Sticky

Digitenne foutcode 8888 oplossen

  • 4 January 2019
  • 33 reacties
  • 14095 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
[Als je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 

Kom je er niet uit met bovenstaande instructie?


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tip: Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.


33 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Het CAS nummer staat ook op de doos en onderop de ontvanger.



Theo
Badge
Ik kreeg de 8888 meldnig na een update omstreeks maandag 28 jan. 2019 18:09 en sindsdien heb ik geen TV meer.



Ik heb trouwens een HDMI kabel.





https://photos.app.goo.gl/vU6gSr38TmEqYZEU6
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan verschillende redenen hebben.




  • Heb je al een andere HDMI kabel gebruikt?
  • Lukt het jou om eerst terug te gaan naar de fabrieksinstellingen? En daarna zenderzoeken via uitgebreid zenderzoeken.
  • Kan jouw TV de resolutie 1080i of 1080P aan? Als jouw TV b.v. maar max. 720P aankan, dan moet je de resolutie van de ontvanger ook op 720 P zetten.
  • Als de aanpassingen hierboven gedaan zijn, dan de software-update uitvoeren.
Badge
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Alle problemen zijn mjin inziens uitsluiten gekomen door de update. Doet de Update dan iets met de HDMI kabel ?

Momenteel kan ik alleen een HDMI naar DVI kabel vinden.

Ik zie DVI 720 staan op het scherm. Het is denk ik een JVC LT-26A61BU.



Kan ik ook zonder afstandsbediending, want die reageert niet, terug naar de fabrieksinstellingen ?

Ik kan niet terug naar de fabrieksinstellingen. In eerste instantie had ik uitslutiend NEderladn1 en geen geluid. Nu heb ik een Zwart scherm dat DVI vertoond en zegt de zender 8888,

Is er een knop die terug gaat naar de fabrieksinstellingen ?



Het probleem is dat de ontvanger niets doet na init verschijnt er 8888. HOe zet ik zoiets op720 of



JVC LT-26A61BU.

HD Ready heeft een resolutie van minimaal 720 pixels verticaal. Full HD heeft een resolutie van 1920 x 1080 pixels. Ultra-HD omvat zowel een resolutie van 3840 x 2160 (4K) als 7680 × 4320 (8K) pixels



https://photos.app.goo.gl/vU6gSr38TmEqYZEU6
Reputatie 7
Badge +28
Kan je is proberen of je met een scart-kabel vanuit jouw TV naar de ontvanger toe verbinding kan maken? (eerst de stroom eraf halen van zowel TV als ontvanger)



Zonder werkende afstandsbediening wordt de bediening wel lastig. Jouw TV kan 1080i aan, dus daar zie ik geen probleem.
Badge
Dank je voor de opmerkingen. Ik heb geen Digitennekastje met een SCART aansluiting. Mijn TV heeft wel een SCART aansluiting.

IK heb net een andere HDMI kabel aangesloten (spanning er af, HDMI kabel er af, andere HDMI kabel er op) maar dat heeft niet geholpen.



De helplijn adviseert:

SPANNIG er af

op MENU drukken

SPANNIGN ero p

en dan opnieuw downloadne
Reputatie 7
Badge +28
Als het goed is heb je wel een kabeltje gekregen om een scartkabel op aan te sluiten.

(Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd.)



Maar ik heb een beetje het idee dat jouw ontvanger kapot is gegaan, aangezien de ontvanger het eerst wel een tijd heeft gedaan. En ook jouw afstandsbediening is stuk gegaan. Dan kan je niet zoveel meer.



Het lijkt mij het beste dat je bij KPN vraagt om een nieuwe ontvanger.



Ik zie dat @Marcia_ vanavond hier werkzaam is. Marcia, Wil jij @h123And verder helpen?
Reputatie 7
Badge +30
Zeker! Ik kan alleen niets vinden op je adres, @h123And . Heb je een klantnummer bij de hand? Zou je die in willen vullen in je forumprofiel?
Badge
Ik heb net een neiuw kastje gekregen en die geeft ook 8888

Is er nu dan weer een probleem met e TV ?



Ik heb de TV maanden geleden speciaal gekocht voor digitenne omdat ik alleen maar scart aansluitingen had op mijn oude TV.

Ik wordt er niet erg gelukkig van moet ik zeggen.



Er zat trouwens geen SCART kabel bij.



En ik heb ook al een andere HDMI kabel geprobeerd maar dat maakte niet uit



Bij het oude Digitenne heb ik 8 jaar lang amper problemen gehad maar dat HD Digitenne is geen suc6.



Het oude Digitenne kastjes stoorde enrom op de FM radio 1 en BNR Radio maar deze nieuwe doet dat helemaal niet.



Foutcode 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @h123And, vervelend dat het allemaal zo lastig verloopt! Zie je wel iets in beeld? Bij 8888 hoor je in beeld de regiokeuze te zien. Staat de TV op het goede invoerkanaal? (hdmi 1-4)
Badge
Ik zie alleen een blauw scherm en FULLL en DVI in beeld staan. Hoe stel ik de TV in op het goede kanaal ?
Badge
Ik heb op het knopje P een aantal kee rgelukt en nu zie ik ANTENNE WIZARD STAAN.

Er kwam PC, E1, E4 en E3 of zo voorbij. Kan dat ?

Dat ziet er VEEEL beter uit. Hoe kan dat nu verschoven zijn ? Ik dacht laat ik maar overal afblijven want het stond goed..

Ik zie nu Antenne Wizard en Drenthe Frieslan Flevoland staan.

De beeldkwaliteit is wel slechter dan 3weken geleden van voor de update.



