Beantwoord

Digitenne extra kastjes werken niet

  • 13 July 2019
  • 10 reacties
  • 126 keer bekeken

mmijn digitenne doet het maar de geleverde extra kastjes doen het niet die geven alleen kanaal 1 2 en 3

hje dit op te lossen ??

groetjes
icon

Beste antwoord door Susan_ 15 July 2019, 11:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @bouzidi13078, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat je op het moment niet alle zenders kan zien, en ik ga er vanuit dat dit door een foutcode komt. Zoals hierboven wordt aangegeven kan ik dat voor je oplossen, maar hiervoor heb ik wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw profiel willen aanvullen? Denk hierbij om beide CAS-ID nummers. Geef even een seintje als dat gelukt is, dan ga ik voor je aan de slag! 😉
ik heb alle gegevens ingevuld
Reputatie 7
Badge +21
@bouzidi13078 , bedankt voor de gegevens! Ik zie dat het abonnement pas op 19 juli ingaat (komende vrijdag). Dat is de reden dat je de zenders nog niet ontvangt. Vanaf vrijdag zal dat anders zijn, laat ze dan een uurtje aan staan en daarna moeten alle gegevens goed staan!
Reputatie 7
Badge +28
@bouzidi13078

Ik lees in een ander topic dat je nog geen beeld hebt.

Als de ontvangst nog steeds niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Dan de ontvanger aan laten staan op CNN tot je beeld hebt. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@bouzidi13078, ik zou het graag bij 1 topic willen houden 😉 Wil je laten weten of de tips van Noordzee je helpen? Anders kijk ik er met alle liefde nog een keer naar!
Reputatie 7
Badge +28
@bouzidi13078

Hebben de tips (twee berichten hierboven) geholpen?
Reputatie 7
Badge +28
@bouzidi13078

Ik lees in een ander topic dat je nog geen beeld hebt.

Als de ontvangst nog steeds niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Dan de ontvanger aan laten staan op CNN tot je beeld hebt. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken.


@bouzidi13078

Is het gelukt?
Heb je alweer beeld op alle zenders?
Alies werkt heel erg bedankt voor alle hulp

Grt
Reputatie 7
Badge +28
Top👍, Graag gedaan!

Reageer