Sticky

Digitenne foutcode 8888 oplossen

  • 4 January 2019
  • 33 reacties
  • 14193 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
[Als je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 

Kom je er niet uit met bovenstaande instructie?


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tip: Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Beste Erik,

gegevens zijn ingevuld in profiel.



nadat ik menu zie, ga ik naar regio, daarna geen digitenne ontvangst, dus kanalen worden niet ingesteld; ook niet na uitgebreid zoeken.



Heb verder alles gedaan wat Noordzee aanraadde bij 8888 op display.
Reputatie 7
Badge +28
@Yvvp



Als je in het menu zit:



1/ Wilt je dan eerst eens terug gaan na de fabrieksinstellingen.

2/ Als er gevraagd wordt om een softwareupdate, die dan uitvoeren.

3/ Daarna opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

(Dus niet eerst naar regio gaan!)



Stap 2 en 3 kun je eventueel omwisselen.
Heb ik allemaal gedaan. Geen digitenne signaal.
Reputatie 7
Badge +25
Heb ik allemaal gedaan. Geen digitenne signaal.

En nog altijd 8888? Welke antenne gebruik je?
De allernieuwste antenne, het allernieuwste pakket digitenne, afgelopen vrijdag ontvangen en nooit eerder digitenne gehad.
Reputatie 7
Badge +30
Dan zou dat goed moeten zijn. Waar heb je de antenne staan, in huis of buiten? Als hij in huis staat is het wellicht beter om hem buiten te plaatsen.



Ik heb trouwens ook nog even gekeken, en Fox zit niet in je pakket. Dus dat de ontvanger dat weergeeft is waarschijnlijk ook een gevolg van het feit dat hij geen signaal binnenkrijgt dat hem vertelt wat je wel en niet hebt.
Beste,

Ik heb vandaag mijn tijdelijke digitenne ontvangen en aangesloten.

Nu krijg ik code 8888 op de ontvanger en het lampje op de digitenne brandt niet.

En dus ook geen signaalsterkte.

Ik heb wel beeld in het digitenne menu om de regio te kiezen, dus de source op de TV klopt wel.



Nu heb ik alle forums bekeken en 10x opnieuw alles gereset, losgemaakt, opnieuw aangesloten en zelfs andere mensen het laten doen, maar helaas geen resultaat....



Wie kan helpen?

Groet Dirk



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk doet jouw antenne het niet.



Code 8888 is wel wat raar, als je wel gewoon in het menu komt.

En heb je al geprobeerd om uitgebreid zenders te zoeken?

Met die manier van zoeken heb je meer kans om zenders in je zenderlijst te krijgen.



Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.