Beantwoord

Digitenne foutcode

  • 13 July 2019
  • 14 reacties
  • 184 keer bekeken

Digitenne geïnstalleerd. Npo 1,2 en 3 werken maar bij andere zenders foutmelding e015.
Hoe lossen we dit op?.
icon

Beste antwoord door Noordzee 17 July 2019, 19:44

Bekijk origineel

14 reacties

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Ik heb mijn gegevens ingevuld. Hopelijk gaat t nu lukken.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Kootjes, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Fijn dat je meteen je gegevens hebt aangevuld. Ik heb ook meteen even gekeken, en ik zie dat het CAS-ID nummer wel toegevoegd was. Dus ik heb hem even opnieuw gekoppeld en een refresh gegeven. Als het goed is moet de ontvanger het, na een herstart, weer gaan doen. Het kan zijn dat je even opnieuw zenders moet zoeken.

Wil je laten weten of dit inderdaad geholpen heeft?
Reputatie 7
Badge +21
@Kootjes, kan je aangeven of het inmiddels gelukt is en of je weer beeld hebt?
Reputatie 7
Badge +28
@Kootjes

Heb je al weer beeld?

Zo niet:

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer zenders zoeken, maar dan via uitgebreid zenders zoeken.
Helaas na opnieuw installeren nog steeds geen beeld. Alleen NPO 1,2 en drie.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je bovengenoemde installatie op alleen kanaal 27 geprobeerd?
En heb je de TV dan een uur aan laten staan op CNN?
Ggeprobeerd op kanaal 27 en kanaal 30. Kreeg op beide geen beeld. Ik heb de tv geen uur aan laten staan. Ga dit op zaterdag nogmaals proberen.
Reputatie 7
Badge +28
@Kootjes

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Niet de TV een uur aan laten staan, maar de Digitenne-ontvanger. Wat mij betreft mag je de TV ondertussen uitdoen.

En wat betreft kanaal 27 of 40 : Het gaat om RF-kanaal 27, niet voorkeuze kanaal 27.

Dus :

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Ga naar het gratis KPN klantenservicenummer 0800-0402, doorloop het keuzemenu volledig (laat je niet wegsturen naar de website) en blij net zolang aan de lijn tot er een medewerker komt. Bij mij was de klacht (abonnement niet geactiveerd) daarna binnen een minuut opgelost. Misschien lukt dit bij jou op deze manier ook.
Groet, Hendrik
Reputatie 7
Badge +28
Als het goed is, heeft bellen naar 0800-0402 nu geen toegevoegde waarde meer. Want Susan heeft de benodigde actie vanuit KPN al uitgevoerd.

Ggeprobeerd op kanaal 27 en kanaal 30. Kreeg op beide geen beeld. Ik heb de tv geen uur aan laten staan. Ga dit op zaterdag nogmaals proberen.

@Kootjes :

Voer dan morgen de instructie uit van drie berichten hierboven.
Het is gelukt!.
Reputatie 7
Badge +28
Toppie 👍🏼 Graag gedaan en veel plezier met je nieuwe ontvanger.
Reputatie 7
Badge +21
@Kootjes, fijn om te lezen dat je weer beeld hebt 😃 Veel plezier ermee!

Reageer