Beantwoord

Digitenne foutcode E016-0

  • 8 March 2023
  • 18 reacties
  • 111 keer bekeken

Badge

Ik heb sinds vorige week vrijdag de foutcode E016-0 op alle zenders, behalve NPO 1,2 en 3, het casnummer is ***********

Admin: gegevens verwijderd met het oog op de privacy.

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 March 2023, 19:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Erik Luijendijk ,

Zet je ontvanger alvast aan op NPO1. De TV mag eventueel uitblijven. 
 

Een moderator gaat een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Reputatie 7
Badge +13

@Erik Luijendijk Ik heb even gekeken en ik zie dat dit een vervangende ontvanger is die je hebt ontvangen? Klopt dat? Ik moet de oude namelijk verwijderen. Ik zie dat je twee ontvangers in gebruik hebt kun je ook het CAS-ID van de ontvanger die je nog in gebruik hebt? 

Badge

Ik heb het cas nummer ingevuld in het profiel

Reputatie 7
Badge +13

@Erik Luijendijk Ik heb de ontvanger toegevoegd. Het signaal zou zo actief moeten worden. Wil je straks eens testen of de ontvanger werkt? 

Badge

De zenders werken weer, bedankt

Reputatie 7
Badge +13

Graag gedaan Erik! Fijne avond en stuur gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen :-) . 

Badge

Goedenavond, we hebben weer geen zenders, kan ja weer even kijken wat er mis is

 

Badge

Goedenavond, we hebben weer geen zenders, kan ja weer even kijken wat er mis is

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Erik Luijendijk ,

Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Laat de ontvanger aanstaan op CNN. Zodra hé beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Badge

Ik ga het proberen, alvast bedankt

Badge

Ik hem op CNN gezet, hoelang duurt het ongeveer

Reputatie 7
Badge +28

Tot een moderator de activatie regelt. Het is al laat op de dag. 

Reputatie 7
Badge +28

Vandaag maak je meer kans, laat de ontvanger de hele dag aanstaan. De TV kan eventueel uitblijven. 

Reputatie 7
Badge +13

AI dat is spijtig Erik. Ik zie geen CAS-ID meer staan in jouw profiel. Kun je die opnieuw invullen? De kortste klap is trouwens in dit soort situaties is dan bellen met 0800-0402. Dan kunnen mijn collega's dat voor jouw nalopen. 

Reputatie 7
Badge +28

@Remco_ ziet geen CAS-ID meer staan in jouw profiel. Kun je die opnieuw invullen? De kortste klap in dit soort situaties is bellen met 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +13

@Erik Luijendijk Ik heb je topics even samengevoegd voor het overzicht. Ik stuur je even een privébericht.

Badge

Digitenne abonnement staat op naam van W. Munster, eigenaar van Recreatiepark Klarenbeek

Reputatie 7
Badge +13

Ik kom op de opgegeven gegevens in het profiel geen abonnement tegen op die naam. Ik moet je dan toch vragen om de contracthouder dan contact met ons op te laten nemen. Ik kan het kastje zonder geldig abonnement niet permanent activeren. Je kan de contracthouder dan laten bellen met 0800-0402.