Beantwoord

Digitenne foutcode E033-0

  • 9 December 2019
  • 24 reacties
  • 492 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb mijn digitenne lang niet gebruikt.

Hoe kan ik een nieuwe activatiecode krijgen

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 December 2019, 18:47

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Victoria 

 

Dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer en CAS-ID achter te laten op het KPN Forum profiel. Dan wordt het voor je nagekeken. 
 

Een moderator gaat dan een activatiesignaal versturen.

Reputatie 1

Dank voor je bereidwilligheid, maar inmiddels ben ik na veel zoeken terechtgekomen bij Digitenne (KPN). Bleek allereerst dat ik een TV heb met alleen een scartuitgang - ik kon bij hen een scart converter bestellen voor € 5. Voorlopig moet dat de oplossing zijn. Een nieuwe activatiecode lijkt nog niet nodig.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je de bestelling al geplaatst? Als klant van KPN krijg je die converter gratis van  KPN! 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Victoria, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Fijn om te lezen dat je inmiddels de oorzaak hebt gevonden, of in ieder geval zo lijkt het nu! Ik ben dan wel benieuwd hoe lang je de tv-ontvanger al niet gebruikt hebt. Heb je de tv-ontvanger, sinds vorig jaar, al wel omgeruild voor de nieuwere variant (DVB-T2)? Er zijn namelijk wel wat dingen gewijzigd in het Digitenne land.

Mocht je ons in de toekomst nog nodig zijn, dan weet je ons te vinden en helpen we je graag verder!

Reputatie 1

Dank Susan voor je bericht - ik heb inmiddels de converter besteld en ontvangen van KPN en aangesloten, maar helaas nog steeds geen beeld - heb de twee scart-poorten gecontroleerd en de kanalen op mijn TV, nog steeds een prachtig egaal blauw scherm, maar geen beeld.   ik heb even jouw link geraadpleegd en volgens mij heb ik de nieuwste ontvanger, de ZXV7200, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ga nu maar telefonisch contact opnemen met KPN …….

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Victoria, 

 

Dan zie je nu mogelijk code 8888 staan. 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 

Reputatie 1

Hallo Noordzee,

Dank voor je bericht - mijn TV-scherm staat op AV met een egaal blauw scherm en als ik dan de exit (= vierkantje met pijl neer) indruk en rustig wacht, gebeurt er niets. Dus kan daar even niet mee verder. Wat een geduld moet je hiervoor hebben!

Reputatie 1

Overigens kostte de converter maar 5 euro...

Reputatie 7
Badge +28

Vijf euro valt wel mee inderdaad. 
 

Heb je soms een HD-ready-TV? Vaak staat dan de de signaaluitvoer (resolutie) te hoog voor je televisie.

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, ook dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Je kunt de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Kun je ‘m niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Bij buren bv even of je woonkamertv? Antenne is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling erin hebt, dan kan het weer op je HDready tv.

Desnoods eerst even de ontvanger en TV uitdoen. Dan eerst de ontvanger aan en daarna de TV. Vervolgens met de sourceknop-knop eventueel weer op zoek naar het Digitenne-menu. 

 

Reputatie 1

Ik heb inderdaad een HD-ready-TV. Echter: soms ligt de oplossing zo voor de hand dat je het te ver zoekt. Ik kwam op het idee de ontvanger terug te zetten op fabrieksinstellingen - heb het proces doorlopen - kanalen laten zoeken en ja hoor! Alles draait weer perfect! Had dus de converter achteraf helemaal niet nodig. Wel erg bedankt voor het meedenken. :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +28

Aha, fijn dat het gelukt is. 👍( ergens hierboven stond die procedure ook, maar het is lastig om vanaf afstand meteen de juiste oplossing aan te reiken. )

 

 

Reputatie 1

Beste Noordzee,

Ik heb te vroeg gejuicht! Het draait nog helemaal niet perfect!

Ik heb de converter aangesloten op EXT2 en krijg nu wel de zenders 1, 2 en 3 , maar bij de volgende kanalen krijg ik weer de foutcode E033-0. 

Jij vroeg mij 2 dagen geleden naam, postcode, huisnummer en CAS-ID achter te laten op het KPN Forum profiel. Ik heb mijn profiel inmiddels bijgewerkt (wat is een CAS-ID?). 

Graag opnieuw advies, want ik weet nu niet meer welke van jouw suggesties ik moet volgen…..:thinking:

De uitvoer op 1080i of lager zetten? Hoe gaat dat? Via instellingen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

OK @Victoria , 

Om te beginnen het CAS-ID-nummer: 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Wacht met aanpassen van de uitvoer (resolutie) nog maar even, ik verwacht dat dat niet nodig is. 

 

Geef je even een seintje als het CAS-ID-nummer in jouw profiel staat? 

 

Reputatie 1

Is dat het nummer onder de streepjescode? Er staat nl. ook nog een Mat-Nr. 

Reputatie 7
Badge +28

Ga via het menu van jouw ontvanger (via jouw afstandsbediening van Digitenne) naar de pagina abonnement. Daar staat het CAS-ID-nummer bovenin vermeld. 

 

 

Reputatie 1

Gevonden en in mijn profiel gemeld 

Reputatie 1

Moet de apparatuur uit- of aanstaan?

Reputatie 7
Badge +28

Graag aan laten staan. 

Maar wel eerst zenders zoeken, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN en wacht tot er beeld is. 

Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

(Ik ga nu een moderator vragen om het activatiesignaal te versturen) 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Victoria, ik heb het opnieuw geactiveerd. Zou je dit binnen enkele minuten willen proberen?

Reputatie 1

Procedure met succes gevolgd - laat hem nu even op CNN staan

Reputatie 7
Badge +28

OK, het kan soms even duren. Tot wel een uur, dus even geduld….

 

Reputatie 1

YESSSSSSS !! Heb alle zenders! Ben superblij !!

Noordzee / Alex_P Hardstikke bedankt !!

Gr. Victoria

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan! :thumbsup_tone3:

Dit was echt een staaltje teamwork ! 

Veel plezier met Digitenne. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

 

Reageer