Beantwoord

digitenne en dvd speler gaan niet samen. dvd speler duwt digitenne weg. wat nu?

  • 20 July 2019
  • 6 reacties
  • 266 keer bekeken

Digitenne en dvd speler gaan niet samen. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Noordzee 20 July 2019, 18:58

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Meglio , wat bedoel je met wegduwen?
Je sluit de Digitenne-decoder met een HDMI of scart-kabel aan op de tv en de DVD-speler sluit je op een andere scart- of HDMI-ingang aan op de tv, toch?
Reputatie 7
Badge +28
Net wat Jan-D zegt. Ik heb hier thuis mijn TV-ontvanger op HDMI-1 staan en de DVD-speler op HDMI-2.

Als je een TV in gebruik hebt met maar één aansluiting (HDMI en/of Scart), dan zal je de DVD-speler op een andere TV kunnen aansluiten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Meglio, Hoe had je in eerste instantie je DVD speler aangesloten waardoor je deze melding kreeg? Hopelijk kun je alsnog iets met het advies van Jan en Noordzee.

@Noordzee, Wanneer je maar één HDMI aansluiting op je tv hebt, is een HDMI Switch dan geen mogelijkheid? Of werkt dit niet optimaal?
Reputatie 7
Badge +28
@Marina_ Ik heb geen idee, ik heb dit nog nooit geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +21
Je hebt een automatische HDMI-switch, die niet altijd correct werkt.
Je hebt ook een HDMI-switch die je handmatig moet omschakelen, lastiger, maar wel bedrijfszekerder en goedkoper.

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=hdmi%20switch

Update:
Ik zie dat ze er ook met afstandsbediening zijn, geen ervaring mee, maar zal vast wel goed werken neem ik aan.
Reputatie 7
Badge +19
@Meglio, We hebben niets meer van je gehoord. Hopelijk heb je nog iets aan bovenstaande tips gehad. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze gerust.

Reageer