Beantwoord

Digitenne en Ziggo Sport

  • 15 September 2019
  • 5 reacties
  • 2412 keer bekeken

Wanneer komt Ziggo sport beschikbaar voor Digitenne?
icon

Beste antwoord door Noordzee 15 September 2019, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Niet, denk ik zo maar.
Reputatie 7
Badge +28
Dat verwacht ik ook niet.

De redenen hiervoor zijn:
1/ Beperkte ruimte voor zenders. Er is ongeveer plaats voor 33 zenders en daar houdt het wel bij op.
2/ Ziggo Sport zal best veel geld vragen voor doorgifte. Digitenne van KPN is een concurrent van Ziggo en dan wordt deze zender zeker niet gratis door Ziggo aangeboden.

Er zijn andere zenders te bedenken die eerder in aanmerking komen en die nu ook nog niet op Digitenne worden doorgegeven. Denk dan aan b.v. SBS 9 of 192TV.

KPN zal een keuze maken voor de doorgifte van zenders die gebaseerd is op prijs en populariteit. En uiteraard is een nieuwe doorgifte ook afhankelijk van het aflopen van afgesloten contracten met andere zendereigenaren.
Reputatie 5
Badge +5
Het gratis sportkanaal is een belangrijke troef voor Ziggo, om mensen voor hun alles-in-1 pakket te laten kiezen. Dat geven ze niet weg aan de concurrentie.
Het betaalpakket Ziggo Sport Totaal is er wel op interactieve tv van KPN -als je 15 euro per maand aftikt, maar dat heeft zes kanalen en daarvoor is niet genoeg ruimte op Digitenne.
Het sportpakket van Ziggo Sport bestaat uit 6 kanalen. Daar is absoluut geen ruimte voor bij Digitenne. Ik denk maar zo dat ze geen contract voor minder (zoals bij F.S. wel het geval is) willen doen.
Reputatie 7
Hoi @Pmh Litjens, welkom bij ons op het forum! Bij Digitenne is Ziggo Sport inderdaad niet mogelijk. Noorzee, P. Grigio en Peter noemen al een aantal redenen daarvoor. Momenteel staat het niet op de planning om Ziggo Sport zenders toe te voegen aan Digitenne, misschien dat het in de toekomst wel mogelijk gaat worden maar daar is niets over bekend.