Beantwoord

Digitenne foutcode

  • 27 September 2019
  • 7 reacties
  • 139 keer bekeken

Ik krijg op mijn scherm de melding dat ik niet geautoriseerd ben voor ontvangst, mijn casnummer is (...), wat nu?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Noordzee 29 September 2019, 11:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@katwijker welkom op het forum! Het casnummer kun je vanwege privacy het best in je profiel invullen, en hier weghalen -als het bericht nog bewerkt kan worden, anders zal dit door een moderator worden gedaan. Die zal ook jouw vraag oppakken.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @katwijker, bedankt voor je bericht!

Ik heb het CAS-ID nummer even een refresh gegeven, hij zou het nu (na een herstart) moeten doen! Daarnaast is het aan te raden om handmatig zenders te zoeken via de stappen van Noordzee:
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Wil je laten weten of het hiermee gelukt is? 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @katwijker, bedankt voor je bericht!

Ik heb het CAS-ID nummer even een refresh gegeven, hij zou het nu (na een herstart) moeten doen! Daarnaast is het aan te raden om handmatig zenders te zoeken via de stappen van Noordzee:

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Wil je laten weten of het hiermee gelukt is? :)



En voor de volledigheid :

Doe dat handmatig zoeken dan via RF-kanaal 27.

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
@katwijker

Is het hiermee gelukt? Heb je al beeld op alle zenders?
Reputatie 7
Badge +28
@katwijker

Heb je al beeld?

Anders kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
@katwijker

Heb je al beeld op alle zenders? Afgelopen week zijn er ook nog eens frequenties gewijzigd. De kans is aanwezig dat je nogmaals uitgebreid zenders moet zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@katwijker, ik heb geen reactie meer gezien. Kan je aangeven of je hier nog hulp bij kan gebruiken?

Reageer