Beantwoord

Digitenne: eigen ontvanger gebruiken mogelijk?

  • 8 March 2023
  • 10 reacties
  • 158 keer bekeken

Vreemde zaak.

De zomer mag van ons wel.snel komen, dan maar hopen dat wel veel buiten mogen zitten. 

 

Buiten tv kijken, kan soms leuk zijn. Ik had nog een digitenne kastje (nieuwe generatie), dat is mooi. Via mijn kpn kon ik gratis alleen digitenne zonder kastje een abonnement afsluiten. Ik zal dan het basis pakket krijgen, dus geen extra zenders zoals espn 2. We kregen netjesde bevestiging,  dat digitenne gratis was toegevoegd. Ik zal nog een 2e mail krijgen, maar die kwam niet.

 

KPN via Facebook benaderd en het verhaal uitgelegd. 

Wat blijkt nu. Je kan een gratis digitenne abonnement afsluiten, maar je moet daarnaast een kastje huren. Uh...., waarom kan ik dan zonder het kastje een abonnement afsluiten. Hoe moet ik dan kijken? 

 

Nu mijn vraag, is het mogelijk om mijn eigen digitenne koppelen aan het abonnement? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 March 2023, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @gert30 ,

Dat is niet mogelijk helaas.En eigenlijk is die 5 euro natuurlijk ook niet enkel huur, maar een gratis abonnement met een huur ontvanger a 5 euro klinkt natuurlijk beter voor de klant.

De CI+ of ontvanger die je in bezit hebt zonder abonnement, had eigenlijk geretourneerd moeten worden.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @gert30 ,

Nee, je kunt niet een “eigen” ontvanger koppelen aan een abonnement. KPN verhuurt alleen de ZTE ZXV7200, de Rebox RBX2800 en de CI+-cam voor Digitenne. 
 

Deze ontvangers c.q. Insteekkaart blijven eigendom van KPN. Er zijn wel andere ontvangers op de markt, maar daarmee kun je alleen kijken naar de NPO-zenders en de regionale zenders. 

Hoi @gert30 ,

Dat is niet mogelijk helaas.En eigenlijk is die 5 euro natuurlijk ook niet enkel huur, maar een gratis abonnement met een huur ontvanger a 5 euro klinkt natuurlijk beter voor de klant.

De CI+ of ontvanger die je in bezit hebt zonder abonnement, had eigenlijk geretourneerd moeten worden.

Dit is/was wel gratis in combinatie met mijn alles in 1 abonnement. 

Dan blijft de vraag, waarom biedt kpn dit dan wel aan? Ik heb namelijk een abonnement zonder ontvanger. 

Ik ben benieuwd hoe KPN zelf hier op reageert, gezien ze zelf deze optie aanbieden. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet precies wat u bedoelt. Want niets is gratis bij KPN. Maar KPN noemt sommige dingen soms wel "gratis".

Bij een Alles-in-1 Standaard abonnement horen 2 ontvangers. KPN commuceert dat als "gratis" ontvangers. Terwijl dat natuurlijk niet zo is. U betaalt daar gewoon voor via de pakketprijs. 

De 2de ontvanger mag een digitenne ontvanger zijn. Misschien komt daar de verwarring vandaan?

Via mijn kpn kon ik gratis alleen digitenne zonder kastje een abonnement afsluiten.

Kunt u hier een schermafdruk van plaatsen? 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @gert30 ,

Dat is niet mogelijk helaas.En eigenlijk is die 5 euro natuurlijk ook niet enkel huur, maar een gratis abonnement met een huur ontvanger a 5 euro klinkt natuurlijk beter voor de klant.

De CI+ of ontvanger die je in bezit hebt zonder abonnement, had eigenlijk geretourneerd moeten worden.

Dit is/was wel gratis in combinatie met mijn alles in 1 abonnement. 

Dan blijft de vraag, waarom biedt kpn dit dan wel aan? Ik heb namelijk een abonnement zonder ontvanger. 

Ik ben benieuwd hoe KPN zelf hier op reageert, gezien ze zelf deze optie aanbieden. 

@gert30 

Lang geleden was het inderdaad wel gratis bij bepaalde abonnementen. In de periode 2018-2019 is de hele opzet van Digitenne veranderd, en betaal je altijd vijf euro huur voor een ontvanger als je daarnaast ook een abonnement op KPN TV hebt. Een los abonnement kost nu achttien euro per maand. 

Wil je de wijzigingen in 2018/2019 nog eens teruglezen? Dat kan:

 

Fijn dat iedereen mee denkt, maar.…

Als het onmogelijk is, waarom kan ik dat dan zo afsluiten?

Laat @KPN Webcare maar eens reageren. Ik heb een abonnement afgesloten bij kpn, maar kpn kan mij dat blijkbaar niet zonder een huur ontvanger leveren. Dus de vraag aan KPN zelf, waarom bieden jullie dit dan aan? 

Met een eigen ontvanger kun je wel de ongecodeerde kanalen ontvangen.
4 x NPO en 2(of1) regionaal.
En evt Duitsland als je daar dichtbij zit.
Heeft Belgie nog vrije zenders ? ( op DVB-T )

Reputatie 7
Badge +28

@KeesYagi 

Vlaanderen niet, Wallonie wel.  

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat iedereen mee denkt, maar.…

Als het onmogelijk is, waarom kan ik dat dan zo afsluiten?

 Dus de vraag aan KPN zelf, waarom bieden jullie dit dan aan? 

 

@gert30 

Kun je aantonen dat je dit abonnement nu nog steeds kunt afsluiten? 

Als het een heel oud abonnement is? KPN heeft de voorwaarden voor Digitenne een aantal jaar geleden aangepast.  

Ik had het ook graag anders gezien, maar het is niet anders. 

Ja hoor, absoluut! Bij mij via de app van mijn kpn. Je kan dan digitenne bestellen zonder tv ontvanger. Ik kreeg er zelfs een bevestiging van. 

En nee, we hebben geen oude abonnementen.

Fijn dat iedereen mee denkt, maar.…

Als het onmogelijk is, waarom kan ik dat dan zo afsluiten?

 Dus de vraag aan KPN zelf, waarom bieden jullie dit dan aan? 

 

@gert30

Kun je aantonen dat je dit abonnement nu nog steeds kunt afsluiten? 

Als het een heel oud abonnement is? KPN heeft de voorwaarden voor Digitenne een aantal jaar geleden aangepast.  

Ik had het ook graag anders gezien, maar het is niet anders.