Beantwoord

Digitenne een ramp

  • 9 August 2019
  • 6 reacties
  • 284 keer bekeken

Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als KPN anno 2019 een nieuw product op de markt brengt wat technisch gezien zo slecht is.

We hebben elk plekje in huis geprobeerd voor goede ontvangst, we hebben uitgebreid contact gehad met de ( overigens vriendelijke en hulpvaardige ) klantenservice, foutcodes opgelost, buiten antenne aangeschaft met extra lange kabel, niets heeft geholpen. Hij blijft geen constant goed signaal geven. Zonder de antenne te draaien is het niet mogelijk alle zenders te ontvangen. Of de antenne ontvangt ineens niet de kanalen die hij de dag ervoor nog wel ontving.
Daarnaast is de opstart tijd van het nieuwe kastje ook erg traag. Ik kan rustig koffie gaan zetten voordat er beeld verschijnt. En waarom nou weer een aparte afstandsbediening ?
Kortom, waardeloos.
icon

Beste antwoord door bart de keulenaar 11 August 2019, 15:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Tsjaa Bart,

Dit klinkt allemaal niet goed. Mag ik een poging wagen om het iets beter te krijgen?

Eerst even een vraag: Welke locatie zit je?

En probeer dit eens:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Laat je even horen hoe het gegaan is?
Beste Noordzee.
Ik woon in Cothen.
Bedankt voor je tip maar deze procedure heb ik al doorlopen tijdens telefonisch contact met KPN. De ontvangst was toen slechts een dag goed.
Reputatie 7
Badge +28
Beste @bart de keulenaar ,

In Cothen zou je een prima signaal moeten kunnen ontvangen. Je woont precies tussen de twee sterke zendmasten van IJsselsteijn (Lopik) en Cothen. Met name de zendantenne van "Lopik" staat dusdanig hoog dat de ontvangst bij jou gewoon goed zou moeten zijn.

Ik ga er vanuit dat je de Funke V5 antenne in gebruik hebt en die is prima.

Het enigste wat ik nu kan bedenken is dat ontvanger niet echt lekker werkt. Dit komt soms voor. De oplossing is dan het omruilen van de ontvanger.

Wel ben ik de eerste om toe te geven dat de huidige ontvangers van KPN niet echt supergoed zijn. De ontvangst met deze ontvangers blijft duidelijk achter bij andere (FTA) ontvangers. Maar je hebt de KPN-ontvanger nu eenmaal wel nodig voor de betaal-TV zenders van Digitenne.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 5
Badge +5
Midden tussen IJsselstein en Veenendaal, daarnaast is de zendmast Utrecht nog een optie, zou moeten lukken inderdaad.
Ok beste mensen, het is gelukt ! Ik ben toch nog een keer met de buitenantenne + bijgeleverde extra lange kabel de ladder opgeklommen en zowaar een plekje gevonden waar ik 100% ontvangst heb. Op alle kanalen zelfs ! Hij hangt nu wel op 5 mtr hoogte aan de voorgevel. Beetje jammer want het is lelijk en was ook de reden waarom ik bijv geen schotel wilde, maar het zij zo.
Iig bedankt voor jullie hulp.
Vgr, Bart
Reputatie 7
Badge +28
Fijn Bart 👍🏽

Geniet maar van de mooie Digitenne-beeldkwaliteit.