Beantwoord

Digitenne foutcode

  • 27 November 2019
  • 5 reacties
  • 153 keer bekeken

Beste medewerkers,

Ik heb op dit moment veel last van signaal dat geregeld wegvalt Npo zenders.

Nu ben ik er klaar mee. Nu krijg ik weer de melding van Mijn andere ontvanger eo,033-0

Waarom weet Ik niet. Blijf deze melding houden, ondanks opnieuw opstarten, zenders zoeken. Krijg binnenkort glasvezel.

Digitenne,weg ermee. Na HDMI is het waardeloos geworden. KPN wordt het niet meer. Jammer van de service.!!!

icon

Beste antwoord door Susan_ 2 December 2019, 10:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Jammer dat je nu problemen ervaart. Ik lees dat je binnenkort glasvezel krijgt, naar voor nu is het handig om die foutcode op te lossen. 
 

Dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer en CAS-ID achter te laten op het KPN Forum profiel. Dan wordt het voor je nagekeken. 
 

Een moderator kan dan een activatiesignaal versturen 

Wil je dan het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling. 

25 : Friesland, Drenthe en Groningen 
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 
31 : Texel 
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken

Reputatie 7
Badge +28

@The 2000 wil je even jouw forumprofiel vullen. (Zie verder de instructie hierboven) 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @The 2000, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Als ik goed heb gekeken, zie ik geen Digitenne producten op jouw adres óf binnen jouw abonnement. Ik heb hiernaar gekeken aan de hand van je ingevulde Forum profiel. Ik zie een Internet + Bellen Thuis Instap abonnement, zonder televisie opties. Sinds een dik jaar is er het een en ander gewijzigd wat betreft Digitenne. De ontvangers zijn vervangen en kunnen alleen nog maar gehuurd worden. Verder zijn ook de frequenties gewijzigd. Je kan alles teruglezen in dit topic over Digitenne.

Klopt het dat je geen Digitenne producten bij KPN hebt? Of heb je dit misschien op een ander adres afgesloten? 

Reputatie 7
Badge +28

@The 2000 

Heb je nog hulp nodig bij de activatie van jouw ontvanger? Op welk adres staat jouw Digitenne-Abonnement afgesloten? Vul dit adres niet in dit bericht maar in het KPN Forum profiel. Dan wordt het voor je nagekeken. 
 

 

Reputatie 7
Badge +21

@The 2000, helaas heb ik nog geen reactie gezien of een ingevuld Forum profiel. Mocht ik je hier nog bij kunnen helpen dan hoor ik het graag!

Reageer