Beantwoord

Digitenne foutcode 8888

  • 22 July 2019
  • 6 reacties
  • 147 keer bekeken

Sinds kort werkt de digitenne niet meer. Na 1 1/2 jaar probleemloos gewerkt te hebben met gebruik van een binnen antenne blijft de box hangen op de fout melding 8888. Dit is gebeurt na de overgang naar HD. Ook is er geen ontvangst meer via de antenne. Soms lukt het om enige seconden de blauwe balk te zien verschijnen (meestal 12% of 48%) om daarna weer gelijk te verdwijnen welke regio ik ook probeer.
Alle kabels gecontroleerd, box geruime tijd van de stroom gehaald en weer opgestart doch het probleem blijft. Nogmaals, altijd goed gewerkt doch sinds de overgang niets meer. Hoor graag of ik de enige ben en of KPN hier iets aan wil doen. Ik vind het zonde geld om te betalen zonder er iets voor terug te krijgen.
icon

Beste antwoord door Noordzee 22 July 2019, 18:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Jouw bericht is een beetje tegenstrijdig.

Als je de mogelijkheid hebt om in het menu gekomen:

Doe dan het volgende:
1/ Ga terug baar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/Probeer een betere plek te vinden voor je antenne aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Nog beter is on de antenne buiten te plaatsen. Daar is een buitenmontageset voor.

Kom je niet in het menu en zie je code 8888? Check dan het topic hierboven : Krijg je foutcode 8888 te zien?
Reputatie 7
Badge +21
@Kempers, goedemiddag en welkom op het Forum!

Volgens mij heb je al aardig de stappen van onze website gevolgd. Het enige wat ik niet kan terughalen uit je bericht is of je ook een ander inputkanaal hebt getest.

Kan je aangeven welke ontvanger je van ons hebt thuis? En daarnaast je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS-ID nummer? Dan kan ik nog het een en ander voor je controleren in het systeem.

PS: Het topic over foutcode 8888 kan je hier vinden.
Beste Forum,
Dank voor jullie reactie doch ik zie de tegenstrijdigheid niet tenzij het technisch onmogelijk is om en geen ontvangst te hebben en code 8888 op het kastje te zien. Wel beide gebeuren bij mij.
Ik ben duidelijk niet de enige die vraagtekens zet bij de overgang die KPN gemaakt heeft naar HD. Ik lees in dit forum meerdere klachten die uiteindelijk na veel op en neer geschrijf in deze box niet tot een duidelijk antwoord leiden. Met alle respect voor jullie goede bedoelingen (ook vandaag weer een ervaring met de chatbox van KPN gehad) het blijven dezelfde vragen met dezelfde antwoorden zonder dat dit tot een goed resultaat leidt.
Nog iets wat mij bijzonder ergert en neem dit niet persoonlijk: Schei eens uit met die narcistische likes en laat KPN nou eens doen waarvoor zij betaald worden: geef gewoon de service waar we als klant recht op hebben. Hou je aan de leveringsvoorwaarden en lever een goed maar vooral bruikbaar product af. Ik hoop beste forum leden van KPN dat jullie deze klacht bij de juiste instantie van KPN kunnen bezorgen want ik krijg ze niet te pakken.
Reputatie 7
Badge +28
Normaliter verschijnt code 8888 als je het niet lukt om in het menu te komen. Als jij deze code ziet, terwijl je wel in het menu zit hebben we hier een situatie die ik nog niet eerder heb meegemaakt. Maar ik wil dat zeker niet uitsluiten.

Ik ga er vanuit dat je mijn tips hebt geprobeerd. Als dit geen verbetering oplevert en het jou wel lukt om in het menu te komen, adviseer ik jou om een buitenantenne te gebruiken. Van KPN kan je een Funke V5 krijgen. Als je deze antenne buiten plaatst, gaat je dat vaak een flink winst opleveren in de ontvangst.

Als het jou niet meer lukt om in het menu te komen en de instructie voor code 8888 jou ook niet verder helpt, is het laatste redmiddel het omruilen van jouw ontvanger.

Hou je aan de leveringsvoorwaarden en lever een goed maar vooral bruikbaar product af.

Ik ben het met je eens dat de huidige ontvanger niet het beste product is op de markt. Maar bijna altijd lukt het uiteindelijk toch om een goede ontvangst te kunnen krijgen.

Maar dan is het wel handig dat je meewerkt door antwoord te geven op gestelde vragen. Want alleen dan komen we verder.
Reputatie 7
Badge +21
@Kempers, helaas gaat het inderdaad niet zo soepel als verwacht en gehoopt. Echter zijn we allemaal bereid om je hiermee te helpen om wél ontvangst te krijgen! Maar dit moet wel van twee kanten komen, want zonder gegevens of verdere informatie zijn ook mijn mogelijkheden minimaal om je te kunnen helpen.

En uiteraard worden deze ervaringen meegenomen de organisatie in, meegenomen naar een volgende stap.
Reputatie 7
Badge +28
@Kempers

Wil je jouw profiel vullen?

Reageer