Beantwoord

Digitenne foutcode 0160

  • 5 August 2019
  • 7 reacties
  • 160 keer bekeken

Sinds een maand een nieuwe digitenne-box, sinds een week alleen nog NPO 1, 2 en 3. Alles geprobeerd, het schijnt aan uw administratie te liggen.
Dank en groet.
icon

Beste antwoord door Bart_ 5 August 2019, 19:58

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi, het kan zijn dat het CAS nummer (onderop ontvanger) niet juist bij je abonnementsgegevens staat. Of de ontvanger moet nog weer een zetje hebben.
Een beller is sneller. Zeker in deze situatie.

0800-0402 (gratis nummer)
Houd je CAS nummer bij de hand.
Ontvanger aan.
'Zeker in deze situatie'. Welke situatie? Wachttijd 15 minuten. Het nummer staat er nu bij.
Succes daar.
Reputatie 7
Badge +28
Als het nog steeds niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Dan de ontvanger op CNN laten staan tot er beeld is. Zodra er beeld is op CNN, dan weer opnieuw uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Geenontvangst Heb je al contact met de klantenservice gehad? Als het probleem nog speelt help ik je graag verder.
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Geenontvangst Dank voor je toelichting via het privébericht. Omdat we graag zoveel mogelijk openbaar werken reageer ik hier. Ik stelde je de vraag of je mijn hulp nog nodig had: ik vermoedde dat je op Peters aanraden al met de klantenservice had gebeld en dat je probleem via die weg was verholpen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Het probleem dat je hebt is inderdaad het gevolg van een niet volledig gelukte activatie. Ik heb dat nu voor je verholpen. Wil je de ontvanger opnieuw opstarten, de zenders opnieuw zoeken en daarna de ontvanger een uurtje op NPO 1 laten staan. Daarna zal het werken en ook blijven werken.
Reputatie 7
Badge +28
@Geenontvangst

Heb je inmiddels beeld?
Ja, dank. Een fout bij de administratie, zo bleek.

Reageer