echter de facturen gaan via KPN. Op mijn TV die ik hoofdzakelijk voor op de camping gebruik maak ik gebruik van een insteekkaart welke rechtstreeks op mijn TV past.
Met het live gaan van DVB t2 begin dit jaar heb ik geen ontvangst meer, ik heb dus een aparte ontvanger nodig. Vraag is of ik van KPN bericht krijg voor een nieuwe tuner, ( ik had dus geen tuner)
icon

Beste antwoord door PeterG 15 mei 2018, 16:51

Wat gek. DVB-T2 is nog helemaal niet in de lucht. De eerste regio waar T2 HEVC aangaat en DVB-T uit is Groningen/Drenthe in oktober van dit jaar.

Ergo: Er is nog niks veranderd. Het is nog steeds DVB-T. Werkt je power inserter nog wel > brandt het ledje op de antenne tijdens tv kijken!?

Je krijgt van KPN een bericht zodra je de ontvanger kunt aanvragen via de tool daarvoor. Heb je de email nog niet gehad dan werkt de tool NOG niet voor het adres waar het abonnement geregistreerd is.

Alle info omtrent de omzetting:
Klaar voor de toekomst: veranderingen bij Digitenne

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Wat gek. DVB-T2 is nog helemaal niet in de lucht. De eerste regio waar T2 HEVC aangaat en DVB-T uit is Groningen/Drenthe in oktober van dit jaar.

Ergo: Er is nog niks veranderd. Het is nog steeds DVB-T. Werkt je power inserter nog wel > brandt het ledje op de antenne tijdens tv kijken!?

Je krijgt van KPN een bericht zodra je de ontvanger kunt aanvragen via de tool daarvoor. Heb je de email nog niet gehad dan werkt de tool NOG niet voor het adres waar het abonnement geregistreerd is.

Alle info omtrent de omzetting:
Klaar voor de toekomst: veranderingen bij Digitenne
Reputatie 1
beste Peter,
jouw opmerkingen hebben mij aan het denken gezet, of liever gezegd bij mij is een lichtje gaan branden.
"brandt het ledje op de antenne" nee dus.
vanavond een andere tussenkabel geplaatst naar de antenne, lichtje brandt weer en kan alle zenders weer ontvangen.
heel erg bedankt!!😀
Reputatie 4
Badge +7
Beste BoBe, welkom op ons Forum en bedankt voor je bericht.
Gelukkig is het probleem met de ontvangst verholpen, kan je weer zonder moeite televisie kijken! Wat betreft de insteekkaart, die zal inderdaad uiteindelijk wel omgewisseld gaan worden voor een nieuwe tv-ontvanger. Dan is het van belang dat je even kijkt of jouw televisie hier een ingang voor heeft (HDMI). Er wijzigt dan vrij weinig behalve dat je er een kastje bij hebt op de camping in plaats van een insteekkaart zie je niet ziet!
Reputatie 3
Susan_ schreef:

Er wijzigt dan vrij weinig behalve dat je er een kastje bij hebt op de camping in plaats van een insteekkaart zie je niet ziet!

Haha
Wijzigt weinig zegt ze!
Duurder als je nu eigen setop boxen gebruikt of geen.
Niet meer opnemen.
En ik heb een donkerbruin vermoeden, gezien reacties op het forum, dat de ontvangst nog slechter wordt dan dat die nu al is, maar dat is afwachten ( tenminste voor degene die niet opzeggen).
Reputatie 7
Voor gebruikers van het eerste uur, die nog een kooptuner hebben soms met opnemen, verandert er inderdaad veel.

Maar heeft men de laatste 10 jaar een abonnement genomen dan veranderd er weinig. Die hebben al huurtuners die niet kunnen opnemen. Dan wordt alleen de beeldkwaliteit stukken beter voor hetzelfde geld.

De early adopters hebben (weer) pech. Die gaan € 5 per extra tuner betalen en kunnen in veel gevallen niet meer opnemen. (NPO uitgezonderd met eigen tuner met dvb-t2 hevc)
Reputatie 3
Badge +2
Je vergeet de mensen die een eigen ontvanger hebben, zoals ik die nu weliswaar ook al huur betalen, maar nog wel kunnen opnemen, maar straks niet meer...

Reageer