Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12472 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De nieuwe innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

 

Lukt dat niet? Dan helpen we je verder via het forum. 
 

De oplossing van dit probleem gaat dan in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 


417 reacties

hallo mijn oma krijgt op haar kpn kastje telkens foutcode E033-0 kan iemand mij vertellen wat ik daar tegen kan doen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @laura v97 ,

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @laura v97. welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een foutcode nu, in deze tijden, is niet fijn! Al helemaal niet voor je oma, kan ik me bedenken. Om de foutcode zo snel mogelijk op te lossen hebben we de gegevens van haar abonnement nodig. Dus naam, postcode  +huisnummer, het liefst ook het klantnummer en het CAS-ID nummer van de Digitenne ontvanger. Hierboven is omschreven waar je die kan vinden. Geef je even een seintje wanneer je het profiel hebt ingevuld? Dan kunnen we jou en je oma sneller helpen!

Heb alles gelezen ivm deze fout en voorbereid. 

CAS ID in profile

Handmatig zoeken. RTF 27 (voor mij?)

Graag activatie code sturen

Mvrg

Walter

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @wallyboytoao

Zo, jij hebt je al goed ingelezen ! :thumbsup_tone3:

Kanaal 27 inderdaad in Almere. Voor de volledigheid toch maar even de volledige instructie :

 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Reputatie 7
Badge +17

@wallyboytoao Bedankt voor het invullen van je gegevens en natuurlijk van harte welkom hier op ons KPN Forum! Ik heb jouw kastje voorzien van een activatiesignaal. Ik ga er vanuit dat, wanneer je de stappen van Noordzee doorloopt, je binnen één uur weer beeld hebt. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen? We horen graag van je of het is gelukt. :smile:

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dank je wel.

Alles weer prima.

Blijf gezond.

Mvrgr

Walter

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Dat is fijn! :thumbsup_tone2: , Graag gedaan natuurlijk en ja : Probeer gezond te blijven. Ik zit gewoon binnen op deze mooie dag. Het is niet anders. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoe los ik een foutcode E033-0 op? Aantal x geprobeerd om KPN te bellen. Krijg een link toegestuurd, maar probleem lukt niet op te lossen en KPN is telefonisch niet bereikbaar 😡. Wie kan mij helpen ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wat moet ik doen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Chandra60 ,

De oplossing daarvoor gaat in twee stappen. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Nadat het rebox debakel met defecte HDMI poort is opgelost nieuwe ontvanger gekregen. Aangesloten werkte weer goed….weekje op vakantie ontvanger uitgezet….en ja hoor  abonnement is nog niet geactiveerd fout code E017-0. Remedie van @Noordzee gevolgd maar helaas…...niet leuk meer dit.

Cas:7011-395-933-5

Dusssssssssssss graag weer hulp

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @A.A.Z ,

Dat is inderdaad niet leuk. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Dan komt de hulp eraan. 

 

 

Hallo @A.A.Z ,

Dat is inderdaad niet leuk. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Dan komt de hulp eraan. 

 

 

Tja, dat dus ook weer overnieuw..waarom zijn de gegevens weg? weer de kasjes ondersteboven nadat ik ze netjes heb opgesteld...ik moet even afkoelen

Reputatie 7
Badge +28

Het CAS-ID nummer kun je ook terugvinden in het menu-scherm abonnement. 

En had je net ook gepost :Cas:7011-395-933-5

Hallo ,

 

heb mijn gegevens zoals :CAS nr.ingevuld 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Prima @Chandra60 

Dan is het nu tijd voor stap twee. 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. ( niet zappen). De TV kan evt.uit. Het kan even duren, want een moderator moet een activatie versturen. Zodra er in de loop van de dag beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +4

@NoordzeeSlim om dit als onderwerp te maken, als multi-antwoorder blijf je anders bezig met copy/paste.

Je kunt je tijd nu

nuttiger besteden dan jezelf steeds te herhalen.

 

Reputatie 5
Badge +4

Zeker slim @Noordzee ,maar het is toch zeer gebruiksonvriendelijk voor de gewone digitenne kijker.

ik kan mij niet herinneren dat dit met de smartcards de voorgaande jaren (meer dan 10 jaar) voorgevallen is. Als je hem een lange tijd niet had gebruikt zette je de ontvanger gewoon aan op sbs6 en had dan meestal binnen een kwartier weer beeld zonder moeilijk gedoe!

Reputatie 7
Badge +17

@Chandra60 Je had me al een privébericht gestuurd. Ik heb een activatiesignaal naar je gestuurd. Succes met het doorlopen van de stappen van Noordzee.:thumbsup_tone1: laat je nog het weten als het is gelukt. Vinden we leuk om te horen natuurlijk :smile:

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +28

@NoordzeeSlim om dit als onderwerp te maken, als multi-antwoorder blijf je anders bezig met copy/paste.

Je kunt je tijd nu

nuttiger besteden dan jezelf steeds te herhalen.

 

Ja, klopt. Het werden er dit weekend wel heel erg veel. Bovendien heb ik ook niet elke dag tijd om hier urenlang dit soort fouten op te lossen. En de oplossing voor deze foutcode is net wat ingewikkelder dan met de foutcodes 016, 017 en 150 want daarbij hoef je meestal niet een extra handmatige zenderzoek-opdracht uit te voeren. Maar we gaan kijken of het op deze manier gaat lukken.  De bedoeling is dat het een sticky wordt en dan worden vanaf dat moment alle nieuwe topics daarheen verplaatst. 

En ik ontvang graag een activatiesignaal.

Reputatie 7
Badge +17

@Stadhoh Ik heb een activatiesignaal gegeven. Je kan nu stap 3 uitvoeren :blush:

Reputatie 7
Badge +24

Hi @A.A.Z CAS-ID heb ik al van je. Heb alleen nog je abonneenummer of adresgegevens nodig, zou je die willen toevoegen aan je profiel

Gedaan.

Reageer