Beantwoord

Digitenne factuur bij overstappen naar KPN interactieve TV

  • 14 May 2019
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik ben eind sept overgestapt van Digitenne naar KPN Interactieve TV en van Telfort naar KPN internet, bovendien heb ik KPN mobiel. Leek handig: KPN compleet en alles in 1. De monteur heeft alles geïnstalleerd en de Digitenne ontvanger ingenomen, dit wordt bevestigd op Opdracht Levering en installatie.
Opzegging bij Telfort is prima verlopen! Bij KPN intern echter niet. Na maanden blijkt er nog steeds maandelijks geld voor Digitenne afgeschreven te worden. De facturen worden naar m’n oude telfort e-mailadres verstuurd en worden dus niet afgeleverd, terwijl ik in mijn KPN keurig m’n e-mailadres heb gewijzigd, immers telfort is opgezegd. Er is een nieuw account aangemaakt, met een spelfout in m’n naam, dus niks alles in 1.
Na herhaaldelijk contact met servicedeskmedewerker, het indienen van een klacht en wederom te lang gesprek met servicedeskmedewerker, is de conclusie van KPN dat het mijn eigen schuld is dat Digitenne niet is opgezegd (niemand heeft mij verteld dat ik dit moest doen, en bovendien ging ik van het ene product over op het andere product en heb ik Digitenne spullen aan KPN monteur meegegeven) en krijg ik niet het teveel afgeschreven geld volledig terug. Ik had eerder mijn bankrekening moeten checken terwijl KPN ongevraagd geld van m’n rekening afschrijft voor een dienst die ik al lang niet meer heb. Dus KPN graag het volledige bedrag crediteren.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 May 2019, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Heb profiel aangevuld
Reputatie 7
Badge +28
OK, dan komt er vandaag of morgen hier een moderator langs.
Dag @Kor12 . Welkom op het forum.
Wat een nare toestand! Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Je mag verwachten dat zo'n opzegging vlekkeloos verloopt.
Ik zie in de gespreksnotities dat je hier een paar gesprekken over hebt gevoerd en is uiteindelijk een klacht aangemaakt.
We hebben een soort veiligheid ingebouwd met de bevestigingsbrief. Hierin staat wat er administratief is afgesproken en is voor ons beide een houvast. Helaas is deze er niet van jouw digitenne opzegging. We kunnen in sommige gevallen wel een coulance bieden. Dat heeft mijn collega ook gedaan. Dat gaat over een maximaal aantal maanden. Ik snap dat je niet iedere maand je elektronisch bankieren doorspit maar KPN heeft ergens een grens moeten stellen. Ik snap dat jij hier niet mee akkoord bent gegaan maar helaas is dat wel het maximale bedrag dat we mogen bieden.
Ik kan en mag hier niet van afwijken. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt. Ik ben wel bereid om het oorspronkelijke aanbod van mijn collega te honoreren.
Bedankt voor je reactie. Maar er is bewijs van opzegging want op de opdracht levering en installatie staat keurig vermeld dat alle Digitenne spullen zijn ingeleverd. Dit is blijkbaar niet verwerkt in KPN administratie, maar daar kan ik niets aan doen. Dus ik blijf bij m’n standpunt en ontvang graag al het teveel betaalde terug.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het inleveren van die spullen, jou het idee gaf dat je het daarmee ook had opgezegd. Helaas is het dat niet. Je kunt spullen aan de monteur meegeven en die zal dat uiteraard zonder problemen doen als deel van de service. Maar daarmee is het abonnement niet opgezegd. Alles wat bij KPN aangevraagd of opgezegd wordt gaat gepaard met een mail/brief waarin het zwart op wit staat.
Mijn antwoord (en dat van mij collega's) zal dus, helaas, niet anders worden. Begrijp me goed, van jouw kant snap ik het helemaal, maar we hebben ergens die grens moeten trekken.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat zo voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog iets willen weten, zit ik voor je klaar.
ik zie de creditnota graag tegemoet (jan - juni 2019)
Via privé berichten hebben we de zaak afgehandeld. @Kor12 houdt in de gaten of het bedrag op korte termijn gecrediteerd wordt. Ik ga er van uit dat dat netjes verloopt en zo niet dan spring ik uiteraard in de bres.