Beantwoord

Digitenne foutcode 8888

  • 1 October 2019
  • 4 reacties
  • 207 keer bekeken

l.s.
Gebruik digitenne soms weinig daar ik veel weg ben,
meestal werkt het dan niet meer. Kreeg nu weer geen signaal,
ontvang zenders vanaf 27 wel.
week daarvoor alles goed, abonnement staat goed alle knopjes voor
ingedrukt krijg nu code 8888 alles gedaan volgens instructie
filmjes niks terug op fabrieks instellingen gezet, software was geupdate
antenne steeds verplaats , lampje brand, ook stoort normaal het
beeld vaak op bepaalde zenders, graag advies
gr Ton
icon

Beste antwoord door Noordzee 2 October 2019, 20:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo eikel11,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kunt dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel.

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet:

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening)
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.
gisteren toch nog even gebeld, bleek dat in amsterdam zaken waren omgezet zonder
dit te melden, alles doet het weer alleen regelmatige stotteren van beeld
Reputatie 7
Badge +28
Dat klopt, er zijn daar bij jou onlangs frequenties veranderd.

Daarnaast is in de Randstad is gedurende de kanaalomstemming een tijdje minder ontvangst mogelijk, doordat ze voor 1 transportstream 2 verschillende frequenties gebruiken. Dit zal dus een stuk beter moeten zijn ná 8 oktober, maar het blijft een radiosignaal en ze garanderen dus niets.

Probeer tot die tijd even het volgende:

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Verder nog even geduld tot komende dinsdag.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @eikel11 Ik zie dat Noordzee je al een zeer volledige uitleg heeft gegeven en ik kan er inhoudelijk niets aan toevoegen. Kun je er mee uit de voeten?

Reageer