Beantwoord

Digitenne foutcode E150-0

  • 11 June 2019
  • 9 reacties
  • 569 keer bekeken

Hallo, na installatie alle zenders krijg ik de foutcode E-150-0.
Zie op het forum dat er dan bij KPN iets niet goed staat in de administratie .
Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 June 2019, 21:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Enrico52

Volg de aanwijzingen in het centrale topic,zie https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Hi Tycha,

Ik heb mijn gegevens aangevuld.
Reputatie 7
Badge +11
Prima@Enrico52

Als je sneller geholpen wil worden,ook nog even melden in het centrale topic, daar komt vaker een moderator langs.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 7
Badge +21
@Enrico52, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je inmiddels de gegevens al hebt ingevuld. Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan! Het CAS-ID nummer was wel actief en gekoppeld, dus ik heb hem even een refresh gegeven. Zou je de ontvanger opnieuw willen opstarten en desnoods even opnieuw zenders willen zoeken? Het zou dan namelijk opgelost moeten zijn! Ik hoor graag van je.
Hoi Susan,

Het werkt helaas nog steeds niet.
Nederland 1 tm 3 werkt wel maar de overige zenders niet.
Kan ze wel installeren maar niet kijken.

Gr Enrico
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Enrico52

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra je beeld hebt op CNN, kan je daarna weer uitgebreid zenders zoeken.
Het werkt!
Dank
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, veel plezier met je nieuwe Digitenne-ontvanger!

Reageer