Het digitenne kastje geeft trouwens nog steeds 8888



10min later

Ik heb nu op UITGEBREID ZOEKEN geklikt

Op het kastje staat nu SCAN.

https://www.kpn.com/faq/20760

Ondanks het mooie zonnetje buiten geeft het signaal of 0% of 100% aan.



20minuten later

Het ging lalemaal wel heel erg snel, maar het had in elk geval 33 TV zenders gevonde nen tig radio zenders. Teon had ik vijf seconden beeld en Geluid en toen ging de kastje weer zijn eigen gang met een testbeeld DIGITENNE en downloaden..Helaas.
Badge
Ik heb welgeteld 5 seconden beeld gehad en toen begon het downloaden weer. Kan die download niet gewoon uitgezet worden ? Dit is trouwens het niewue kastje..met slechte beeldkwaliteit maar geen storing op mijn FM radio bijv.



Ik wilde er nog een foto van te maken maar het ging echt te snel. De beeldkwaliteit is echt slecht, maar als het geluid maar goed is is dat niet heel erg . Wie stuurt mij nu altidj die updates ? Want dat veroorzaakt alle ellende. Kan ik dat niet uitzetten ?

Het oude Digitienne was een zegen vergelken bij het nieuwe, waar ik nog een adnere TV voor gekocht ehb ook omdat de plugjes niet pasten.



30min LATER

Hoi, het downloaden duurde een minuut of 40

Maar ik heb nu weer beeld (nog nooit zo slecht beeld gehad als nu, dus die update heeft wel heeeel veel kwaad gedaan) en geluid..Dus ik ben uiteindleijk weer een tevreden man, al was houet oude digitenne beter dan wat ik nu heb.
Reputatie 7
Badge +28
Er is vooruitgang in ieder geval! De updates zijn niet uit te schakelen. Bij de eerste keer aanmelden wordt er direct een update gedownload, dat duurt ongeveer een half uur. Verdere updates worden 's nachts uitgevoerd wanneer mogelijk. Handig is om de TV-ontvanger op standby te laten staan en niet helemaal uit te schakelen. Dan heb je zo min mogelijk hinder van de updates.



De beeldkwaliteit verbaast me een beetje. Je zit in een regio met de nieuwe HD-kwaliteit. Dat moet er veel beter uitzien dan voorheen. Laat maar even weten hoe het is afgelopen en of alles goed werkt na deze update.
Badge
Alles werkt maar de beeld kwaliteit is veel slechter. Nog nooit zulke slechte beeldkwaliteit gehad. Ik heb een stekker doos en die zet ik savonds gewoon uit ivm brandgevaar.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is je goed recht hoor, de updates worden dan wel geïnstalleerd worden zodra er weer stroom op staat. Maar wat betreft de beeldkwaliteit, kun je even controleren hoe de ontvanger is ingesteld? In het menu kun je dat bij Instellingen > Beeld instellingen zien. 1080p50hz is de beste optie.
Reputatie 5
Badge +4
Dit sticky onderwerp kan wel verwijderd worden na 5 maanden geen reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Of de instructie is te duidelijk.....
Reputatie 7
@John123, leuk dat je hierop reageert. Deze Sticky pagina, die zeer zorgvuldig is samengesteld door Noordzee, wordt goed bekeken. De duidelijk uitleg en heldere stappenplan zorgt er waarschijnlijk voor dat verdere instructies of vragen niet nodig zijn. Lezers zijn eerder getriggerd een forumaccount aan te maken als ze een hulpvraag hebben, dan dat ze hier even komen melden dat met behulp van dit nuttige bericht het probleem verholpen is. We laten het zo staan, goed vindbaar en met actuele informatie 🙂
Hoe zet ik de resolutie van de ontvanger op 720p?
Reputatie 7
Badge +28
Via het menu van jouw ontvanger en dan beeldinstellingen. Maar dat lukt alleen maar als je in het menu kunt komen.
Alles gedaan, ook resolutie in digitenneontvanger veranderd. Zag dat ik een abo heb op foxspeciaalsport en dat klopt niet. Ook andere hdmikabel geprobeerd. Nog steeds geen digitenne ontvangst en 8888 op display. Krijg een scartkabel toegestuurd van kpn.

Heb gehoord dat digitenne alleen werkt op tv s vanaf 2015; oudere werkt het niet. Is dat waar?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, dat is niet waar. Ook op oudere TV's doet Digitenne het gewoon. Ik heb hier een HD-ready-TV staan van zo'n 15 jaar oud, geen probleem. Maar wel met een scartkabel inderdaad.
De tv waarop ik digitenne probeerde heeft 4 HDMI aansluitingen, maar res. 720p. Toch krijg ik een scartkabel toegestuurd, omdat er totaal geen digitenne ontvangst is.

waarom staat er foxsportabo in menu, terwijl ik dat niet heb?

andere oorzaken geen ontvangst? Beton?
Reputatie 7
Badge +30
Hey @Yvvp, welkom! De 8888 melding heeft niet met de ontvangst in z'n algemeen te maken. Die heeft alleen te maken met het feit dat jouw tv het signaal vanuit de ontvanger niet weergeeft. De 8888 melding is wat je ziet als de ontvanger op het menu staat. Als jij het menu niet in beeld ziet op dat moment, dan klopt je invoerkanaal niet. Dat kan eventueel verholpen worden door je kabel in een ander HDMI-ingang te steken of een andere kabel te gebruiken.



Als je het menu wel ziet, dan is dat in orde. Je zou dan gewoon moeten kunnen zappen naar zenders. Als dat niet zo is, wat gebeurt er dan? Kun je dat toelichten.



Verder, je geeft aan dat je een Fox Sports abonnement ziet staan terwijl dat niet zou moeten. Dat kijk ik graag voor je na. Vul daarvoor je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

Reageer